Volgens mij was het toch echt een kereltje van 2 jaar met stekeltjes-haar en een giga blaar op zijn oor. Geen meisje dus. Het verhaal is toch recentelijik in de wereld gebracht, of loop ik nou gewoon achter?
Het is wel waar! Maar het is niet door zonnebrand creme! Dit staat er op hoax wijzer: In mei 2014 was er heel wat ophef over zonnebrandcrème van Action Nederland, die niet zou werken en waardoor een tweejarig kind ernstig verbrand was. Action.nl heeft ons inmiddels laten weten dat de zonnebrandcrème werd getest bij L'Oreal, en er geen afwijkingen werden geconstateerd. De brandwonden van het kind werden dus niet veroorzaakt door een "slechte" crème, maar wel door een langdurige blootstelling aan de zon. Nochtans wordt er op de verpakking duidelijk aangegeven om baby's en jonge kinderen uit direct zonlicht te houden. L'Oreal geeft ook aan om kleine kinderen (en zelfs volwassenen) te beschermen met een hoedje, zonnebril en t-shirt. Dit alles was bij het incident van vorige maand niet het geval: het kind had, zonder t-shirt, meer dan twee uur in de zon gespeeld. Verder geeft L'Oreal nog aan dat overmatige blootstelling aan de zon gevaarlijk is, ook al gebruik je een anti-zonnebrandmiddel - deze biedt geen 100% bescherming. Vermijd blootstelling aan de zon tijdens de warmste uren van de dag. Bij eventuele verdere vragen, kan je contact opnemen met de klantendienst van Action.nl. Zelf adviseren we terughoudendheid bij het plaatsen van zulke verhalen en incidenten op Facebook of elders op het internet, en je in eerste instantie rechtstreeks te wenden naar de betrokken bedrijven en/of instanties. Hierdoor kan heel wat nodeloze paniek, foute informatie en zelfs laster worden vermeden.
Altijd makkelijker om een ander de schuld te geven ipv zelf de schuld op je te nemen. Geloofde al vanaf het begin dat het de schuld van ma zelf was en niet van de action producten.
Nou, ondanks dat het logisxh leek dat het daardoor niet kwam heb ik zelf wel een vervelende nasmaak gehouden aan het kopen van verzorgingsproducten van de action. Omdat bv bleek dat loreal ze niet zelf aan action verkoopt en daardoor niet kan testen. Dus het kan een leugen zijn, maar het laat altijd iets acher. En de mensen die dit niet lezen geloven het misschien nog steeds.
Ik riep al meteen vanaf het begin dat ik het niet kon geloven, ook al zou de zonnebrand niet goed zijn dan zie je je kindje toch rood worden!
dat dacht ik al meteen, maar niemand geloofde me :O idd ookal is de zonnebrand niet goed, je ziet meteen dat je kind rood word ! of je bent echt Giga scheel...
Dat zei ik al direct toen ik het van mijn zusje via de app kreeg geloofde er geen snars van... Je laat je kind toch niet zo verbranden dat kan niet binnen 2 min gegaan zijn...
Ik snap wat je bedoelt , maar dit heeft niets te maken met scheelzien. Wel met onoplettendheid en onverantwoordelijkheid.
De foto bleek dus niet van het ventje te zijn De foto (dus niet het verhaal), is van een inmiddels 10/11 jarig meisje. Zal morgen eens kijken of ik dat bericht terug kan vinden.
Precies dat... Of je hebt gewoon je kind niet goed in de gaten gehouden... Dat leek mij het meest waarschijnlijk. Maar elders opperde iemand dat het ook gewoon puur zwartmakerij kon zijn van bijv een klein winkeltje dat ineens een action om de hoek had en daardoor dus "niks" meer verkoopt. Wie zal het zeggen....
Ik weet niet hoor maar in het vorige topic heb ik al uitgebreid verteld dat die moeder idd last heeft van munchhausen en van alles doet met haar kinderen om maar aandacht te krijgen. MIjn nicht kent haar persoonlijk en die heeft mij dat toen verteld.
Ik heb exact dezelfde zonnebrandcreme van de action en toevallig vorige week gebruikt. Netjes gezicht, armen en decolete ingesmeerd maar je raad het al rug vergeten. Nou serieus mijn rug was zo rood als een kreeft en de rest helemaal nergens last van.