Ik zal hier mijn verhaaltje even in het kort doen. Ik heb al heel me leven last van een moeilijke stoelgang. Huisarts gaf een aantal jaren geleden aan dat ik een spatische darm heb (ook wel PDS). Nu is het sinds dat ik zwanger ben geweest heel vaak verstopt, het komt moeilijk en altijd hard. Ik gebruik sinds vorig jaar elke dag een molaxole. Deze ben ik gaan gebruiken sinds mijn zwangerschap. Nu moet ik van mijn arts prunacolon gaan gebruiken ipv die molaxole. Ik lees alleen veel op internet dat de meeste mensen het gebruiken voor een onderzoek. Ik moet dit gewoon gaan gebruiken en dan gaan minderen.. maar op internet lees ik van niemand die dit ook zo gebruikt heeft. Zijn er hier misschien mensen die het ook gebruikt hebben op de manier zoals ik?
Het gaat om het leeg maken van je darmen.. Als jij nu zo goed verstopt zit heb je dit even nodig om alles goed te legen. Dan naar kleine hoeveelheden zodat het zacht blijft en door blijft stromen en niet weer vast gaat zitten. Dan krijg je kans op een Ileus. (Darm afsluiting) je arts wil dit voorkomen. Heb dit middel wel gehad voor een onderzoek en vond het echt onwijs vies maar werkte wel. En was niet zo dat ik echt dicht bij de pot moest blijven hoor
Ja ik moet starten met 15 ml, maar in de bijsluiter mogen volwassene niet meer als 12,5. En als ik het inneem ben ik zo bang dat het gelijk komt. En dit lijkt me zo erg als ik niet thuis ben.. ik vind het zo moeilijk.. ben zo bang dat me darmen niet meer zonder kunnen Maar ja denkt dat het beter is om met een kleine hoeveelheid te beginnen? hoeveel denk je dan?