Dreumes weigert groenten en fruit.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 2mam2, Mar 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Hoii,
    Mijn dreumes zit nu in een fase dat hij fruit en groenten weigert. Zelfs bij 1pans gerechten zoals pasta haalt hij de groenten uit zn mond en eet alleen de pasta op. De eerste dagen dacht ik nouja, een dagje kan geen kwaad maar nu het langer begint te duren zit het me niet lekker.
    Ik moet wel zeggen dat ik een redelijke controle freak ben als het gaat om binnen krijgen van voldoende vitamines want zodra dit naar mijn idee niet genoeg gebeurt word ik een beetje onrustig van binnen:p.
    Hij heeft nu wel een beetje een open mondhoekje, dit krijg ik zelf altijd als ik weinig groenten en fruit eet.
    Verder ben ik niet echt een voorstander van vitamine pillen omdat het ook kunstmatig is en ik daar niet de beste dingen over heb gelezen. (Voorheen deed ik dit wel, maar meer omdat ik de kudde volgde). Ik hoef trouwens geen discussie over wel of niet vitamine pillen:)
    Maarr.. Ik ben wel opzoek naar mensen die me misschien wat gerust kunnen stellen of tips hebben.

2. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

Feb 22, 2013
    331
    0
    16
    Echt tips heb ik niet voor je, het is wel herkenbaar. Het zijn echt periodes volgens mij.
    Dl haalt hier ook de pasta of aardappeltjes tussenuit, terwijl ze de week erna juist weer wel de groentes eerst eet.
    Misschien kun je zelf vers geperst sap proberen? Of zelfgemaakte smoothies? Dat gaat er hier altijd wel in.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Courgettesoep en pompoensoep lusten ze hier wel. Of stamppot waarbij je het echt niet uit elkaar kunt halen: boerenkool of spinazie. Evt. gewoon een fruithap maken als dat er wel in gaat en daar kunnen ook best stiekem groenten doorheen. En verder vooral niet druk om maken want zelfs bij die van mij (en één van hen at écht niets) is het over gegaan. Ik zou alleen niet iets anders/extra's geven, dus niet meer aardappels en pasta dan je anders zou doen. Als je nog meer trek hebt, eet je maar groenten! ;)

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Dat is een goeie tip ja, dankje😄
    Het is gek ja, want eerst kon hij geen genoeg krijgen van mandarijn en peer maar als ik hem dat nu voorschotel schuift ie het bakje gelijk weg en Moet er niets van hebben (ook hij ander fruit).

Herkennen jullie ook onrust bij jezelf als je kindje niet gezond eet/weinig vitamines binnenkrijgt? Of is dat meer een issue van mijzelf?:p

5. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Dat is ook een goeie, bedankt!

Zo heb ik het gister aangepakt maar toen werd hij snachts wakker en zei namnamm? Namnamm? (Honger dus) ik heb m toen een kapje gegeven, maar dat is ook niet ideaal.

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hihihi, ik zou hem een paprika geven! :p

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Ik denk toch.... loslaten....
    En een vitaminegebrek hebben kindjes niet zo vlot hoor. Door de bank genomen krijgen ze bij geboorte een goede basis mee.

Bovendien kun je behoorlijk smokkelen. Trek eens een goede groentebouillon en gebruik die als basis voor saus, dan krijgt je kindje toch vitaminen binnen. Smoothie wil ook nog wel helpen.
    En vooral.... probeer er geen strijd van te maken, dan gaat 't veel langer duren.

Dreumes hier, weigerde ook zeer plots "gezonde" dingen. Prima, dan niet;).
    Het beleid hier is: wij bepalen wat je eet en jij bepaalt hoeveel je eet.
    Maar dan maak ik dus saus op basis van groentebouillon etc. voor pasta en dat vind dreumes dan weer héérlijk;).

Verder maak ik mij er niet druk om. Het is echt een fase.
    Vandaag besloot dreumes ineens dat mais wel "gegeten" wordt, terwijl ze 't gisteren nog als knikker gebruikte.... tsja....:D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Eet hij wel graag de saus van de pasta, of saus bij een rijst/kip gerecht? Dan zou ik bij pasta bv zoveel mogelijk groenten door de saus hern pureren. Je probleemvan geen groenten willen is niet echt opgelost maar jij hebt misschien wel een geruster gevoel.

eet hij graag knijpfruit..online kun je van die zakjes bestellen waar je zelf vers gepureerd fruit in kan doen;)

Naast dit zou ik wel gewoon groente en fruit aan blijven bieden..maar hij heeft het iig binnen

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Goeie tips dames! Bedankt, ik ga ermee aan de slag!

10. Martje81

Martje81 Lid

Feb 15, 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

Echt een goede tip Tuc! Super handig vooral ook in de zomer.

11. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Misschien helpt de presentatie ook nog wat; DL is nu 1,5 en eet een stuk meer fruit als ik er bloemetjes van maak met zo'n uitsteekvormpje (ja, je moet er maar zin in hebben ;) ) (dit dus na het spelen met vormpjes en brooddeeg)

Share This Page