Ook ik vind het maar een apart verhaal. Ik heb wel het geluk dat ik kinderen heb die niet zo snel verbranden. ze hebben van naturen al een licht bruine huid. Mijn kinderen smeer ik niet in maar dat komt omdat ik het eigenlijk altijd vergeet. maar daar bij ze hebben eigenlijk altijd wel een shirt aan in de volle zon. en daar bij ben ik geen moeder die in de volle zon met haar kind gaat zitten het liefst in de schaduw. En het geluk heb dat ze niet zo snel verbanden( niet bijna) Toch maar eens wat slimmer woorden en wel zonnen brand kopen.
Ik weet niet of je wel altijd op tijd kan zien of je kindje begint te verbranden Dylan gaat tussen 11 en 12 slapen, voor net slapen krijgt hij binnen fruit en na het slapen staat zijn speelgedeelte waar hij voor 80% speelt in de schaduw Vandaag weinig buiten geweest, gisteren bewolkt en toch viel het me vandaag pas op dat hij ineens mooi bruin is. Een lekker kleurtje terwijl hij vooral in de schaduw speelt en ik hem insmeer met factor 30 Factor 50 is niet goed, dat blokt de zon en als je het insmeren dan eens vergeet of te laat bent verbranden ze supersnel omdat het huidje nergens tegen kan Factor 50 is me afgeraden door 2 verschillende huisartsen Maar ik zie dus 2 dagen later dat hij bruiner is als normaal, waarom zag ik dat niet eerder? Mijn moeder zei me altijd dat je nog verderbruint nadat je veel bent buiten geweest maar geen idee of dat klopt? Misschien is dat met verbranden ook zo? Je bent een beetje verbrand en de ochtend erop zie je het pas goed en komt se pijn pas echt? Oké dat manneke is wel extreem verbrand, daar gaan denk ik geen uren over om het te zien en vind ik ook zeer onverantwoord
Nederlanders kunnen altijd zo slecht met zon omgaan (ben zelf ook Nederlander). Zodra de eerste zonnestraal de grond raakt, gaat men masaal in luchtige kleding 'bakken' en tot mijn verbazing nemen veel ouders de kinderen mee. in landen met veel zonneschijn, gaat men heel anders met de zon om, zouden wij ook moeten doen.
Onze zoon heeft afgelopen maandag van 13:30 tot hij naar bed moest buiten gespeeld in zijn zwembroek... Lekker met water rommelen en trampoline springen. Heb hem voordien en tussendoor ingesmeerd met factor 50 en er is geen spoortje kleur of wat dan ook te zien. Hij heeft blond haar en een erg lichte huid... Zodra je ziet dat je kind rood wordt haal je hem toch uit de zon en kun je jezelf toch afvragen of de factor te laag is?
Ik heb mijn zoontje vorig jaar met 30 ingesmeerd maar zie dan erg snel dat hij toch wat verkleurd....zijn nekje en schouders waren een klein beetje rood dus ik hou het toch bij de factor 50... Op die foto lijkt het net of dat jongetje iets van zuur over zich heen. Heeft gehad ofzo.. Ik ben als tiener ooit verbrandt oo mijn rug. Was met vriendinnen aan een dagstrand en viel in slaap in de zon op mijn buik....oooooh wat een pijn,maar nog zag mijn rug er niet zo uit.
Ipv beschuldigend naar de Action en L'Oreal te wijzen kan moeder miaschien beter bij zichzelf te rade gaan. Misschien kunnen haar bekenden beter een klacht indienen bij Jeugdzorg, als het verhaal klopt dat een twee-jarig kind van 12-15 uur in de volle zon buiten te spelen en niet wordt ingegrepen bij de eerste roodheids-klachten?
