Baby 10 maand wil absoluut niet op dr buikje liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin wil absoluut niet op dr buikje liggen.
    Dat heeft ze nog nooit gewild en nou nog steeds niet.
    Vraag me af of er meer zijn die dit herkennen?

Ze heeft reflux en haar maag leegt niet goed /snel genoeg.
    Maar ik lees bijna overal dat refluxertjes graag op de buik willen liggen.

Nou Marin dus absoluut niet! Dan is het direct huilen!
    Op zich niet zo'n probleem.
    Maar Marin is nou ziek, en ze hoest enorm, met als gevolg dat ze echt heeeeel vaak en heel de avond en nacht door om de 15 a 30 minuten op dr buik rolt en dan direct begint te huilen!
    Dus ik ben nou al 3 dagen en 2 nachten bezig om haar steeeeds weer om te draaien!
    Slapen doe ik dus eigenlijk niet.......
    Laten huilen is geen optie, want dan gaat het van kwaad tot erger, en dan blijft ze er zowat in ...
    Ik weet dat het haar ¨niet lekker zit als ze op dr buik ligt, want zelfs als ze in dr slaap omdraait begint ze te huilen.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat zielig zeg, en wat zal je zelf ook moe zijn!
    Ik kan je niet helpen, ik hoop iemand anders wel.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou er eens naar laten kijken. mijn oudste dochter wilde ook nooit op haar buikje liggen en haar hoofd optillen. daardoor komen ze vast te zitten in hun verdere ontwikkeling. ik heb toen therapie gehad met haar. even vragen op het cb of de huisarts.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat omdraaien en niet terug kunnen is trouwens een heel norm ale fase die heb ik hier ook gehad. dat duurt een maand of 2 en is vreselijk vermoeiend. als alles goed ontwikkeld gaat dat vanzelf over. maar als jij zegt dat ze het echt nooit wilt dan is er een klein probleempje misschien. je kan nog proberen om overdag zelf te oefenen en het "leuk" te maken.

sterkte met de zwaar gebroken nachten.

5. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    hallo Horslover,

Denk inderdaad dat je even een afspraak moet maken bij de fysiotherapeut. Mijn kleine nichtje heeft het ook gehad... schreeuwde echt moord in brand als ze op haar buik werd gelegd. Achteraf bleek een nekwerveltje schreef te zitten waardoor zij haar nekje niet omhoog kon houden.

Succes,

Liefs,
    Wonder

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Timo wilde ook niet op zijn buik liggen, met een kussentje of opgerolde handdoek onder zijn borst vond hij het wel leuk, daardoor werd zijn net weer sterker en zijn rug ook en kon hij zelf gaan terug draaien naar zijn rug. Voor ons was dat een uitkomst!
    Succes ermee! Miek

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje draait zich nog steeds niet op haar buik (bijna 1 jaar) en we hebben nu fysio en controles bij een kinderarts, bij haar zat er wel wat achter, lichamelijk dan, dus ik zou het ook even na laten kijken om medische dingen of inderdaad een vastzittend nekwerveltje of iets dergelijks uit te sluiten.

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Mijn dochtertje wilde ook nooit op haar buikje liggen en was dan ook erg boos en verdrietig. Mijn dochter is dan ook een billenschuiver geworden en heeft de kruipfase praktisch overgeslagen. Ik heb vanaf dat ze 15 maanden was bij de fysio gelopen, maar dat hielp maar nauwelijks: ze wilde NIET op haar buikje liggen en huilde vreselijk: ook lukte het haar niet om vanaf buikpositie zelf te gaan zitten.
    Totdat een moeder met een billenschuiver me vertelde dat zij zoveel baat bij een Ostheopaat heeft gehad en ik naar dezelfde persoon ben geweest. De Ostheopaat heeft wat op mijn dochter's hoofdje gevoeld (ze had blijkbaar 2 asymetrische hersenhelften en dat zou door de bevalling kunnen komen) en diezelfde avond kon mijn dochter zelf zitten! Ik ben in totaal 3 keer naar de Ostheo geweest en het leek telkens wel of ze wonderen verrichtte: mijn dochter begon zich zelf op te trekken en deed alles als een niet billenschuiver. Ik had de fysio niets verteld, omdat zij nogal anti ostheopaat was en die verbaasde zich over de progressie die Famke maakte!
    M.a.w. je zou er eens een goede en betrouwbare ostheopaat naar kunnen laten kijken: misschien is het iets lichamelijks.

Succes!
    Marla

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vervelend joh! De reflux kan daar wel mee te maken hebben, maar...ik zou wel een kinderfysio inschakelen en/of een osteopaat. De kinderfysio kan je oefeningen meegeven voor haar. Kyra wilde ook nooit op haar buik en werd toen ook doorverwezen naar de fysio voor oefeningen enzo. Nu ligt ze niet anders als op haar buik en tijgert ze zelfs ;):D Helemaal goed dus! Ze is ook naast de fysio bij een osteopaat onder behandeling geweest voor haar voorkeurshouding en gespannen nekje en nu heeft ze daar geen last meer van.

Overleg idd wel even met je HA of CB. En blijf ondertussen gewoon oefenen, desnoods met een voedingskussen of kussen onder haar borst dat ze wat schuiner ligt.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En helpen? Dus zachtjes omrollen op de buik en dan doorrollen en dan weer terug de andere kant op. Hou en speeltje boven haar hoofd en beweeg het de kant op waar ze naar toe moet. Gewoon een paar keer per dag oefenen, dan komt het -als er niks medisch is- vanzelf!

Deel Deze Pagina