Maar dan vraag ik mij af hoe doe je dat in de zomer? Smeer je haar nooit in met zonnebrand? Dan verbrand ze toch?
De cetomacrogol gebruikten wij ook dagelijks, maar dat hielp niet tegen de zon! We liepen niet bij een dermatoloog, dus zal de onze het niet zo ernstig als de dochter van serena gehad hebben.
Ik loop met mijn jongste bij de eczeempoli (voelt meteen zo sneu, maar het valt best mee met hem), en de eczeemverpleegkundige zei dat je gewoon zonnebrand moet kopen waar geen parfums e.d. inzitten. Huismerk (dus idd etos zoals werd gezegd) is vaak prima. Toevallig vandaag etos gebruikt (had ik nog) en zijn huid ziet er prima uit. En dat terwijl de eczeem afgelopen week helaas weer wat opvlamde. Oja, ze zei ook: niet een te hoge factor gebruiken. Ik heb altijd de neiging om factor 50 erop te gooien (bij mezelf ook: beetje panisch misschien). Maar dat is bij eczeem heel slecht want dat is sunblock, sluit de huid af, en dan kan de huid niet ademen. M.a.w: ben je verder van huis. Factor 30 was echt hoog genoeg zei ze. En 20 is ook oke. Ook voor mijn hyperblonde spierwitte schatje.
Slecht advies van de dermatoloog om maar niet in te smeren in de zon. Ik smeer mij kids zelfs in de schaduw in, want ook daar komen de uv stralen, weliswaar minder sterk. @ Ts, Louise widmer, verkrijgbaar bij de DA. Deze gebruikte ik voor mijn zoontje, die hevig eczeem had.
Zoon had als baby ook een echt eczeemhuidje. Als zonnebrand beviel La Roche Posay ons erg goed voor hem, de eczeem werd er in elk geval niet erger van.
ultrasun en dan de glasachtige gel die is super online vaak verkrijgbaar met gratis aftersun ik hoef niets anders meer