Ik verbrand niet snel alleen soms bij mijn schouders. Net naast mijn bikiniband en dat deed al pijn terwijl het niet veel was. Wil me niet indenken hoeveel pijn dat manneke heeft pff Ik begrijp wel waarom veel mensen factor 50 gebruiken, je wil alles voorkomen en zeker bij je kinderen. Maar wij gaan verkeerd de zon in! De eerste zon is er en duizenden mensen gaan liggen bakken en kijken dan raar op als ze verbrand zijn, velen zijn er nog trots op want dat rode word wel bruin. Bij kinderen zijn veel ouders verantwoordelijker dan bij hunzelf maar velen ook niet. Mijn buren letten vaak op hun kleinkinderen en hoevaak ik vorig jaar wel niet heb gehoord van "kom hier in de zon spelen dan word je mooi bruin" tegen 3 kindjes, de jongste is 3 maanden ouders als mijn zoon en de oudste een jaar of 6. Zij zette dus regelmatig een baby van 10/11 maanden in de zon want dan werd ze mooi bruin. Was al blij dat dat kleintje nog 2 tot 3 keer per dag ging slapen. Dylan mag buiten spelen tot max 11u met zonnecreme en dan pas vanaf 14u als de schaduw in de tuin is en al zijn speelgoed leg ik in de schaduw En als de zon s'ochtends goed schijnt haal ik hem al om 10u naar binnen voor de teletubbies te kijken, wat eten en om 11u naar bed
Herkenbaar,mijn moeder dacht ooit dat als ze Sietse zou insmeren met gewone nivea creme het ook wel goed zou komen,..was immers vroeger ook zo.. Heb haar echt de zonnebrand in de hand moeten duwen en bijna moeten drijgen dat Sietse anders niet mocht komen..hij verbrandt levend... De zon nu is de sterkste die er is volgens mij. Ik verbrand nu ook snel,en als het hartje zomer is dan smeer ik met een lagere factor en verkleur zelden... Sietse heeft gelukkig een grote boom die voor schaduw zorgt bij zijn speelhoek buiten,en anders een pet of parasol. Als ik foto's van mij zie van vroeger heb ik altijd een shirt over mijn badpakje aan,toen was het smeren met zonnebrand nog neit zo aan de orde dus dan maar een shirt erover..
Zonnebrand is ook niet voor niets zo duur. Mijn man werkt bij het bedrijf waar ze onder andere de bekende gele babyproducten maken. Een paar jaar geleden is daarvan de zonnebrand eruit gehaald, word niet meer gemaakt. Het is gewoonweg veel te duur! Elk jaar moeten de zonnebrandproducten uit het schap gehaald worden en het jaar erna worden er weer nieuwe in het schap gezet (niet elke drie jaar). Zulke strenge eisen hadden ze voor hun product, omdat de werking anders al niet helemaal meer gegarandeerd kan worden. Mijn man zei jaren geleden al dat je geen zonnebrand moet kopen bij Action, Zeeman en Wibra..etc. Dat zijn geen officieele verkopers en er is dus ook geen kwaliteitscontrole op de producten elk jaar. Het is dus een gok of je een goed product koopt of een slecht oud product. Je ziet bij die winkels ook regelmatig andere producten van Dove, Rexona, Axe, Omo, Robijn etc. die al lang niet meer gemaakt worden en waarvan de productiedatum al jaren geleden is..soms wel 8 of 10 jaar! Mijn man heeft daar weleens een foto van gemaakt en door gegeven aan zijn werkgever. Maar van de moeder is het natuurlijk wel vreemd dat ze haar kind zo laat verbranden! Als je ziet dat je kind rood word haal je hem uit de zon! En ik doe vaak op het heetst van de dag een tshirtje aan...zonnehoedje op etc.
