Hoi hoi, Ergeren jullie je ook zo aan de fouten die je voorbij ziet komen? Ik lees heel vaak dat mensen "me" i.p.v. "mijn" typen. Of bijvoorbeeld "kennen" i.p.v. "kunnen". Het lijkt wel of het tegenwoordig in is om de dingen zo te schrijven zoals je ze uitspreekt, heel raar hoor. Ergeren nog meer mensen hieraan, of ben ik gewoon een Pietje Precies?
Heel herkenbaar. Ik kan me zelf er niet groen of geel aan ergeren, maar vind het soms wel een beetje triest eruit zien. Zie soms fouten, zoals zei zij enzo. d en t fouten kan ik nog wel begrijpen hoor. Maar sommige mensen kunnen er natuurlijk niets aan doen, dat begrijp ik wel.
ik erger me er ook niet aan omdat ik het zelf wel eens doet per ongeluk! nederlandse taal in spellen is slecht. Dus kan er helaas niet altijd wat aan doen
Ik kan me er ook aan ergeren ...ik heb dit ook als mensen bijv. bij jouw verjaardag de w van jouw vergeten ... Ik interesseer me erg voor taal en spelling, dus ik denk dat het me daardoor meteen opvalt, terwijl ik me goed voor kan stellen dat anderen zich er niet aan ergeren.
(Er zijn hier al wat topics over geweest, bijv: http://www.zwangerschapspagina.nl/about63224.html en http://www.zwangerschapspagina.nl/about88058-0.html ) Ik erger me er een klein beetje aan, zolang ik maar kan zien wat er bedoelt wordt, vind ik het best. Niemand is perfect. Maar waar ik me wel aan erger, is dat sommige mensen meteen roepen dat ze "dyslectisch" zijn, en dat ze daarom niet goed kunnen spellen. Sommigen zullen dat inderdaad hebben, maar de meesten gebruiken het als excuus, en dat vind ik een beetje jammer. Het nalezen van je tekst voordat je op 'OK' klikt, kost niet zoveel tijd.
Ik snap wat je bedoelt maar je weet niet of degene die het schrijft misschien dislectisch is, of van buitenlandse afkomst. Ik wil daarmee niet discrimineren, maar NL is nu eenmaal voor niet Nederlanders een hele moeilijke taal om te leren... En iemand die dislectisch is ziet het zelf niet... Waar ik me veel meer aan erger is als er in de media iets verkeerd word geschreven... Dat gebeurt de laatste tijd ook regelmatig...
Ik sluit dit topic. Het is al zo vaak voorbij gekomen. Als je na het lezen van de genoemde topics nog toevoegingen hebt, dan kunnen we ze eventueel heropenen. Iedereen is nou eenmaal anders en op internet is men nou eenmaal wat makkelijker. Sommige mensen hebben ook gewoon moeite met de Nederlandse taal. Elmo