Wij hebben onze brievenbus IN onze voordeur, zoals velen. Onze honden reageren erop als die kleppert door buurkinderen of de postbode. En ook vind ik dat getetter van buurkinderen niet altijd fijn (vooral op onmenselijke tijden). Nu zit ik te denken om die brievenbus in de deur dicht te maken en zo'n hangkastje naast de voordeur te hangen. Volgens mijn man past hier niet veel in, maar eigenlijk krijgen wij nooit grote poststukken o.i.d. Wie heeft ervaringen met zo'n brievenbus naast je voordeur?
Bij mij hangt hij naast de voordeur, regent met regelmaat in dus post nat.Als ik de post eruit wil halen moet ik altijd de deur open doen, ook in de regen bv...Sommige brievenbuspakjes passen er echt niet in,als ik dan niet thuis ben ligt het bij de buren.Ik ben er echt geen fan van en mis een "gewone" brievenbus die in de deur zit...lijkt me geweldig om de post normaal op te kunnen rapen.
Wij hebben er 1 van Brabantia. Met een klep dus werkt prima. Geen natte post en past genoeg in hoor. Ik neem aan dat je gewoon elke dag even gaat kijken?
En vaak als je iets verwacht dan is dit al te zien in de PostNL app.. ook bij brievenbuspost! Erg handig!
Wij hebben er ook 1. Prima te doen. Gewoon met ene klep dus blijft gewoon droog, past zat in, ook die dikke pakken met folders.
Wij hebben er zo 1. En het regent geregeld flink hier. Nooit last gehad van natte post. Alleen past er geen brievenbuspostpakket in. Dat is wel balen.
Ook hier een rechthoekige bus van Brabantia, past alles wel in hoor. Tenzij er 10 losse boeken ineens besteld worden. Maar dat lijkt me logisch
Wij hebben er ook een naast de deur. Sluit gewoon prima af, niets wordt nat. Er past genoeg in, ligt er maar helemaal aan hoe vaak je leegt en of je veel reclame en huis aan huisbladen krijgt bijvoorbeeld. Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat er iets niet in pastte. De gleuf is in ieder geval even breed als die in een deurbrievenbus, dus daar ligt t sowieso niet aan.
Wij hebben ook een losse brievenbus naast de deur. Zowel in de huidige woning als de vorige woning hing deze wel onder een afdakje / overkapping. Dat vind ik wel prettig. Bij brievenbuspakketjes blijft de klep inderdaad wel eens open staan. Als je dan geen afdakje boven de deur hebt, wordt je post wel nat natuurlijk. Ik dacht in eerste instantie dat ik een losse brievenbus vervelend zou vinden, omdat ik ook een gleuf in de (garage-)deur gewend ben. Maar het is denk ik maar net wat je gewend bent. Wat ik een groot voordeel vindt van de losse brievenbuis, is de periode richting Oud en Nieuw. Nu wonen wij in een vrij brave wijk. Maar verderop in de stad hebben we toch al een aantal keer flinke problemen gehad in die periode en las / hoorde je regelmatig berichten over vuurwerk in de brievenbus. Dan vind ik een losse brievenbus toch wel een veiliger idee.
Wij hebben er een met klep erop en past genoeg in hoor. Heb wel een nee-nee sticker erop, zodat hij niet bomvol raakt. Maar erg tevreden mee
Wij krijgen binnen nu een een maand een nieuwe voordeur/kozijn bewust zonder brievenbus. Meerdere bedrijven gehad voor advies voor een nieuwe voordeur en eigenlijk raden ze het allemaal af een brievenbus in je deur (ook vanwege de tocht) Wij gaan op zoek naar een mooie brievenbus en een sticker dat we geen reclame meer willen
Wij hebben er ook eentje aan de gevel hangen. Hier moest het wel een soort van, omdat de postbode binnen 10 meter bij je brievenbus moet kunnen zijn Onze voordeur is verder dan 10 meter. Gewoon eentje met een klep, gaat altijd goed.
Wij hebben er ook 1. Bij onze buren is toen brand gesticht door de brievenbus ( in de deur). Sindsdien heeft bijna de hele straat de brievenbussen in de deur dicht gemaakt en er zo'n hang ding neergehangen
Wij hebben ook een brievenbus aan de muur, ik vind het heel fijn. O.a. met oud en nieuw. Maar ook geen post op de mat als je binnenkomt waar je dan niet op wil gaan staan. Wij hebben een voordeur zonder gleuf, dus moet ook wel, maar ik zou niet anders meer willen.
Wij hebben er ook een van brabantia en nooit natte post. Alleen boeken van bol moet ik er via de gleuf terug omhoog duwen. Rest past alles er prima in en anders bellen ze wel aan. Ik gebruik ook de post nl app dus weet precies wanneer er iers in zit.
Zoals hier al genoemd wordt: uit beveiligingsoogpunt wordt een brievenbus in je voordeur ook afgeraden (ik adviseer hier in). Dan kan er tenminste geen brandbaar spul doorheen gegooid worden. Of iets anders, wat gevaarlijk kan zijn voor kinderen of dieren (brownies bijvoorbeeld.. ). Dus ik zou zeker lekker voor die aparte brievenbus gaan. Geen ervaring helaas, want hoe slecht, bij ons zit hij nog gewoon in de voordeur
Wij gaan bij het nieuwe huis voor een brievenbus aan de straat, dat hebben de meeste buren denk ik ook. Zitten te denken aan een kleine pakketbrievenbus, deze bijvoorbeeld: https://www.brievenbus-expert.nl/allux-500-cilinderslot-pakketbrievenbus/484400?dfw_tracker=5384-484400&gclid=EAIaIQobChMIi7fC5_bd8AIVWfBRCh3BRA8VEAQYCCABEgK20_D_BwE&utm_campaign=adwords&utm_medium=shopping&utm_source=google We hebben in ons huidige huis hem in de deur, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet fijn, als je niet oplet, stap je met je natte schoenen op je post.
Mijn ervaring: Hond slaat alsnog aan alleen nu op het klepje van de buiten brievenbus en de buurtkinderen vinden wel een andere manier om de aandacht te krijgen. Bijvoorbeeld door te bellen of op de deur te bonsen, net zolang tot je open doet...
Hier een hele lange oprit, dus een brievenbus aan de weg. Geen slot, gewoon zo'n standaard groene, niks bijzonders. Werkt opzich prima, maar waait vaak open en hebben regelmatig natte post. Nu 2 gaatjes erin geboord zodat het water eruit kan lopen. Er komt ooit nog een andere in een paal met verlichting enzo. Edit: vrienden hebben een brievenbus in de deur, maar aan de binnenkant een houten bakje gemaakt zodat de post niet op de grond valt. Niemand die bij je naar binnen kan kijken en anders staan de buurkinderen fijn in de houten bak te schreeuwen
Onze brievenbus staat 50 meter verderop aan het begin van ons erf dus dat kan prima. Normale post past prima. En ook een brievenbus doosje klein formaat wel. Maar die A4 niet omdat onze brievenbus van voor gevuld wordt ipv van boven. enige nadeel. Bij heel harde regen word onze post soms wel wat nat omdat er water in de brievenbus kan komen.