Tanden aan zijkant?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hallo allemaal,
    Mijn dochtertje van bijna 11 maanden heeft sinds een goede maand haar 2 ondertanden.. Nu begon ze weer wat klachten te krijgen; verhoging, luieruitslag, slecht slapen etc.
    Snap er niks van, want nergens iets te voelen of te zien op de plek waar de boventanden moeten komen... Net even goed gekekenen nu zie ik rechts en linksboven aan de zijkanten 2 witte bobbels waar ze ook met huilen op reageert.. Wat denken jullie??
    Vind de volgorde maar ook de plaats van de bobbels vreemd, wat denken jullie? Tanden? Zie de foto als bijlage..
    Graag jullie hulp?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      31
  2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zou goed tanden kunnen zijn, hier vaak eerst een flinke bult en dan een tand/kies.

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Deze witte plekken heeft dochter ook al regelmatig op plek hoektanden gehad, maar nog steeds heeft ze maar 8 tanden, en de eerste kies is aan het doorkomen, nog geen hoektanden.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijken mij tanden ja. Had onze jingste ook. Ik zat te wachten op de bovenste snijtanden en toen kwamen er twee aan de zijkant. Schrok echt, want ik dacht dus dat het de snijtanden moesten zijn en zag gelijk een compleet schots en scheef melkgebit voor me.
    Maar de zorg was voor niets. De echte snijtanden kwamen later en groeien er precies mooi tussenin.

5. Fame

Fame Niet meer actief

Zijn tandjes hoor. Mijn dochter kreeg ook eerst de buitenste snijtand door en was een tijdje Dracula;) Daarna de voortandjes.

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een Dracula:)
    2 snijtanden al door en boventantjes beginnen nu te komen:)
    Ook gepaard met luier uitslag en moeilijker slapen

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn tjoepie heeft de volgende tanden:

En aan de zijkant is het nu (helaas!) bezig. Hij slaapt nu net vijf minuten en ik vind het zo onwijs sneu voor hem. Ik heb hem uiteindelijk toch maar paracetamol gegeven omdat niets anders hielp. Dentinox/chamodent werkte zelfs niet; terwijl dat normaal gesproken echt 'heilig' is.

Maar die bultjes herken ik wel! En liters liters liters kwijl en op alles bijten.

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hmm dank voor de reacties! Denk dat we hier dan ook een Dracula krijgen.. Maar vind het ook raar dat de bobbels aan de zijkant zitten ipv aan de onderkant zeg maar.. Begrijpen jullie me nog?

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik begrijp wat je bedoelt; maar ik heb daar nooit iets achter gezocht.

Het komt echt goed door op een gegeven moment en dan zie je er niks meer van :)

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Vind ik idd ook wel een vreemd plekje. Gewoonlijk komen ze door op het randje zeg maar.. Misschien kan je het cb eens mailen met deze foto en vragen of het normaal is.

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik kijk het nog eventjes aan.. Net dentinox op de bobbels gesmeerd omdat mijn meisje weer in tranen wakker werd en een paracetamol gegeven.. Moet over 2 weekjes naar het cb en zal het dan eens vragen, als het nog nodig is, misschien ben ik er voor die tijd al wel achter 😜

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vind t geen vreemde plek hoor. Die hoektanden 'zakken' naar beneden en dan komen vanzelf de punten een keertje door.
    Bij mijn zoontje zag je heel lang zn voorste zes tanden zo 'op' zn tandvlees zitten.
    En dan kan t nog wezen dat eerst de voortandjes doorkomen... :)

13. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zaten ze hier ook...
    Ook de voortanden met zo'n bobbel:)
    Nooit wat achter gezocht...had gewoon zoiets van....hej een tandje:)

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Lovelymum87 Heb je nog enig idee hoe lang er tussen deze bobbels en het daadwerkelijke doorkomen van de tanden zat?? ;)

15. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hier hetzelfde! Eerste 2 ondertandjes met 8,5 maand en toen vrij sn
    DIe bulten. Ik dacht ze komen vast snel maar nee. Lange tijd gebeurde er niks en toen maand of 2 geleden werden ze nog dikker en witter. Wederom kwamen ze niet door.
    Vlak daarna kreeg ze bulten op de plaats waar de middelste voortanden komen en daarvan komt er nu 1 pas door. De rest staat echt op springen dus ben benieuwd.

Bij de oudste ging het anders, daar was het echt een bult en dan binnen een paar weken ook echt de tand :)

16. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ziet het precies hetzelfde uit!
    Onder heeft ze nu al een tijdje en ook de bobbels bovenin.
    Nu sinds twee weken komt de eerste tand boven ook door, op dezelfde plek als op de foto en sinds gisteren de tand ernaast, de voortand dus, ook. Arme ziel..

Deel Deze Pagina