Hoi dames! Deze vraag spookt de hele tijd door mijn hoofd, ik ben nu 8 weken zwanger en heb de eerste weken van mijn zwangerschap gerookt want ik wist toen nog niet dat ik zwanger was.. best veel schuldgevoel over en nu wil ik dus erg gezond eten voor mn kleine frummeltje.. Ik ben gelukkig niet misselijk dus kan alles eten Ik hoorde van mijn moeder dat je geen softijs mag eten tijdens je zwangerschap? Nog nooit van gehoord... Ik slik al mama & baby vitamine pillen van dagravit Liefs XXX
Volgens mij staat op de site van het voedingscentrum een hele lijst wat je allemaal wel en niet mag eten Gefeliciteerd met je zwangerschap! Edit: heb de link ff voor je opgezocht. Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
Wat betreft softijs: ik zou niet bij die niet die smoezelige snackbar ver buiten het seizoen een ijsje nemen, om hygienische redenen. Maar softijs mag je gewoon hebben. Met mate, duh.
Ik hou me aan een korte lijst Geen rood vlees, geen gerookte vis uit een pakje geen tonijn geen alcohol Verder alles met gezond verstand (oja, kaasjes mag je alleen niet als er lait cru op staat, maar die zijn bijna niet te koop. Gewoon brie enzo mag)
Leverworst, pate, etc met mate En groenten en fruit goed wassen voor je het eet. De eerste weken van je zwangerschap wordt de embryo gevoed door de vruchtzak, dan moet de placenta nog aangelegd worden. Dus je bent niet van het begin af aan al een slechte moeder .maar uiteraard wel belangrijk om niet te roken, drinken, etc zodra je weet dat je zwanger bent.