gebruik amoxicilline

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn zoontje heeft gister avond amoxicilline gekregen omdat hij bronchitis heeft en een middenoorontsteking. Vanochtend was het gelijk een ander kind, zo vrolijk en koorts vrij. Het enige is dat hij opeen super slecht drinkt. De helft van zijn fles en dan vindt hij het wel best.

Herkent iemand dit? Hij is verder dus super vrolijk dus denk niet dat hij zich ziek voelt en daarom dus niet drinkt

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Van amox zijn er nog wel het een aan ander aan bijwerkingen. Hier kreeg hij amox ivm. dubbele oorontsteking en keelonsteking en heel vol zitten. Vanaf dag 4 ging hij veel poepen, werkt op het maagdarmkanaal. Gelukkig was de kuur 7 dagen en konden we gaan stoppen. De amox sloeg wel goed aan.

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    het minder drinken nee dat herken ik niet...
    wel goed dat het zo snel aanslaat ! Meestal duurt het een dag of 3, 4 voordat AB aanslaat.

Ik dacht dat het een topic was hoe je het moest geven hihihi.. dat was hier nml een groot probleem

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    denk dat t slecht drinken mss wel komt van de oorontsteking, dat kan pijn doen bij t drinken.

Van antibiotica in het algemeen krijg je diaree dat is een "normale" bijwerking

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft het ook pas gehad.

Hij dronk ook echt veel minder...maar dat had ie eigenlijk al doordat ie zo verkouden en benauwd was.

Maar op het einde van de kuur was dat ook weer helemaal goed.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier duurde het anderhalve dag voor het aansloeg qua eten en drinken

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Antibiotica is een aanslag op de (nog niet rijpe) darmpjes van een baby. Het is aan te raden om tegelijkertijd probiotica te geven voor de darmen. ABC Dophilus van Solgar is speciaal voor kindjes. Het is bij de drogist te koop.

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nee toedienen is geen probleem haha hij vindt het heerlijk! Eten ging nu al stuk beter gelukkig. Hij was zo ziek! zaterdag 42 graden koorts! dus 38,5 is al een hele verbetering haha. Hij is gewoon vrolijk en wil weer alles ondernemen dus ben super blij hiermee

9. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Mijn meisie heeft het gister ook gekregen, oorontsteking...
    vanochtend was ze ook al een stuk beter, en geen koorts meer! alleen ze had al diarree en dat is vandaag wel een stuk erger geworden....
    Alleen hier wel een probleem met het geven, ze vind het smerig. Ik doe het nu in haar fles, maar moet er pap bijgooien, want anders wil ze de fles ook niet meer! Ook doe ik het in de yoghurt en in de fruit. Iemand nog tips wat dit betreft???
    Moeite met drinken heeft ze hier niet.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier een uitstekende tip om het te geven. Maaaarrrr... het is niet echt kindvriendelijk. Kijk, als ze het niet lekker vinden, is er geen enkele manier 'kindvriendelijk' behalve mengen door het eten. Maar ja, als ze niet goed eten, krijgen ze per keer niet genoeg binnen van de amoxi. Dus hier dan de niet fijne, maar wel waterdichte methode:

Kindje op de rug leggen, mondje beetje omhoog knijpen, soort van 'kippekontje', zeg maar, zodat ze het niet uit kunnen spugen. Dan spuitje met amoxi (krijg je er vaak bij bij de apotheek) in het mondje in drie keer leegknijpen. Ondertussen mondje dus een beetje toeknijpen zodat ze wel MOETEN slikken en het er niet uitloopt. Als je het in één keer leegknijpt, dan is er vaak teveel in één keer waardoor er sowieso wat uit zal lopen. Vandaar dus een beetje geleidelijk. Tja, ze huilen dan wel, maar het blijft er wel goed in zitten. Ook verslikken ze zich niet zo snel hoor, remember dat borstvoeding en flesvoeding ook op de rug gegeven kan worden.

