zonnebrand die met eczeem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik gebruik ook die van La Roche Possey voor kinderen PF50+ zonder parfum en die is geweldig. Ik heb met mijn zoontje bij de dermatoloog gelopen vanwege eczeem en zij adviseerde het. Je koopt het bij de apotheek, is niet goedkoop maar je hebt maar weinig nodig dus je doet er wel lang mee. Ik gebruik alles zonder parfum voor mijn zoontje (shampoo, wasgel, wasmiddel, creme's voor zijn huid0

Succes!

2. Bri

Bri Niet meer actief

La Roche Posay heb ik gebruikt toen mijn zoontje in zijn eerste zomer gigantische eczeem had. Zijn huid reageerde daar niet op, prima dus.

Nu gebruik ik Ambre Solair kids en dat gaat ook goed, maar ik moet erbij zeggen dat m'n kinderen nu geen eczeem hebben, alleen maar een gevoelige huid.

In elk geval een zonnebrand zonder parfum, mét een hoge factor. Ik kies tot nu toe voor 50+.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ook van mij, bedankt voor de tips.

4. tulip

tulip Niet meer actief

toch goede ervaringen met la roche posay dus. Heel erg bedankt voor de reacties zover.

5. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik heb via de apotheek diverse soorten zonnebrandcreme voor mijn zoontje gebruikt (heeft atopisch eczeem). De enige die goed werkt bij hem en het eczeem niet verergert is Eucerin (voor kids).
    We hebben dit vorig jaar (toen was hij net 2) ontdekt en gebruikt en het eczeem ging zelf bijna helemaal weg (kwam in de winter helaas wel terug). we hoefden zelf een periode geen hormoonzalf te smeren.
    dit laatste doe ik trouwens ook enkele maanden niet meer, ik gebruik Dermalex voor atopisch eczeem (bij de drogist te koop) en dit helpt super!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Le roche Possay (alhoewel mijn meisje daar ook niet best op reageert) Ik zweer bij ultrasun

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Ja die heb ik ooit gekocht voor mijn zoontje maar helaas werd de eczeem alleen maar erger. Mijn zoontje is ondertussen 4 en eczeem vrij maar zodra de zomer komt en ik hem in moet smeren met zonnebrand is het weer feest. Ik heb echt alle merken,soorten en maten geprobeerd maar er is er geen 1 waarbij hij het niet heeft.
    Ik ben er wel achter gekomen dat hij bij de roze tube van no-ad voor babies minder last heeft. Die andere van no-ad daar kan hij echt niet tegen want dan word het alleen maar erger..

8. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik ben ook bang dat het voor eczeem sowieso niet goed is om van alles te smeren, buiten de vaste middeltjes, maar ik wil haar toch goed beschermd de zon in laten gaan.
    Lastig he allemaal?? In de winter ging het hier ook redelijk goed, maar vanaf de eerste warme week is het weer mis.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ga toevallig morgenmiddag naar de huisarts voor dit probleem. Ben benieuwd wat hij me adviseert.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, laat je het weten??

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik gebruik daarvoor bij mijn dochter Louis Widmer.

12. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    La Roche Posay heb ik ook geprobeerd (voordat ik Eucerin ontdekte) en daar werd het eczeem van mijn zoontje alleen maar erger van.. misschien kan je wat testertjes (of kleine potjes met een klein beetje uit de tester) meekrijgen? dan hoef je niet steeds dure flessen te kopen.. (kost al gauw 17 euro per fles..)

Deel Deze Pagina