Hallo allemaal, Wil heel even mijn verhaal kwijt, want ik ben ontzettend geschrokken wat ons gisteren overkomen is. Noa heeft vorige week donderdag haar BMR prik gehad. Op het cb vertelde de art me dat ze er hooguit een beetje hangerig van kon worden. Eergisteren werd ze ziek en niet zo'n beetje ook! Ze was hangerig, huilerig en wilde niet eten. Drinken lukte nog wel. Ze had op dat moment 40,5 koorts. Gisteren nog steeds hoge koorts en had het er met mijn moeder nog over dat ik bang was voor een koortsstuip en dat ik niet begreep dat het cb er zo luchtig over had gedaan. ' s Middags haal ik haar uit haar bedje en had nog steeds hoge temp nl 40,9 koorts. Ik heb haar alles uitgedaan en begreep ook niet dat de koorts niet wilde zakken. Inmiddels had ik haar al de maximale dosering paracetamol gegeven. Ik heb haar bij mij op schoot en wat er toen gebeurde vergeet ik mijn hele leven niet. Ik dacht werkelijk dat ik haar ging verliezen. Ze kreeg een koortsstuip! Ze overstrekte zich, werd paars/ blauw en begint met armen en benen te schudden. Ik was helemaal alleen en wist me geen raad. Ik heb Noa op de bank gelegd en het enige wat ik kon doen is 112 bellen. Haar ademhaling stokte namelijk en dacht echt dat de huisarts te laat zou zijn. De centralist vertelde mij dat ik kalm moest blijven en dat ik alles uit moest doen bij haar en haar moest afkoelen met een lauwe doek. Wat duurt het dan lang voordat er iemand bij je is zeg! niet normaal meer! Mijn meisje lag daar gewoon te stikken! Gelukkig trok ze langzaamaan weer bij, maar ze was nog steeds zo slap als een vaatdoek. Toen de ambu er was (na 10 minuten......!) kon ze gelukkig weer huilen omdat de verpleegkundige haar onderzocht. Ik ben nog nooit ze blij geweest als ze huilde, tot nu toe! Ze hebben haar onderzocht en konden niets anders concluderen dan dat ze heftig reageerde op de bmr. Ze raadde mij aan om haar te koelen in een lauw badje en ze kreeg een paracetamol van 500mg om de koorts te doen dalen. Ze had op dat moment 41,7 koorts! Het gaat vandaag nog niet goed met haar. Ze blijft hoge temp houden. Ik durf haar ook niet uit het oog te verliezen, bang voor nog een stuip. Als je niet weet wat het is, dan denk je echt dat je je kind verliest. Pffff..........moest het echt even kwijt. Het houdt me enorm bezig. Hieronder heb ik een link geplaatst zodat jullie, mocht het gebeuren (wat ik niemand toewens..!) je weet wat te doen. http://www.asz.nl/patienten/behandeling ... tsstuipen/
Jeetje meid wat verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat je je helemaal dood geschrokken bent. Ik hoop dat je meisje snel weer een beetje beter word. Wat kunnen ze toch ongelovelijk ziek worden van die rotprikken. Heeft ze er wel eens eerder zo heftig op gereageerd?
Sjeetje! Ik had het er nog over van de week, dat toen Justin 39,6 koorts had (bmr prik?) ik ook bang was dat dit zou gebeuren.. en nu lees ik dit, sjeetje ik zou ook verschrikkelijk bang zijn, hoe is het nu met Noa?
Jeetje zeg, dat is schrikken! Wat heb je goed gehandeld, en wat duurde het lang voordat er een ambulance was, zeker als je het idee hebt je dierbaarste bezit te verliezen! Hoe is het nu met Noa? Bedankt ook voor de link, ik heb 'm gelijk doorgelezen. Maar ik hoop het nooit toe te hoeven passen! beterschap voor je kleine meid! Natasja2
Ow, wat vreselijk om mee te maken zeg! Kan me voorstellen dat je er nog heel erg mee bezig bent. Hoe is het nu met Noa?
Owjee meid, wat erg zeg, krijg er kippenvel van! Wat heb je goed gehandeld! Tnxxx voor de link en knuffel voor Noa!
ow wat erg zeg...brrrr lijkt me echt heel eng; maar je hebt goed gehandeld..! is de koorts al wat gezakt? ohhh hier binnenkort die prik...wordt nu eigenlijk wel een beetje bang...
Pfff das inderdaad eng , ik heb het een keer met mn buurjongentje gehad... dacht ook dat we m gingen verliezen. Hoe is t nu met je meisje?
Jeemppie wat schrikken! Pfff..wat zal je geschokken zijn! Hoop dat de koorts snel zakt! sterkte en dikke knuffel voor je meisje! kus miek
Wat zul jij geschrokken zijn zeg. krijg er gewoon de kriebels van toen ik het las. Hoop dat je het nooit meer mee hoeft te maken.
wat verschrikkelijk, ik weet wat je meegemaakt hebt wij hebben het zelfde meegemaakt met civan toen hij 17 maanden was. hoopt dat het snel beter met haar gaat!
