Ik lees een hoop verhalen dat de babies ineens een stuk slechter gaan slapen. Hier een ander verhaal: Onze zoon sliep met 3 maanden door. Maar overdag was het een drama. Hij sliet amper en als hij sliep waren het hazeslaapjes. Hij was wel gewoon moe. Rond de 4 maanden heeft hij een sprongetje gehad en sliep hij 's nachts ook slecht. En nu ineens sinds eergisteren, slaapt hij weer door. Hij slaapt overdag goed. 3 maal een dutje van minimaal een uur. Hij gaat ook goed naar bed. Hij valt al in slaap tijdens de laatste voeding en dan kan ik niet eens een boekje voorlezen of zijn knuffels weltrusten zeggen. Is dit normaal zo'n plotselinge verandering, of is hij ziek aan het worden? Met 2 maanden heeft hij een oorontsteking gehad en toen sliep hij ook zoveel. Als hij wakker is, dan is hij wel heel erg speels, vrolijk en alert. Hahaha het is ook nooit goed. Groetjes!
Onze oudste was een belabberde slaper overdag. In de eerste 12 weken van z'n leven mocht ik al blij zijn als hij 2x een half uurtje sliep. In z'n bed was dan sowieso al geen optie, het was of op mijn schoot, of in de auto, of in de wandelwagen. En toen was hij 12 weken en ineens van de ene op de andere dag begon hij overdag te slapen! Ik legde hem elke dag wel in z'n bedje, gewoon om te proberen en ineens ging het goed. Daarna bouwde hij z'n slaapjes langzaam uit tot 2 langere slaapjes. Hij begon rond de 10 weken met doorslapen dus dat zal er niet mee te maken hebben gehad. Wat het dan wel was.... Onze jongste is trouwens nu net zo'n dramaslaper overdag als z'n broer was. Hij is nu bijna 14 weken en ik zit stiekem nog steeds te wachten op de dag dat hij ook ineens wel overdag lekker en lang in z'n bedje wil slapen.... Zou me dus nog niet zoveel zorgen maken hoor. Denk dat je er gewoon blij mee moet zijn!