help help ! hoe zit het nou ?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Kim1989, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    ze zeggen dat pasgeboren baby´s alleen maar slapen en wakker worden om gevoed te worden, daarna dus weer naar bed gaan...

    ik ben nu 40 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben heel bang dat ik dingen verkeerd doe, zo heb ik elke nacht wel een nachtmerrie
    over het aankleden van de baby of het niet te koud of te warm is,
    als het 30 graden is buiten zoals de laatste 2 dagen hier hoe hou ik dan in godsnaam de kamer koel en wat doe je je baby wel en niet aan met die warmte....
    tot slot ik word er dus gek van....

    wie kan mij dit vertellen ?
    ik ben zo bang, straks alles verkeerd te doen !
    en is het waar dat pasgeboren baby´s gevoed worden en dan weer naar bed gaan... gaat dat de heledag dan zo ?

    we kan mij helpen ?
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ten eerste, die angst en bezorgdheid die je hebt zijn heel normaal hoor! Ik denk dat iedere moeder bij een eerste kindje daar wel last van heeft.

    Daarom mogen we heel blij zijn dat we hier in Nederland kraamzorg krijgen! Dus alle vragen die je nu op dit moment hebt, worden door haar uitgelegd en ze zal je ook met de temperatuur en kleertjes etc. helpen.

    Maar over de voedingen, het klopt idd dat baby's de eerste weken nog heel veel slapen. Dus voeding, knuffelen en hup weer naar bed!

    Veel succes en plezier alvast, zie dat het elk moment kan gebeuren :D
     
  3. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou Esmee sliep altijd als de kraamhulp er was. zo gauw zij de deur dicht deed ging ze huilen en dit ging door tot 3 uur 's nachts. Dus het is niet bij elke baby voeden en slapen hoor!
    Maar ik kan me je vragen goed voorstellen, je kunt straks inderdaad alles vragen aan je kraamhulp. En goed op je eigen gevoel afgaan, elke moeder doet het weer anders, zo gaat het kleintje van mijn vriendin helemaal niet naar bed overdag en die van mij 3x per dag. Doen waar jij je goed bij voelt..
     
  4. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Maak je vooral niet druk. Alles komt goed. Je leert het vanzelf hoe en wat. Met gewoon logisch nadenken kom je echt een heel eind. En je moedergevoel geeft je vanzelf de goede richting aan.
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Die vragen zijn heel begrijpelijk hoor. Maar je instinct geeft aan wat je het beste doet voor je kindje. Het is idd zo, dat de meeste kindjes de eerste weken, alleen eten en slapen.
    Wat het aankleden betreft is het idd soms moeilijk. Als je bang bent dat hij te warm of te koud aangekleed is, kun je door eventjes in z'n nekje te voelen, al vlug weten of hij iets extra aan moet of iets uit moet.
    Nog veel succes met de allerlaatste loodjes en hopelijk laat je beebje niet te lang meer op zich wachten.
     

Deel Deze Pagina