Op dit moment is ze weer een beetje Noa, het meisje wat ik ken. Ze had vanochtend 37,6. Dat vind ik alweer acceptabel. Ik heb inmiddels aardig wat slapeloze nachten achter de rug, bang dat ik niet erbij zou zijn als ze weer een stuip krijgt. Want als ik haar niet die middag uit haar bedje had gehaald om te kijken hoe het met haar ging, dan was ze hoogstwaarschijnlijk gestikt in haar braaksel. Pffff.........moet er niet aan denken! Ik weet nu gelukkig wat ik doen moet, mocht het nog een keertje gebeuren. Het gaat ook weer beter met haar. Maar geloof me! Ik zal het cb echt wel aanspreken op het feit dat ze zo luchtig doen over de bmr. Ze hadden mij beter kunnen zeggen dat ze hier ook koorts van krijgen kon. En mij niet vertellen dat ze hier hooguit een beetje hangerig van wordt. Verdorie, mijn meisje is doodziek geweest van die rot-prik!.. Ik wil niemand bang maken met mijn verhaal. Ieder kind reageerd anders op de vaccinaties. Maar het is beter als je weet wat te doen in geval van nood. Dank je wel voor jullie lieve reacties! x Zonnestraal
Jeetje meid echt vreselijk om dit mee te maken....hopelijk kom je er snel een beetje overheen.... Ben er wel van geschrokken...Sophie heeft namelijk afgelopen dinsdag de BMR prik gehad...ik houd haar maar goed in de gaten.... Maar koortsstuipen komen toch alleen boven de 41 graden voor? Weet iemand dit of dat juist is? Heel veel sterkte meis!
@ Toet: Nee, een koortsstuip hoef je niet alleen maar te krijgen boven de 41 graden. Een koortstuip krijg je als de temp ineens sterk stijgt. De hersenen krijgen dan even een optater met als gevolg een storing. Het lijkt sterk op een epeleptisch insult. Kinderen kunnen het dus ook krijgen als ze nog geen koorts hebben en ineens een hoge temp krijgen. Ineens zijn ze dus ziek. Het gaat dus puur om een sterke stijging van de temp. Maak je maar niet ongerust over je meisje. In de meeste gevallen wandelen ze zo door de vaccinaties heen.
heb dit met mijn zzon 3x mee gemaakt dus kan me goed voorstellen dat je je rot schrikt. de eerste keer denk je echt van nu ben ik mijn kind kwijt enja het enigste dat je kan doen is lauwe doeken of washandejes in de liezen , polsen nek en voorhoofd leggen zodat de spieren gaan ontspannen maar toch... hier is mijn zoon de laatste keer dat hij het had wel naar het ziekenhuis gemoeten omdat de 2 laatste keren héél kort op elkaar waren en ze wouden uitsluiten dat hij hersenbloedingkes had ( gelukkig was alles in orde). hopelijk maak je dit geen tweede keer mee
Pfft dat is schrikken zeg! Hopenlijk zakt de koorts gauw en is het helemaal weg. Sterkte voor jou en je meisje! Fenja heeft hier al een week verhoging van de BMR sinds vrijdag 40 graden koorts. vanmorgen 36 nu weer 39,5! het gaat ook maar niet weg. Straks weer langs huisartsenpost (omdat ze ook huilde bij verschonen mer benen omhoog doen). Hoop dat het gauw over is.
dat idd erg schikken pff vergeet ook nooit meer dat me middelste meid koortstuipen kreeg vorig jaar zomer ze was nog geen 18 maanden de hele dag wel iets hangerig maar geen koorts en toen ging ze naar bed en werd gillend wakker om 12 uur me vriend haalde haar naar beneden en ze lag helemaal testuipen en draaide steeds met haar ogen weg gelukkig stokte haar adem niet zoals bij jou kleine meid maar werd ze er zelf erg bang van elke keer als ze stuipte begon ze weer tegillen de temp was ineen keer 41.2 na een paar minuten zakte het langzaam weg en de ha kwam langs omtekijken of ze geen hersenvliesonsteking had of iets dergelijks gelukkig was dat niet het geval ik durfte haar ook niet meer op bed teleggen en heb haar op de bank laten liggen en ze was er ook helemaal uit geput van geraakt een uur nadat de ha geweest was was inmiddels al half 2 s'nachts begon ze weer testuipen ik dacht dat ik er in bleef alleen dit keer ging ze stuipen door een plotselinge daling van de temp naar 39.9 ze heeft daarna nog 3 dagen koorts gehad boven de 39 gr volgende dag nog bij de ha geweest maar die wist ook niet waar het van kwam het is nog een raadsel ik hoop het ook nooit meer mee temaken heel veel sterkte voor jou en je meisje hoop dat ze snel weer op knapt