zonnebrand voor op het hoofd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft nog niet een volle haardos, waardoor haar hoofd dus beschermd moet worden tegen de zon. Uiteraard heb ik haar een hoedje opgezet, maar dat doet ze af (het is er 1 met een bandje) ook een bandana houdt ze niet op en een petje gaat ook zeer snel af.
    Afgelopen 2 dagen heb ik haar hoofd met zonnebrand ingesprayd, maar daar krijgt ze wel erg vet haar van, en moet elke dag in bad om haar haren te wassen.

Ik heb me suf gegoogeld, maar is er een produkt dat je op het hoofd kunt sprayen, of misschien een produkt dat daar niet voor bedoeld is maar toch goed werkt zonder dat het haar vet wordt?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat zonnebrand wel vet moet zijn anders blijft het niet op de huid. Dus of haar veel wassen, of petje steeds weer opzetten ... (of een grote parasol/doek ophangen)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    parasol kan alleen in de tuin...

Petjes steeds opzetten is best vervelend als je aan het fietsen bent. Steeds afstappen om petje te pakken, zeggen dat ze eraf moet blijven, gillend kind op de fiets omdat ze dat petje niet op wil...

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik smeer het ook gewoon door zn haartjes heen :)

wij hebben er een van de apotheek en die vind ik qua vetheid wel meevallen, als hij in badje gaat, doen we zn haar automatisch mee meestal heeft hij zichzelf al natgemaakt ;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Guppie,

een product voor op het hoofd zou ik zo niet weten, maar ik zou je wel aanraden om haar toch aan te leren dat het petje op moet blijven, (maar dan dus eerst lekker thuis: de zon is nu nog niet zo fel dat het petje perse op moet. Maar van de zomer moet je haar niet alleen beschermen tegen verbranden, maar ook tegen een zonnesteek, die die kleintjes al heel snel oplopen... en dat kan echt alleen met een petje, (ja, thuis met een parasol natuurlijk, maar ik neem aan dat je niet de hele dag met zo'n parasol in je hand naast haar wilt lopen, ;)).
    't Zal vast een hele klus zijn, maar met mijn stiefzoon is onze ervaring dat het op den duur dan toch wel gaat. Hij wilde nooit petjes ofzo op, maar na een tijd daar zeer strikt op te zijn geweest, bleef dat ding dan toch op z'n kop, ;)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik doe haar regelmatig een hoedje op hoor, of een bandana.
    Maar ze gaat ook naar mijn moeder en zij heeft niet altijd zin in de strijd, waar ik zelf ook niet zo gek veel zin in heb. Klinkt alsof het me niks kan schelen, maar dat doet het me wel hoor.
    Het zou mij gewoon een goed idee geven als ik een produkt kan vinden wat ik op haar hoofd kan smeren zodat haar hoofdhuid iig niet verbrand, want dat is al helemaal niet gezond. Sowieso laat ik haar niet de hele dag in de zon, ik ben ook niet de hele dag van huis en thuis hebben we gewoon schaduw bij de zandbak en op het terras. (parasol)
    Maar juist bij fietsen, waarbij het verbranden wel heel hard kan gaan zou het handig zijn.

Maar aangezien er nog niemand zich gemeld heeft met het produkt, denk ik niet dat het bestaat ;)

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    hihi, zo herkenbaar :)
    Maar: het is een kwestie van petje op petje af óf vet haar. Ook op het KDV smeren ze vette zonnebrandolie in het haar. Ik doe meestal beide: zonnebrand op haar hoofd (voor de goede bescherming) én een petje op (om het haar te leren en als extra bescherming; we zijn nogal zongevoelig hier).

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had ook niet de indruk dat het je niet kan schelen hoor, ;) Anders zou je er vast geen topic over openen en haar gewoon zo de zon in laten...
    't Is nu ook prima te doen om zon en schaduw af te wisselen, maar als we een beetje warme zomer krijgen, is een ritje op de fiets straks al lang genoeg om een lekkere zonnesteek op te lopen, voor zo'n kleintje... Maar je zou in het klein kunnen beginnen he, dus eerst op een overzichtelijke plek waar je wel je handen vrij hebt om dat ding steeds weer op te zetten. Als het daar lukt, zal ze ws op andere plekken dat petje/hoedje ook niet meer aftrekken...

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee klopt, ik ga er zeker mee door!
    En ik vind het wel een goed idee om haar hoofd gewoon wel in te smeren. Maar dat vette haar is dan wel weer een beetje jammer haha!

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik heb het petje van mijn zoontje met een spenenkoord vastzitten aan zijn jas of shirt. hij trekt hem wel van zijn hoofd (inmiddels minder vaak), maar zo waait dat ding tenminste niet weg. (heeft me al een nieuwe pet gekost inmiddels :) )

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Goeie tip mama van Ukkie. Die ga ik onthouden.

Deel Deze Pagina