baby 6 mnd 40gr koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MvN, May 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Mijn lieve meisje is weer ziek. Heel verkouden en sinds gister koorts, sinds vanmiddag rond de 40 en 40,5 graden koorts. Met paracetamol zakt t maar naar 40,1 graden.

Ze is echt haar zelf niet, veel huilen heel hangerig. Gelukkig eet en drinkt ze nog wel goed.

Wat kan ik nu verder het beste doen. Eigenlijk ben ik bang voor de nacht aangezien haar koorts zo hoog is en ben dan bang voor koortstuipen omdat het neit zakt.

Liefs Roos

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    ik zou de hap bellen en vragen wat te doen, ze is tenslotte nog maar 6 maanden. gelukkig drinkt ze wel goed, dat is al wel een plus punt. maar zou gewoon niet de nacht afwachten. sterkte en beterschap

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid de HAP bellen.

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    idd even de huisartsenpost bellen.

Voor 2 weken terug had mijn zoontje hetzelfde , ik heb toen ook gebeld en we mochten langskomen . Toen bleek dat zijn voorhooft holtes helemaal vol zaten en daar kreeg ie koorts van ! we hebben toen een medischinale neusspray gekregen en die hielp heel goed !

5. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt alvast haar voorhoofdje koelen met een koudwashandje en zorgen dat haar voetjes wat koeler worden.

6. MvN

MvN Niet meer actief

Bedankt! net gebeld, en de koorts mag oplopen tot 42 graden en omdat ze gewoon drinkt moet ik me maar geen zorgen maken. Maar dat doe ik toch wel, tis me kleine meisje!

7. tulip

tulip Niet meer actief

koorts op die leeftijd mag volgens mijn huisarts ongeveer 3 dagen aanhouden. Daarna even bellen. Maar als jij het niet vertrouwt kun je morgenochtend altijd nog je eigen HA bellen he??

beterschap met je meisje.

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    idd tulip daar heb je gelijk in , mag 3 dagen aan houden !

meid ik zou vanavond of vannacht gewoon een zetpilletje geven hopen daat ze de nacht lekker door komt en dan morgen ff langs je eigen dokter , al is het maar voor je eigen gemoedsrust meis.

9. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    koorts mag oplopen tot 42 graden!!!! nou zeg geloof me als de koorts zo hoog moet zijn voordat je kan komen dan is het al goed mis!!
    laat je niet afschepen en al helemaal niet als de koorts niet eens onder de 40 graden gaat met paracetamol, zeker omdat ze nog zo klein is, ik weet niet of het nu al weer beter gaat maar ik zelf zou er opstaan dat ze haar zien en zekr niet wachte tot 42 graden!
    veel beterschap gewenst met je kleine!

groetjes sapje

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ligt de grens bij 41 graden bij de HAP. Maar 40 graden koorts hebben kleintjes al vrij snel. Als ze het echter nu nog steeds heeft, zou ik zeker even langs de huisarts gaan. Liever te vaak dan te weinig.

11. natjes

natjes Niet meer actief

baby koelen met koude washandjes! Geef ook extra ors, kan iets zijn waardoor ze ook vaak opknappen!

Belangrijkste blijft koelen, paracetamol en luchtig kleden zodat ze de warmte kwijt kan.

Gaat het hiermee niet binnen aantal uur onder de 40, gewoon weer bellen!

12. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Hoe gaat het nu?

Eerlijk gezegd vind ik de 41 of zelfs 42 grens, en de 3 dagen koorts, die gesteld worden niet kunnen hoor.
    Onze kinderarts (we wonen niet in NL en hier heb je meteen een fatsoenlijke kinderarts voor je kindje ipv een algemene huisarts) wilde al helemaal geen koorts zien bij kindjes tot een half jaar, want dan is er echt iets dat even bekeken moet worden. En hij kijkt helemaal niet raar op als je met een ziek kindje met 39graden koorts langskomt, omdat je gevoel je zegt dat het niet zomaar koorts is, maar wellicht iets zoals een oorontsteking oid, dat net iets anders nodig heeft dan een doodgewoon pcm-etje.

Mijn devies: ga op je gevoel af, en dus evt. naar de dokter. Als je denkt dat het wel weer over drijft, dan ga je niet.

Wat betreft koortsstuipen. Ik begrijp je angst hoor, ben er ook als de dood voor, maar nog nooit meegemaakt.
    Ik troost me altijd maar met het feit dat stuipjes optreden bij grote temp-veranderingen, en dus niet perse bij hoge koorts.
    Als de temp heel snel van 37 naar 39 vliegt, dan kan het gebeuren, terwijl een stuipgevoelig kindje (zit vaak wel in de fam) best geen stuipjes kan hebben bij dagenlang 40 graden koorts.
    Ze hebben het altijd over een pcm-spiegel. Het beste is pcm regelmatig te geven, zodat je te grote temp schommelingen voorkomt.
    Maar goed, ik ben geen expert hoor... ;) Heb het ook maar uit de babyboeken, en van ZP.

13. tulip

tulip Niet meer actief

idd bij sommige kindjes zegt koorts niet zoveel. Ik vind het ook belangrijk hoe het kindje van ts er aan toe is. Ze kan met verhoging bv ook suf zijn en dan zou ik eerder naa een HA gaan dan 40 graden en een helder kindje.

En iemand zei, ik zou mij niet af laten schepen. Maar ze heeft de HAP gebeld en als zij zeggen dat het niet nodig is wordt je gewoon weggestuurd. Zoals ik al zei zou ik vandaag even naar de eigen HA gaan, dan zit ze namelijk ook al aan die 3 dagen bijna.

Share This Page