Ik heb mijn haar laten blonderen bij de kapper dmv veel highlights. De kleur is alleen nog te warm/koperachtig naar mijn smaak en daarom mag ik terugkomen voor meer folies. Maar, nu weet ik dat er in Amerika toners zijn om de warme gele/oranje tonen uit je haar te krijgen. Heb je die ook in nederland? (Ik bedoel niet zilvershampoo maar echt 'toners')
Ja die heb je ook... Ik zou geen folies bij laten zetten om de warmte er uit te halen. Ik zou er inderdaad een toner op knallen en deze op zicht in de gaten houden.
Nee die folies leken me ook geen top idee, heb nu toners gevonden van swarzkopf bij een kappers site en heb een neutrale en een lila besteld met een 2% developer. Hoop dat dat helpt, of moet ik een hoger percentage hebben?
Je mag terug komen en dan ga je zelf aan het knoeien?! Ik zou gewoon met de kapper overleggen dat je niet nog meer folies wilt maar graag de kleur lichter. Een goede kapper kan dat toch voor je regelen. Ik neem aan als een kapper zegt dat je terug mag komen dan bedoeld ze op hun kosten toch?! Want uiteindelijk ben je een ontevreden klant....
Oei, ik zou hiermee zelf niet aan de slag gaan! Van de kapper mag je terug komen, dus dat zou ik dan ook doen. Gewoon aangeven dat je er een toner overheen wilt hebben. Het is met toners namelijk altijd best riskant, want ze kunnen snel doorslaan waardoor je haar groen, blauw, of violet kan worden, en dat wil je niet hebben. Het is echt zicht en ervaringswerk, dat is heel lastig om zelf te doen en dat moet je echt aan een ervaringsdeskundige overlaten. Vaak is het ook nog eens zo dat in een uitgroei meer warmtepigment zit waardoor de toner hier langer zijn werk moet doen. De lengtes en punten zijn meestal erg beschadigd omdat deze meerdere malen geverfd/geblondeerd/gestylt etc. zijn. Ze zijn poreus en zuigen dus al het pigment heel snel op. Dus daar mag absoluut niet te lang een toner op zitten! Al met al, best een flinke klus en erg link om zelf aan te beginnen.
Ooh please, ga niet zelf experimenteren met blond haar, is bij mij ook fout afgelopen Ik vond het ook te warm en heb er een astint overheen gedaan. Resultaat: bovenop oranje, onderop groen. 1 groot kleurcontrast. Gewoon NIET doen, lekker terug gaan naar de kapper! Mijn haar is er echt door verpest, het is heel dun nu.
volgens mij lees ik dat ze alleen de toner heeft besteld en daarmee naar de kapper wil gaan, of heb ik het mis?
Haha nou, dat lijkt me helemaal raar. Als het goed is heeft iedere kapsalon zelf toners. Ik zou toch wel raar staan te kijken als een klant bij mij aan zou komen met zelfgekochte verf.
Heel raar, klopt van geen kanten! Wat voor kapsalon is dat? Ze gaan je haar alleen maar meer verneuken, als ze meer folies gaan plaatsen, dat haalt die warmte er echt niet uit en je haar wordt zo poreus als wat. Vind het echt super raar dat ze geen toners hebben, dat moet gewoon niet kunnen.
Ok ik heb mn bestelling geannuleerd bij nader inzien is het inderdaad stom om aan mn eigen haar te gaan rommelen, dan moet evt. de kapper maar een toner bestellen. Ik ben inderdaad niet tevreden en ze zijn opzich heel vriendelijk dus ze zoeken vast met me naar een oplossing. Ik had alleen weinig geduld maar ik luister naar jullie!
Het is notabene een kapperswinkel met daarbij een klein kapperszaakje. Ze hadden altijd veel verstand van kleuren (dacht ik) als ik zelf verf haalde daar dus dacht ik dat hun mijn haar wel mooi blond konden krijgen. Naja ik zal eens met de bazin gaan praten, had gisteren alleen met de kapster overlegd die de folies gezet had.
Ik heb een keer mn haar ontkleurd, blond erin. Was geel, zilvershampoo eroverheen. Nu is dat paarse shampoo. Hele haar grijspaars, geen gezicht man! Dus noooit zelf handelen haha
Jup, en mn haar zit gelukkig nog op mn hoofd (voelt eigenlijk heel "gezond" gek genoeg, had verwacht dat het eraf zou vallen ) Ik ben echt zo besluiteloos als het op mn haar aankomt.. ik keek in de spiegel en dacht, nee.. bruin staat toch beter zonde van het geld maar goed.. haha
Hahah zo heeft mn zus ook een keer lila haar gehad.. nu is dat helemaal hip maar toendertijd echt afschuwelijk