schommel of wipstoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door EdN, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik twijfel nog een beetje of ik een "gewoon" wipstoeltje of toch een schommelstoeltje ga kopen. Ik heb geen ervaringen met schommelstoeltjes, ook niemand in de omgeving, dus heb geen idee of de gemiddelde baby dit uberhaupt fijn vindt. Wat zijn jullie ervaringen, wip- of schommelstoel? En tips over specifieke merken zijn ook hartstikke welkom!

Iemand trouwens bekend met de Nuna leaf? Lijkt me een soort van combi van de 2?

2. denise1985

20 okt 2010
    9
    0
    0
    NULL
    drenthe
    wij kriijgen deze van mijn ouders.
    Titanium Baby | - Wipstoel - Swing

is ook een schommel en wipstoel in 1. ons leek het wel handig zo´n stoeltje wat beide kan. geen idee of we in de praktijk ook veel van de schommelfunctie gebruik gaan maken, ik moet namelijk nog bevallen;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De Nuna Leaf is super fijn! Mijn zoontje en de oppaskinderen zaten er altijd graag in. Beetje schommelen, konden ze al heel snel zelf, maar je kunt hem ook vast zetten. Wassen is ook heel makkelijk. Mijn zoontje kan er nu niet meer in omdat hij eruit klimt, maar mijn dochter zit er nog steeds graag in. Ze mag erin tot 15 kg, dus dat kan ook nog.

4. Wij hadden allebei, maar Jason was dol op de schommelstoel. Die kon zowel naar voren als opzij. Was een gouden aankoop hier.. wipstoel stond maar wat te verstoffen.

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier ook beide, maar schommelstoel wint het met gemak!!

Wipper gebruik ik voornamelijk boven, als ik bezig ben of ga douche.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Wij hebben de wipstoel van baby bjorn en ik ben hier nog steeds erg blij mee! Hij wipt makkelijker dan andere wipstoelen en het is vanaf dat ze net geboren zijn ook echt een lekker stoeltje. Mijn zoon is nu 1,5 en zit er nog steeds regelmatig in.

Mijn beste vriendin heeft de nuna leaf en heeft hier erg spijt van. Allereerst vindt ze hem groot en zwaar, maar ook vindt ze het jammer dat haar dochtertje niet zelf op en neer kan wippen, maar alsnmaar geschommeld moet worden..

De babybjorn is héél licht en makkelijk mee te nemen en daardoor ook ideaal voor verjaardagen bij anderen e.d..

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier een gewone wipper, vind schommelstoel niet nodig en deur (en vaak ook niet zo mooi, maar dat is persoonlijk). Ze mogen er toch niet zo lang in, hier vindt hij de wipper erg leuk (zit hij in als wij eten). We hebben een goedkope en hij kan prima zelf schommelen.

8. Ik had ook die babybjorn wipstoel maar Jason heeft er amper in gezeten, vond hij niks.
    Jason heeft er een half jaar in gezeten, maar de eerste 3 maanden véél. Als je een schommel neemt moet je natuurlijk wel eentje nemen die automatisch schommelt.

9. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    hier de wipstoel van Babybjorn, ideaal! Is al veel gebruikt. Neem aan dat je met schommelstoel zo'n uit zichzelf bewegende wipstoel bedoelt?

10. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    uhhmmm ik heb gewoon die van bambino, van de kruidvat merk. geen poespas gewoon een wipstoel met een boogje erboven. mevrouw zat er al snel niet meer in want ze wilde er alleen maar uit... die schommelstoel heb ik niet, tis allemaal maar voor even is mijn ervaring en ik vind die dingen echt te duur voor die tijd.

11. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben beide, maar de schommelstoel wint het!
    ze vindt het onwijs leuk, als ze wat onrustig is en ik zet haar erin dat wordt ze heel rustig....ook als ze haar slaap niet kan vatten dan wordt ze boos en als ze dan in de schommelstoel ligt wordt ze rustig en valt in slaap zodat ik haar eruit kan halen en in bed kan leggen.
    de schommelstoel kan van links naar rechts en van voor naar achter, muziek en natuurgeluiden.
    ze zit er ook nooit te lang in want na 20 minuten stopt het mobiel met diertjes te draaien en stopt de muziek.
    deze schommelstoel is echt zijn geld waard.

de wipstoel vindt ze ook leuk maar na 15 minuten heeft ze het wel daarin gehad.

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een wipstoel bij de kinderwagen gekregen. Was toen een actie bij Babypark. Moet nog bevallen dus hebben hem nog niet uitgetest maar tis dus gewoon zo'n standaard ding.

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben ook beiden maar hier wint de schommelstoel het ook. Hier kan ik hem rustig een tijdje inzettenen hij vermaakt zichzelf wel. Als ik hem in de wipstoel zet dan wil hij er het liefst zsm uit.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    De babybjorn vind ik inderdaad ook wel wat. Op zich vond ik hem er niet zo comfortabel uitzien, maar iedereen die m heeft is erg positief, en als ik filmpjes op youtube bekijk ziet het er ook wel uit alsof de kinderen die er in zitten ontzettende lol hebben. Maar is ie ook stil te zetten? Om bijvoorbeeld een hapje te eten of zo?

Verder vind ik de Chicco I-Feel erg leuk, maar daar lees ik nog weinig ervaringen over, iemand daar ervaring mee? Nuna leaf vind ik gewoon supermooi, maar wel jammer dat ie niet is te verstellen en er geen speeltjes aan of overheen kunnen. Misschien ga ik ook nog wel voor een heel basic prenatal stoeltje of zo. Moeilijk moeilijk moeilijk. :)

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier hebben we ook beide, maar schommelstoel was favoriet!

Nu gebruikt ze die ook niet meer :)

16. In de babybjorn wippen ze zichzelf zeg maar. Dus als je kindje niet beweegt, dan wipt de stoel ook niet.

Voor een hapje eten vond en vind ik het ding helemaal niet praktisch.. Ga je er dan op de grond naast zitten ofzo?

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben een wipstoeltje en een schommelstoeltje en de schommelstoel is grote favoriet hier!
    de wipstoel vind ze eigenlijk niet aan....
    zal hem strax gaan gebruiken met hapjes geven maar nu staat hij heel leuk te wezen in de woonkamer....

ps; als je het te duur vindt om een nieuwe schommelstoel aan te schaffen, wij hebben 1 van mp gekocht voor weinig geld en het ding was 2 x gebruikt! haar meisje vond er niets aan, die van ons vindt het prachtig!

18. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij mn 2e een schommelstoel gehad (papasan van FP) en ze heeft er amper in gezeten helaas. Dan ding schommelde zelfs op de laagste stand nog te snel voor dr :(. Doordat ze snel spuugde door reflux was het geen doen en zodra je dat ding aanzette werd ze misselijk en kwam alles omhoog.
    Nu bij de 3e heb ik gewoon een wipstoel aangeschaft, hier geen schommelstoel meer hoe mooi en leuk ze er ook uit zien....

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Nou, ik ga er vanuit dat een kindje nog niet goed genoeg zelf kan zitten voor een kinderstoel op het moment dat je de eerste hapjes gaat geven, dus een wipstoeltje lijkt me daarvoor ideaal. Maar als je dan inderdaad een vrolijk wippend kindje hebt, zit de banaan natuurlijk snel tegen het plafond :)

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier echt een voorstander voor de schommel, Mika heeft er geregeld in gelegen, werd hij rustig van...wipper hebben we weggedaan, vond hij niks.

Deel Deze Pagina