Op Facebook had er ik al op gereageerd en dat doe ik nu ook... Lekker makkelijk om de schuld aan de product en verkoper te geven. Uiteindelijk is er maar 1 persoon om als "schuldige" aan te wijzen en dat is nog altijd de gebruiker. Ik heb een kindje met gemixte huid, die echt niet snel verbrandt, maar ook hij wordt ingesmeerd met factor 30 en dit wordt zo'n beetje ELK uur herhaald en niet om de zoveel uur Kinderen horen niet tussen 12 en 15 in de zon en als ze erin zitten moet er een shirt aan. Sorry, maar in dit verhaal kan ik die moeder alleen maar onnozel noemen... Echt sneu voor het kindje dat hij de pineut is
Wow, er is een behoorlijk verhaal van gemaakt zeg. De moeder in kwestie had op een fb-pagina (ben er lid van, dus zag het bericht), aangegeven dat haar zoontje een blaasje op zijn oortje had kort nadat ze hem had ingesmeerd. De foto die er bij stond was van de zijkant van het hoofdje, waar het wat rood werd achter het oortje. De foto die bij dit bericht staat is dus NIeT de foto van het originele Bericht. De moeder heeft de Action en de fabrikant van de zonnebrandcreme ingelicht. Dat is netjes door hen opgepakt en verder niks. Er zijn geen beschuldigende vingertjes gewezen naar elkaar. De Hoax-wijzer op fb heeft het gelijk opgepakt, uitgezocht en bevestigd dat foto en bericht niet bij elkaar horen Misschien moet iedereen eens leren om niet alles klakkeloos te geloven wat er op social media rondgaat ipv de moeder de grond in te boren die in mijn ogen niks fout heeft gedaan. (Onze oudste is iets verbrand van de week op school, ondanks goed insmeren en in de schaduw spelen. Moet ik nu de school aanklagen of ben ik nu ook een slechte moeder?)
Die foto van alleen het oortje heb ik ook gezien en dan vind ik het nog steeds belachelijk dat moeder zoiets op fb zet en daarvan de action de schuld geeft..dat domme mens moet zelf gewoon beter opletten.
Dit is idd de reden dat ik nooit zonnebrand koop bij de Action of iets dergelijks en ook nooit in een aanbieding meteen aan het begin van het seizoen. Ik heb dan toch altijd het idee dat dat de voorraad van vorig jaar is. (Al kan dat met de producten die later in het schap staan natuurlijk ook) Ik koop elk jaar rond deze tijd nieuwe antizonnebrand, daarvoor smeer als het nodig is wel met de overgebleven creme van vorig jaar, maar zorg ik dat ze vooral niet teveel in de zon komen.
Er is sowieso te weinig kennis over zonnebrand en bescherming vind ik. Om mij heen en hier ook lees ik steeds vaker over de "1 keer per dag smeren en mijn kind verbrandt nooit" nou heel fijn maar het is complete bullshit en helemaal niet goed om maar 1 keer per dag te smeren. Je smeert nl niet alleen tegen verbranding maar ook tegen de invloed van schadelijke uv straling. En dat werkt gewoon niet met 1 keer per dag smeren. Om de 2 uur met factor 50 is het beste. Een vriendin van mij is beroepsmatig betrokken hierbij en heeft meerdere keren per jaar bijscholingen en cursussen hierover.
zoiezo koop ik geen zonnebrand bij winkels zoals de action, zeeman enzo. omdat de zonnebrand daar al zo goedkoop is betwijfel ik dat de zonnebrand nieuw is. en elk jaar zoizo nieuwe en steeds in blijven smeren
Ik vind de zonnebrand bij de Action ook een beetje sketchy. Ik koop het er iig nooit. De zonnebrand van Kruidvat eigen merk is me lange tijd goed bevallen, maar de laatste jaren niet meer. Nu koop ik standaard de milk van Lancaster met spf30. En dat wordt meerdere keren per dag gesmeerd.
Klopt die kv is wat plakkerig en smeert wat minder fijn tegenwoordig maar de enige voorlopig waar mijn moppies geen uitslag van krijgen dus blijf hem toch maar gebruiken