Zonnebrandcreme, rennie& klamboe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chanel, 17 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik heb een paar vragen in augustus wordt als het goed is me kindje geboren en ik vroeg me af welke zonnenbrandcreme ik dan het beste kan gebruiken? Ik weet dat pas geboren baby's niet in de zon mogen maar voor alle zekerheid wil ik me baby toch in smeren met een goede zonnebrandcreme. En dan had ik nog een vraag, soms heb ik s'nachts last van maagzuur mag ik hier voor eventueel een rennie gebruiken? En is het verstandig om voor het wiegje/ ledikant een klamboe te gebruiken ivm eventueele muggen bulten te voorkomen bij de baby?

Groetjes Chanel.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chanel,

pasgeboren baby's mogen zeker niet in de zon.
    Maar als ze iets ouder zijn en je wilt een zonnebrandcreme gebruiken, kies er dan 1 met een hoge factor. Vanaf factor 30 is veilig, maar voor zo'n heel kleintje zou ik zelfs factor 40 of 50 nemen.
    Ook dan je kindje liever niet in de zon, alleen in de schaduw houden. Let ook op de UV filters van de creme en laat je adviseren door de apotheek.
    Reken erop dat er wel een aardig prijskaartje aanhangt!

Je kunt zelf gerust rennies nemen, die zijn veilig in de zwangerschap!

Het is een goed idee om een klamboe te gebruiken tegen de muggen. Die hoef je niet per se in een babyzaak te kopen, je hebt ze al voor 10 euro in gewone zaken.

Mirjam

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Heel erg bedankt voor je antwoord :D

Deel Deze Pagina