Spoedvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanne1234, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik was met ons mannetje (13 mnd) een half uurtje geleden aan het stoeien op ons bed voordat hij naar bed moest. Dikke pret natuurlijk alleen (schaam, schaam :)) rolde hij er in een keer vanaf.

Hij huilde heel hard maar was niet suf ofzo. Nadat hij gekalmeerd was heb ik hem naar bed gebracht en hij ging ook netjes slapen alleen nu denk ik. Moet ik hem nu voor de zekerheid toch dadelijk nog maar een keer wakker maken (ivm hersenschudding ofzo) of zal het wel meevallen.

Aan de ene kant denk ik: hij was niet suf dus misschien valt het wel mee. + als ik hem wakker maak gaat hij daarna dan nog slapen...

Aan de andere kant wil ik natuurlijk geen risico lopen.

Wat zouden jullie doen??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je moet doen wat je eigen gevoel in geeft.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    met een hersenschudding ben je ook vaak misselijk en moet je overgeven.
    En ook heb je dan hoofdpijn.
    Ik zou gewoon om het hoekje kijken.
    Hier is onze kleine man ook hier een keer van bed gerolt op zijn hoodfje en moest van de schrik erg huilen wat mij normaal lijkt.
    Verder ook niks aan overgehouden.
    Ik zou gewoon een paar keer om een hoekje kijken.

4. tulip

tulip Niet meer actief

als je een gewoon bed heb van normale hoogte lijkt het mij wel meevallen. Dat hij huilt is normaal (en goed ook) en zal vooral van de schrik zijn denk ik. Maar als jij je beter voelt om hem wakker te maken, gewoon doen. Hij zal vast wel weer verder slapen toch.

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter is een x van de trap gevallen, hoger dan een bed
    toen toch naar de dokter geweest en moest haar toen rond de klok van 11 nog even wakker maken en met der gaan spelen
    kijken of ze nog goed wakker werd
    maar ik neem aan dat je bed niet zo hoog is als trede 8,9 van de trap

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Het bed is maar heel laag en als je mannetje gewoon allert is, niet overgegeven heeft of gedeorienteerd was, zal het wel meevallen.

Je kunt vannacht ook een keer gaan kijken of hij rustig ligt te slapen

Succes ermee!

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik denk dat je het zelf het beste in kan schatten. Mijn zoontje dondert met regelmaat ergens vanaf en tot nu toe heb ik nooit nodig gevonden om maatregelen te nemen. Ze kunnen veel hebben, maar zoals gezegd kun jij het zelf het beste aanvoelen.

8. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Toch maar besloten om hem voordat wij naar bed gaan even 1 keertje wakker te maken (en dus niet elk uur waar ik nog aan dacht) vooral om hij toch wel meteen alert was en ook meteen huilde. En inderdaad bed is van normale hoogte, maar ja je schrikt toch he. Waarschijnlijk dus niets aan de hand maar ja, je weet nooit.

Bedankt voor jullie reacties!

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou ik dacht eerst ook altijd zo 'luchtig' omdat mijn zoon ook heel lomp is en met regelmaat ergens vanaf valt...

Tot een paar weken terug! Ook van bed gevallen, direct huilen... Troosten en niks meer aan de hand! Goed gegeten, lekker buiten gespeeld, goed avondeten op en lekker gaan slapen.. Niet suf, misselijk, gedesoriënteerd niks... Tot 23;00.. Hij werd wakker, was onrustig! Dus ik neem m mee naar beneden, overgeven! Die nacht heeft hij denk ik serieus wel 20x moeten spugen.. Sochtends naar de huisarts.. Die stuurde me verder naar de ka en neuroloog en bleek wel degelijk een hersenschudding!
    Echt mee uitkijken en ik zou hem zéker wakker maken!

10. LovelyDK

Overigens was hij sochtends wel echt suf, gedesoriënteerd en echt heel ziek!

11. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Mijn vraag is dus niet overbezorgd dus..:) Nu weet ik zeker dat ik hem nog een keertje ga wakker maken voordat wij naar bed gaan. Ik ben normaal wel redelijk makkelijk hoor want hij valt ook wel ooit als hij misgrijpt oid, maar nu schrok ik toch. Je zit er zelf langs en dan gebeurt het toch nog:)

Alsnog allemaal bedankt! Ideaal zo'n forum bij dingen waarover je advies wilt.

12. LovelyDK

Ja ze zijn zo vlug als water :)

Nou hopelijk lekker slapen voor zometeen :)

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    *schaam schaam schaam* mij is dit een x gebeurd toen georgios pas 3 daagjes oud was, hij lag naast mij in bed en doordat ik nog totaal geen besef had dat hij er was (gevoelsmatig s'nachts) draaide ik me te wild om :):):):)

Hij heeft er niks van over gehouden hoor, behalve dat hij behoorlijk wild is. Verder is hij met 9 maanden oid ook van de bank gevallen, dikke bult, maar verder niks, ze kunnen behoorlijk wat hebben hoor.

Ik zou wel altijd blijven kijken of ze niet suf worde, want dan is het wel fout.

gr. melina

Deel Deze Pagina