Ik heb het nu bij vier verschillende zonnebrandcrèmes gehad: - Nivea spray SP50 (donkerblauwe flesje) - Nivea bronze spray SP30 (doorzichtig flesje) - Nivea kids spray (wit flesje) - Etos huismerk spray SP30 (geel flesje) Bij het insmeren nog nergens last van, maar op het moment dat mijn ogen vochtig worden (tranen, zwemmen, gezicht wassen, lenzen uit doen), dan begint het enorm te branden! Eerst dacht ik dat dat kwam door de hooikoorts, dat ik daar ineens last van kreeg bij het uitdoen van mijn lenzen, maar het kwam steeds vaker voor en zo ben ik er achter gekomen dat het aan de zonnebrandcrème komt. Mijn oudste zoon had er ook last van bij de Nivea kids en voor hem ben ik overgestapt naar Lovea. Die wil ik echter niet zelf gebruiken, omdat er een witte waas achter blijft. Niet erg voor de kinderen, maar minder charmant voor mij. Wie herkent dit? Hoe heb je het opgelost? Waar zou het aan kunnen liggen?
Komt door de parfum en de uvfilters die erin zittem. Deze is opgelost in alcohol. Is bij alle reguliere merken het geval. Zonnebrandcrème zonder parfum en met minerale filters heeft het niet zoals lancaster.
Ik gebruik ook wel eens de zonnebrandcreme van Kruidvat en dan de notenvariant. Diverse varianten in, van milk tot olie en van factor 10 tot 50 incl aparte gezichtscrème. Ik persoonlijk vind hem heel erg fijn!
Het zou goed kunnen dat je niet tegen de chemische UV-filters kan die in de Nivea en Etos creme zitten. Probeer eens een andere creme met alleen minerale filters, misschien Naïf? Die laat niet zo'n witte waas achter als de Lovea. Bij zwemmen zou je een beetje vaseline boven je wenkbrauwen kunnen smeren zodat het water met de zonnebrandcrème niet in je ogen loopt. Dat doen sporters soms ook die prikkende ogen krijgen van het zweet.
Zonnebrand crème kopen speciaal voor je gezicht! Bijvoorbeeld van rituals is tevens meteen de dagcrème.