Wij zitten weer eens te kijken naar een ander huis. Het heeft twee lastige punten. Ten eerste woont er een BN-er vlakbij (ken hem zelf niet, maar mijn kinderen zijn fan van hem en die weten nog niet dat wij met dit huis bezig zijn, anders hadden ze hun koffers al wel gepakt, haha). Die woont er nog maar net en trekt momenteel de halve dorpsjeugd aan die elke dag rond zijn huis schijnt rond te hangen. Ik neem aan dat het nieuwtje er nog wel af gaat, dus dat dat niet al te erg blijft. Of zou het wel zo blijven dat zo iemand constant loop aantrekt? Verder betreft het een huis dat erg gemoderniseerd moet worden. Bakstenen muren van binnen, schrootjesplafonds, etc. Maar ik zie er wel een heel gaaf huis in. De indeling is perfect voor ons gezin. Er zit een afschuwelijke tuin bij, die helemaal geweldig zou kunnen worden. Het heeft een zitkuil (ja, echt ze bestaan nog en ik vind hem helemaal leuk). Er zit bijv ook een prachtige spekstenen kachel in, die voor een tegelmuur staat met delfts blauw. Die zou ik graag willen houden, maar verder hou ik eigenlijk niet zo van een hele ouderwetse inrichting, dus het moet daaromheen wel modern/licht/tikje Scandinavisch worden en toch bij elkaar blijven passen. En gezellig worden, dus niet zo'n kille saaie inrichting. Ik heb alleen totaal geen verstand van inrichting. Stel je voor dat het wat zou worden, dan zou ik wel eens met zo'n interieuradviseur willen praten. Ik wil alleen niet iemand die dan vervolgens enorm dure dingen voor gaat stellen, zoals lampen van duizend euro etc. Daar heb ik geen budget voor. Ik ben geen BN-er..... Gewoon iemand die advies geeft over te gebruiken kleuren en ideeën heeft voor leuke aankleding. Maar dan zoek ik het zelf daarna verder wel uit, en ik kan zelf ook wel verven en behangen etc. Bestaat dat en wat zou dat ongeveer kosten?
Kijk een bij buro e heel erg goed advies een op een. Alleen zit wel in Brabant en weet niet of dat in de buurt is.
Schuin aan de overkant van de straat. Dus in zekere zin wel buren, maar niet pal naast ons (hij woont aan de chique kant van de straat, haha).
Wij hebben interieur advies gehad om de kleuren op de muur te bepalen en gordijnen. Geloof dat ze 90 euro voor anderhalf uur vroeg. Denk dat je gewoon eens moet googelen bij jou in de buurt naar verschillende interieur stylisten en hun werk moet bekijken en of je dat dan aanspreekt. Je kunt ze bijvoorbeeld een tekening laten maken voor je inrichting en zelf de meubelen uitzoeken, maar dit ook laten doen.
@Cindy1977 als ik het goed heb onthouden ben jij degene die een spreekwoordelijk steentje kan werpen naar een BN-er? Misschien kun jij TO wat vertellen erover. @TO kun je bij zo'n interieurstylist niet eerst een vrijblijvende offerte aanvragen, net zoals dat je voor bijvoorbeeld de schilder/aannemer/loodgieter doet?
Vriendinnen van mij zijn lyrisch over een interieur adviseuse met een starttarief van 90€ dan maakt ze een soort mood-board en kun je zelf gaan shoppen. Wij zelf zijn bij onze verhuizing naar een soort chique “vloeren en gordijnenzaak” geweest en die gaven ook compleet interieuradvies, die namen echt het hele huis mee in het plaatje. Uiteindelijk hebben we daar ook alle gordijnen besteld.
Wie is die BN-er? Is het echt een grote bekendheid of meer een eendagsvlieg? Zou voor mij ook meetellen.
Als je door jouw raam kijkt zou je dan de hele die hordes jeugd zien staan? Dat zou voor mij wel relevant zijn
Voordat je heel veel geld uit gaat geven aan een interieur adviseur, zou ik eerst eens gaan Pinteresten. Maak zelf moodboards van de verschillende ruimtes in het huis en bekijk voorbeelden/kleuren/meubels enz. Daar kun je al veel inspiratie opdoen!
Haha, ik weet denk ik gelijk waar je gaat wonen. Denk dat het nieuwtje er wel af gaat, maar fans zullen er altijd blijven komen, maar of je daar veel last van hebt?
Onze styliste vroeg 65 euro per uur. Zij keek goed naar wat we wilden en was realistisch. Ze kwam bijv met banken die niet al te duur waren omdat we 2 kids hebben. Ze deed beneden bijv wat duurdere lampen voorstellen en op de slaapkamer van de kids goedkopere spullen (omdat zij dat ook sneller moe zijn). Ik vons het heel fijn en heb haar ideeën ook opgevolgd.
Ik weet het denk ik ook! Dacht het al meteen toen ik de OP las; gaat het om een jonge vent ts? En weet je of hij ergens anders werkt of een werkplek heeft? Als hij ook thuis werkt, hebt je natuurlijk een grotere kans dat er fans voor de deur staan...