Ik wil dit jaar voor het eerst mijn eigen belastingpapieren invullen. Voorheen lieten wij dit altijd doen, maar kost toch weer extra en ik zie dat heel veel meiden het gewoon zelf doen, dus ik wil het ook proberen. Nu heb ik een heel mooi geprint overzicht hier liggen van ons mannetje die het vorig jaar heeft ingevuld. Aan de hand daarvan ben ik aan het oefenen met de aangifte van 2009 en kan ik checken op zijn overzicht of ik het goed doe... Nu klopt alles, alleen kom ik er dus niet uit hoe ik uit kan rekenen wat de verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen is... Op het mannetje zijn uitdraai staat daar wel een bedrag achter, alleen kom ik er niet uit hoe hij daaraan gekomen is???? Het verschuldigde bedrag min het door ons betaalde bedrag komt uit op een teveel betaald door ons en dat bedrag is van groot belang bij het verdelen aan het einde... Kan iemand mij hiermee helpen????
Ik heb de papieren ook net ingevuld. Heb het gedownload met gegevens die al bekend waren dus weet niet of dat het zelfde is als die van jou. Heb even mijn overzicht bekeken. En verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen word bij mij automatisch uitgerekend...Moet wel zeggen dat ik gewoon wat heb ingevuld wat wij beide terug krijgen. Dat was een X bedrag en gewoon bij mijn man wat neer gezet en de rest werd automatisch bij mij neergezet. Aangezien het toch op 1 bult komt. Of bedoel je het niet?
Hij geeft bij mij aan het einde bij inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen een heeeeeeeel ander bedrag aan dan in de uitdraai van mijn belastinginvulmannetje...
Wacht!!!!!!!! Volgens mij heb ik het gevonden Wat ik alleen gek vind is dat ik dus het precies het saldo aftrekposten eigen woning moet verdelen om op het terugkrijgbedrag uit te komen? Klopt dat?
't Is ook zo moeilijk uit te leggen zo hè Ben al horrendol van al die cijfertjes, dat ik gewoon niet helder na kan denken en mijn vraag duidelijk kan stellen... Maar ik ben er inmiddels achter dat ik moeilijk aan het doen was voor niks en ben er uitgekomen... In ieder geval bedankt voor het meedenken