Zonnebrandcreme Action

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jinxx, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    heb alleen deze post gelezen, maar dit is een hoax!
    ik heb dit bericht zelf ook gedeeld zonder eens goed te lezen.
    (inmiddels van mijn fb verwijderd)

Het probleem zit hem niet in de zonnebrandcreme, maar in de houding van de ouders die hun kind niet of maar 1 keer insmeren.

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Die plekken die jouw zoontje heeft heb ik ook als ik mij insmeer met duurdere merken.. Volgens de HA een reactie van de zonnebrand op de huid bij blootstelling aan zon, een soort allergie dus.. En dit heb ik met bepaalde merken, ook hele dure van bij de apotheek. Dit lijkt me echt niet verbrand en gaat meestal ook dezelfde dag nog weg, terwijl verbrand echt blijft enkele dagen, groot verschil dus.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Action en Zeeman verkopen soms echt oude zonnebrand producten. Ik heb jaren nadat Oxybenzone verboden werd flessen daarmee in de schappen zien staan. Net als flessen zonder keurmerk terwijl dat al jaren verplicht was. En dat de kwaliteit met de tijd achteruit gaat is bekend.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan mijn 2 mannen écht niet binnen houden als het lekker weer is tussen 12 en 16 uur.
    Die worden helemaal gek ( en ik ook denk ik ). Die willen trampoline springen, in het zwembad spelen en buiten rennen.
    En op vakantie ga ik niet van 10 tot 12 naar het strand, naar het huisje, en dan van 16 tot 19 uur weer terug haha.
    En ik hou ze dan ook niet onder de parasol.
    Ben gekke Henkie :p
    Knap hoor als andere dat met hun kinderen kunnen, maar hier niet.
    En ze zijn nog nooit verbrand, oh nee de jongste vorig jaar zijn wangetjes... En dat was op een bewolkte dag!

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hier wordt gewoon de hele dag buitengespeeld.
    Ik kijk echt niet op de klok dat ze tussen 12 en 15 niet buiten mogen komen.
    Op vakantie ook niet. Misschien komt het doordat mijn kinderen nooit verbranden.
    Dat is trouwens soms ook wel een beetje lastig, want je vergeet snel te smeren. Ze verbranden toch niet, denk je dan. Maar smeren is gewoon altijd beter.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Had t ook gelezen, hier al eeuwen zonnebrand van de action van Garnier en S verkleurd nog niet eens.
    Maar zit dan ook nooit in de volle zon dat is gewoon onverantwoord.

7. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorig jaar is er een special over het gebruik van zonnebrand crème op tv geweest bij de rekenkamer. Daar werd berekend hoeveel je op je huid moet smeren voor je daadwerkelijk de factor hebt die je zou moeten hebben. De hoeveelheid was echt veel!! Ik schrok er van. Je moet zo'n dikke laag doen dat het volledig wit is en niet uitsmeren tot je niets ziet. Smeer je uit tot je het niet ziet, heb je hooguit factor 5/8 ipv de gewenste 50! Ik smeer dus echt heeeel ruim

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik blijf het een vreemd verhaal vinden...
    Ik gebruik zelf ook die van de action voor me dochter
    En gelukkig reageert ze er goed op.
    Ook nooit problemen mee gehad.

Hier staan met warm weer 2 parasollen op.
    Me dochter speelt dus veel in de schaduw.
    Al loopt ze wel in de felle zon dan nog heb ze een shirt aan en ook
    Nog een hoedje op en natuurlijk goed ingesmeerd.

Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat je een kind zonder tshirt
    Maar zn gang laat gaan in de brandende zon.
    Dan kan je de winkel wel de schuld geven maar jij bent er toch bij als ouder!?
    Al heeft het kindje een allergische reactie erop dan vind ik het een ander verhaal...
    Maar anders kan ik me niet voorstellen dat je dit niet optijd zag bij je kindje..

Ik denk aan het verhaal te horen dat er niet heel goed is nagedacht
    Dat je een kind niet zolang in de brandende zon moet laten...;)

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind dat gezeik over Action zo'n onzin.

Als ouder hou je, je kind toch in de gaten in de zon?
    Ik smeer hem om het uur weer in om de kans zo klein mogelijk te houden dat hij zal verbranden.

Ik kan me niet voorstellen dat je niet voordat er vellen hangen ziet dat het niet goed gaat..

