Dan is het misschien per filiaal verschillend, of een nieuwe lading ofzo. Maar wat ik hier gezien heb was het echt oud spul. Zowel bij de Zeeman als bij de Action
Heb net ff gekeken maar die van mij van de action (vorig jaar gekocht) heeft ook een uva logo, en ook een logo van de kankerstichting. Mijn conclusie...je kunt gerust zonnebrand bij de action kopen, scheelt je een bult geld.
Ik ben gisteren ook bij de Action geweest, en ook die Zwitsal zonnebrand gekocht. Staat netjes dat UVA logo op, en het scheelt behoorlijk wat. Trouwens, de zonnebrand van het Kruidvat is als best getest door de consumentenbond. Die haal ik meestal, ook voor onszelf.
ik begon te twijfelen gisteren na de bericht gelezen dat het misschien niet zo goed was zonder de logo , en heb even gekeken van vorige jaar en stond er geen logo ,dus misschien daarom mij zoonje rode wangen heeft , ik heb even rond gevraagd op schoolplein , idieale plek om dingen te vragen met alle de moeders ze zeiden dat het van aldi een goeie was , heb ik gekocht fac 50+ en staat ook de logo op , stelt mij toch gerust ook nie duur 3.99
Ik koop meestal die zonnebrand creme bij de Kruidvat met Nemo er op ( geen idee wat voor merk dat is ) is factor 50 en werkt goed .. Maar ik hoor wel goede verhalen om me heen van de Action alleen zit die bij ons niet in de buurt en moeten we er een stukje voor rijden dus dan kan ik net zo goed ff wat bij de kruidvat kopen want als je dan naar de action gaat en je telt je benzine geld erbij op dan kom je op het zelfde neer Voor die kleine heb ik altijd factor 50 voor mijn vriend factor 20 en voor mezelf factor 6 en na een tijdje gebruik ik Biodermal en daar zit volgens mij geen factor in ...
@Meesa, ja hoor dat kan geen kwaad. Beter dan dat je voor je kind een zonnebrandproduct voor volwassenen gebruikt In antizonnebrand voor kinderen zitten minerale filters. Vaak zijn dat titaniumdioxide of zinkoxide en deze kleine deeltjes metaal brengen een laagje aan op de huid. Ze werken als een spiegel en de metaaldeeltjes zorgen dat het zonlicht wordt weerkaatst. Antionnebrand met minerale filters kunnen vlak voor het in de zon gaan worden aangebracht. Er zijn ook antizonnebrand producten met chemische filters. Vaak is het een afgeleide van PABA of kaneel. Chemische filters weerkaatsen de zonnestralen niet, maar absorberen ze juist. Hierdoor kan het geen schade meer aanrichten op de huid. Producten met chemische filters moeten een half uur voordat je de zon in gaat aangebracht worden en zijn niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar.
Even een aanvulling hierop, toevallig gisteren een presentatie gehad van iemand over dit soort dingen. Op veel flesjes staat dat er UVA bescherming in zit. Als echter de achterkant leest dan blijkt dat daar niet uit. Op de achterkant bij de ingrediënten moet dan zinkoxide staan of octinoxate. dat geeft aan dat er een metaal in zit en dat beschermt als enige tegen UVA. En helaas zit dit meestal alleen in de duurdere merken. Factor 30 is zat, als er maar dat metaal in zit. Na 1 seizoen moet je je zonnebrand weggooien, de kwaliteit holt achteruit zo gauw die open is. Op de achterkant van oa zonnebrandprodukten staat een potje met open deksel en daar staat de tijd op in maanden dat je het open mag hebben, daarna moet je het weggooien. Bij zonnebrand staat er over het algemeen 12 mnd op.
Hier vorig jaar zonnebrand gehaald bij de action van het merk Hegron, helaas ging dat niet goed Kylian bleek er allergisch voor te zijn. Nu gebruiken we de zonnebrand van de Lidl (Cien), dat is de enige zonnebrand waar hij niet allergisch op reageert, gelukkig staat daar ook het UVA merkje op. Groetje sAnita
Nou dames, ben vanmorgen bij de DA geweest en zag daar de zwitsal zonnebrand voor 15,99 staan. Bij de Action was ie 4,49 dus heb gevraagd hoe dat kan. Het meisje in de winkel vertelde dat Action altijd restpartijen opkoopt en zo aan de lage prijs kan komen. Bij DA, Kruidvat enz. gaat douchegel, creme, zonnebrand, shampoo enz. na 1 jaar terug naar de fabrieken. Winkels als Action kopen dat spul dan weer op voor een appel en een ei en verkopen het dan weer. Als je dus echt gegarandeerd goede producten wilt hebben, moet je ze bij een reguliere zaak kopen. Dus, voor alle veiligheid heb ik 2 flesjes zwitsal bij de DA gekocht (zowat het enige merk wat snel intrekt, niet plakt en waar ukkie geen uitslag/bultjes van krijgt, vandaar). Was wel 30% korting op dus scheelde toch nog. Ik zal het zelf dus niet meer kopen bij de Action, vind het geen veilig idee maar dat is persoonlijk denk ik.
Het is nog wel veilig, maar de factor die erop staat is niet meer gegarandeerd. Ik smeer voor Charlotte en voor onszelf alleen maar factor 50 en wil ook zeker weten dat het deze is. Dus het is persoonlijk, wat ik al eerder schreef...