Wat doen jullie voor bandjes o.i.d om bij een 1,5 jarig kindje tijdens het zwemmen? Zodat hij in het zwembad kan( ook in grote bad met mij samen) en ook bij de zee kan lopen. Ik heb van die zwemvleugels liggen maar zou dat goed zijn? Willen jullie je ervaringen delen?
Ik zwem bijna wekelijks met mijn zoontje van ruim 1,5. Wij doen ouder-kindzwemmen en daar draagt hij zwemvleugels en kurkjes. Met alleen zwemvleugels blijft hij ook drijven, op vakantie had hij die aan in het zwembad. In bijna alle zwembaden is dat ook verplicht. Hij heeft volgens mij de bandjes van 15-18 kg, dezelfde als zijn zus van 4. Hij weegt 13 kg schat ik maar dat gaat dus prima.
Sinds uk 1 1/2 is zitten we op ouder kind zwemmen. Hij heeft dan niks om. Let op dat de zwembandjes geschikt zijn. Heb laatst nog een kind uit het water gevist wat het zwembandje verloor omdat het niet bij het juiste gewicht hoorde. Geen leuk gezicht( alles goed met kind)
Hier nog geen bandjes. In zwembad gaan we samen zwemmen en aan zee zitten we bij de branding, maar gaan niet echt zwemmen.
Wij hebben de flipper swimsafe bandjes. Erg tevreden over! https://www.bol.com/nl/p/flipper-swimsafe-zwembandjes-1-tot-6-jaar/1004004010948069/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=flipper%20z&originalSearchContext=media_all&originalSection=main
Bedankt voor jullie reacties. Heb vanmiddag een kleine zwemband gekocht en ik had al zwemvleugels liggen. Hopelijk kan die in die band lekker dobberen in het zwembad haha