Dat spuitje volkrijgen met amoxi is trouwens als volgt: steek het spuitje in de opening van de dop van de amoxi (dat moet dan wel zo'n klikdop zijn met een klein gaatje erin, want je kunt soms ook een flesje krijgen met gewoon een open hals, maar dat bedoel ik niet). Vervolgens hou je de fles ondersteboven en zuig je het spuitje vol totdat je 5 ml. erin hebt zitten. Dit geintje had ik niet door en zat toen steeds over te gieten in bakjes en ja, dan verlies je dus veel vloeistof, hahaha.

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Volgens mij is het toedienen geen probleem, alleen drinkt haar kindje minder dan hij normaal doet.

Ik heb het elders al gelezen; kan heel goed door de middenooronsteking komen, omdat het slikken heel pijnlijk kan zijn.
    Hopelijk als de antibiotica zn werk doet gaat het gauw nog beter!

Beterschap!

12. christina

christina Niet meer actief

mijn zoontje heeft al 3 keer een kuur gehad vanwegen oorontsteking. ik leg hem op zijn rug, en neem hem in de houtgreep (1 arm langs zijn lichaam en de andere langs zijn hoofd) en dan doe ik met een doseerspuitje de AB in zijn mond, ik spuit het in zijn wang. Hij verzet zich hevig, maar doordat hij ligt moet hij slikken. Zielig vind ik het maar het moet.

Het slecht drinken ken ik, dit heeft volgens mij te maken met de oorontsteking, als je slikt dan voel je dat aan je oren. Heb zelf vaak oorontsteking gehad, dus weet maar al te goed wat zo'n kleintje doormaakt en hoeveel pijn het doet. Gelukkig naar een paar dagen AB gaat het beter en is het een ander ventje. Het is nu wel zo, de volgende oorontsteking moet hij naar de KNO en dan worden ws buisjes geplaatst en neusamandelen eruit.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @PenK: klopt, maar iemand anders vroeg om een tip om het toe te dienen :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft het 1 keer gehad ivm oorontsteking en kreeg er vreselijke buikkrampen van... Wilde dus verder ook niet zoveel meer eten enzo.

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter heeft een paar weken geleden hetzelfde gehad, wat was ze ziek! Een bijwerking van antibiotica is dat ze er ook misselijk van kunnen worden, dus mischien is je zoontje dat. Bij onze dochter zag je ook binnen 24 uur (na 3-4x toedienen) al resultaat. Maar ze kreeg er ook domperidom bij, omdat ze zo misselijk was (en niks binnenhield).
    Ow, en beterschap!

16. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook amox gehad een maandje geleden. Geen problemen met drinken, dus kan best aan de oorontsteking liggen!!

Wel goed billen in blijven smeren, want grote kans dat ie helemaal kapot gaan door de amox! Ben er nu na een maand nog mee bezig om het weer helemaal mooi gaaf te krijgen!!

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat je kindje slecht drinkt door de oorontsteking, of misschien is het misselijk door de amoxicilline?
    Ons zoontje heeft er net weer een kuur op zitten. Veel diarree gehad. En slecht eten doet ie nog steeds (gisteren kuur afgelopen) dus vraag me af hoe lang dat nog duurt. Drinken was niet echt het probleem gelukkig. Hij is nu wel erg verkouden, dus misschien dat t daar ook wel mee te maken heeft.
    Ook hier sloeg het echt na 1 dag al aan in de zin dat ie geen koorts meer had en schone oogjes.

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik begreep van de huisarts dat amoxicilline de eetlust negatief kan beïnvloeden dus dat zou het denk ik ook kunnen zijn...

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken geen ene bijwerling van hier maar de bijwerking die dochter kreeg of beter gezegd de reactie was dat ze na 6 dagen na eerste dag gebruik vol met vlekken zat en er dus allergisch voor was/is.

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Duidelijk, haha!
    En goede tips zijn nooit weg natuurlijk:D

Deel Deze Pagina