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen, en ook al een keer gereageerd. Zelf denk ik dat de foto's die je hier ziet, eerder een allergische reactie zijn. Zeker als je binnen 5 minuten er verbrand uitziet. Dat lijkt mij niets met verbranden te maken te hebben.

Maar wat ik hier nergens lees (of ik lees er over heen) gebruikt hier niemand uv werende shirtjes of pakjes. Onze jongste is nu net 3, en hij droeg altijd zo'n pakje. Een soort romper met korte mouwtjes en kleine pijpjes, uv werend, ideaal, onderbeentjes, armpjes en hoofdje goed insmeren, en zonnehoedje op. Lekker de hele dag buiten spelen, en nooit verbrand.
    Ik kan mijn kids echt op het heetst van de middag niet binnen houden. En zelfs in de schaduw kan je verbranden.
    Omdat hij nu iets groter is en zindelijk, vind ik zo'n heel pak niet makkelijk omdat hij vaak gaat plassen;) Maar heb wel 2 van die uv shirtjes met lange mouwen tot aan de pols.
    Dat scheelt echt al zoveel.
    Wel laat ik hem af en toe, als de zon niet al te fel is een uurtje zo rond lopen (vroeg op de dag of laat in de middag, en insmeren natuurlijk)
    Zn huid moet er ook een beetje tegen kunnen. Maar mijn kids verbranden nooit, en zijn van zichzelf spierwit. Goed smeren/beschermen, in de gaten houden.
    Je smeert echt snel te weinig hoor.

11. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #131 wondertjenr3, 23 mei 2014
    Laatst bewerkt: 23 mei 2014
    Maar is dat niet bloedheet zo'n pakje?
    Ben er wel oprecht geïnteresseerd in, zou ideaal zijn lijkt me.

En iemand een tip zodat mijn zoon (17mnd) een hoedje op houdt? ;)

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tsja, eerlijk? MIJN zoon loopt wel eens in de schaduwarme tuin van mijn moeder hoor. Probeer hem voor de lol maar eens binnen te houden met een zonnetje buiten. Sterker nog, we gaan als het warm is best nog wel eens naar het strand. Nou dan blijft hij ook niet onder de parasol hoor, hoe graag ik het ook zo zie.

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam

Oh wat erg, ik gebruik al jaren Garnier kids spf 50, ook voor mezelf gebruik ik garnier en nog nooit problemen mee gehad godzijdank! Maar ik koop het dan ook altijd bij de Etos. Misschien daarom? Want ik las hier ergens dat die flessen die action verkoopt niet gloednieuw zijn en bij de andere winkels wel?

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Nee dat is echt niet warm, het is heel licht materiaal. Ik haal ze altijd bij de kruitvat, daar zijn ze betaalbaar. Hema en h en m heeft ze ook meestal. Na het zwemmen zijn ze ook zo droog. Kan het je echt aanraden:D

15. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Super! Heb op marktplaats nieuwe pakjes gevonden voor 6 euro per stuk. Is helemaal niet duur! Ga ze meteen bestellen!

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ja die gebruik ik ook. Ik zag in het zeeman krantje dat ze daar ook uv zwemshirtjes hebben

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Top, dat is geen geld nee! Ik heb mijn Laatste 2 ook van marktplaats gehaald, van kruitvat nieuw id verpakking. Omdat het al vroeg mooi weer was, en ze lagen nog niet in de schappen bij de kruidvat. Lang leve marktplaats:D

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Had het ook gezien gister of eergisteren. Schrok er ook echt van brr! Ik weet dus niet of ze wel genoeg hebben gesmeerd of wel.

Ik werkte bij de DA en daar kwamen ze echt een keer met een kind de drogist inlopen die ook zulke brandwonden had zitten waar ik zo van schrok en vroeg wat te doen.. uh ja? naar de huisarts en meteen! Arm kind.

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Het kan ook inderdaad een allergie zijn.

20. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik koop daar altijd mijn zonnebrand.

Ik heb factor 50 voor de jongens en mijn oudste is spier wit die reflecteert in de zon hihi.
    Maandag thuis ingesmeerd en naar het strand gegaan hij heeft er de hele dag heerlijk in het zonnetje gespeeld.
    Om het uur even smeren. (doe ik sowieso ongeacht het merk) hij is gelukkig niet verbrand.

Mijn broertje is ook wel eens zo verbrand door de zon dat hij blaren had. Maar dit gebeurde niet in een paar uur maat een paar dagen. Dat was verbranden vervellen en op de nieuwe huid weer verbranden en weerrrr de volle zon in zonder shirt..

Deel Deze Pagina