Reflux en speentjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vica86, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter had verborgen reflux en had veel baat bij speentjes. Door het vele zuigen en slikken leek ze minder last te hebben van oprispingen (kan dat?).

Nu heeft mijn zoontje dus ook verborgen reflux en hij is een absolute speenweigeraar! Heb bibi, dirfax en eigen merken geprobeerd maar hij wilt ze echt niet. Hierdoor heeft hij snachts wel erg last van de oprispingen en kan ik hem dus alleen weer in slaap krijgen met een klein beetje voeding.
    Hij heeft de nachtvoeding niet echt meer nodig. Als hij weinig oprispingen heeft slaapt hij de nacht door. Ook krijgt hij geen hele fles en hij is toch al tevreden na een klein beetje voeding.
    Het is puur om op dat moment van het maagzuur af te komen heb ik het idee.
    Maar ja ik kan dus niet steeds nachtvoedingen aan blijven bieden als hij maagzuur heeft toch? Nu voorlopig nog wel, hij is toch nog klein, maar ik verwacht niet dat de oprispingen over een paar maanden al over zullen zijn.

Hoe doen jullie dit?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als hij er zoveel last van heeft zou ik naar een dokter gaan in ieder geval. dan ontkom je bijna niet aan medicatie vanwege zijn slokdarm die dan gaat verbranden/ontsteken.

sabbelen helpt inderdaad tegen de oprispingen.

daarnaast pakt hij jouw pink wel?
    avent als geprobeert?? deze lijken qua vorm het meeste op een pink/flessespeen en die willen meestal wel.
    ook niet..
    dan zou je evt. een prematuren speen kunnen proberen.
    die zijn helemaal recht en zachter.

maar als eerst zou ik naar een dokter gaan en in iedergeval johanneesbroodpitmeel gaan geven of speciale voeding (comfort/a.r.)

Nou stond dit niet in je stukje dus het kan zijn dat je dit al gedaan hebt/doet.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij zit inderdaad al aan de comfort voeding en heeft sinds vrijdag Nexium voor zijn reflux. Donderdag moeten we voor het eerst naar de kinderarts (nexium via de hap gekregen).

Aventspeentjes zijn dus makkelijker te pakken ofzo?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook alleen spenen v avent en 'mam' alles wat op een dental speen lijkt, kokhalst ze eruit.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat gebeurd hier dus ook.. Heeeel soms sabbelt hij op een bibi speen voor 30 seconden. Maar daarna hoeft hij hem echt niet meer. Difrax wilt hij ook niet, ook niet diegene van -2/+2 maanden.

Dan toch maar even kijken voor een andere vd week.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hier wou ze aan het begin wel heel kort de combi speen van difrax, toen kwam ik in de stad die van avent tegen en heb die meegenomen omdat ze al vrij snel "afdrukjes" van de speen in haar gezichtje kreeg. Nadat ze avent gehad heeft, wilt ze geen andere meer :D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Lisa wilde eerst ook geen speen, maar omdat ze zo onrustig was (bleek later heftige verborgen reflux te zijn) wilde ik dat liever wel. Uiteindelijk pakte ze met een week of 4 wel opeens de bibi speen (ik had ook nog een difrax combi speen liggen, maar die wilde ze echt niet). Met 3 maanden ging ze trouwens over op haar duim, nog makkelijker ;)

8. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Geven jullie dan de normale Avent spenen of die met vrije luchttoevoer?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik ken zelf maar 1 fopspeen van Avent?

avent fopspeen - Google zoeken

Share This Page