ff offtopic.... Lang leve de Urtizon, he? Echt, als dát niet bestond zou ik iedere zomer amper buiten kunnen komen! Ik koop dit jaar weer zo'n flesje.
Ja echt ideaal! Ik gebruik ze al jaren, kan met die korrels heerlijk zonnen zonder als een rode grindtegel voor de dag te komen.
Whahaha... ja, inderdaad! En eigenlijk mag ik er niet om lachen want zonneallergie is echt een ellende! Ik raad iedereen die korrels aan. Maar ik denk dat het ook wel een beetje een combi is van welk zonneproduct icm die Urtizon. Nivea kan ik écht niet tegen bijvoorbeeld. We hebben eens in Turkije gezeten en op de één na laatste dag was mijn zonnebrandcreme op. Dus uit nood Nivea gekocht want het was toch nog maar 1,5 dag. Je raad het al.... whoppa!!! zonneallergie!
Nivea is troep inderdaad. Ik reageer het beste op vichy of gewoon een huismerk sensitive (kruidvat/trekpleister) kost bijna niets en heb er dan ook geen last van. En idd het is een ellende!
Ik gebruik etos (voor kinderen). Werd aangeraden door de eczeemverpleegkundige. Zij zei expliciet dat het - mits ze er geen last van hebben natuurlijk - helemaal niet nodig is dure crèmes in huis te halen. Kruidvat was volgens haar ook heel goed. En inderdaad: voor mijn zoontje werkt het prima. Hij heeft helemaal geen reactie op de crème van de etos. De eczeemverpleegkundige zei overigens ook dat je absoluut niet een te hoge factor moet gebruiken, zoals factor 50 wat ze nu overal verkopen. Dat sluit de huid namelijk af, en dan krijg je juist irritatie en dus eczeem. Beter is het om iets lager te nemen (factor 20 of 30) en vaker te smeren.