Weer paardrijden na bevalling.

Discussie in 'De lounge' gestart door taschke, 31 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hoelang na de bevalling kan je terug beginnen rijden?
    Ik ben niet van plan om meteen terug intensief gaan te rijden maar wanneer zijn jullie terug begonnen?

Ik heb BI gehad en voel wel dat ik terug pijn krijg als ik te veel doe.
    Ik zou gewoon dan over een paar weken er eerst mee beginnen met de paarden uit te stappen als mijn man heeft gereden.
    Wij hebben jonge sportpaarden dus het zijn al geen lammetjes ;)

Ik heb ook een knip gehad dus weet niet hoe het gaat zijn als ik terug ga rijden(ook hoelang het duurt tot die knip volledig genezen is.)

Hoe is het bij jullie gegaan?

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    k weet het niet ben ook wel benieuwd, ik zal het rijden straks wel erg gaan missen. na de bevalling wil ik er zo snel mogelijk weer op!

groetjes Lonneke

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb gewacht totdat ik op controle bij de gyn was geweest. Dat raadde de KV ook aan. Dus na 6 weken na de bevalling. Doordat ik een depressie heb gehad na de bevalling ben ik volgens mij pas weer de eerste keer gaan rijden na 4 maanden. Mijn paard leek ook wel zwanger van t stil staan :)

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou er zeker advies over inwinnen. het ligt ook aan je lichamelijke conditie. maar alles moet nog herstellen.
    en het ligt ook eraan of je een rustig of pittig paardje hebt. met een rustig paardje ben je toch minder intensief bezig.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja Noura, en de gyn ging kijken of mijn baarmoedermond al helemaal gesloten was. Zo niet dan mocht ik ook nog niet paardrijden!

6. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hoi

ik ben weer gaan rijden na ong 5weken ik voelde me goed en had ook nergens last van tijdens en na het rijden,(ik rijd al vanaf mijn zesde jaar intensief paard ik weet niet dat als dat er wat mee heeft te maken )wel rustig aan natuurlijk maar had de vk gesproken en die zei als het goed voelde ik gewoon kon rijden. ja was echt weer heerlijk! :D na zo lange tijd niet te hebben gereden.

kuzz anita

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Terug waar naar toe? ;)

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    :D ;)

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Ik vond het zo grappig zoals je het daar opgeschreven had! Moest er heel hard om lachen en zag het helemaal voor me!

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    na 6 a 8 weken ben ik weer begonnnen.. alleen moest ik toen plots geopereerd worden.. dus daarna weer 8 weken niet kunnen rijden... dus eig telt die ene keer niet ;)

dus das dus na dik 4 maanden pas..

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben na 4 weken weer gaan paardrijden. Heb wel een knip gehad trouwens. Maar het voelde weer als vanouds. Heb een heerlijke buitenrit gemaakt en train nu mijn jonge paard weer volop.

Met BI (zelf helemaal geen bekkenklachten gehad) zou ik trouwens wel voorzichtig zijn.

Veel plezier en geniet ervan als je straks weer gaat rijden.

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Heb bang dat als ik over een paar weken op mijn paard kruip de boel 'vanonder' terug openscheurt :)
    Ik zou zo graag al is het maar 5 min terug eens op een paard zitten :D

Denk dat ik volgende week eens naar de GYN op controle ga...

13. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    En met die BI weet ik het ook niet.Ik denk dat ik gewoon op mijn gevoel moet afgaan en heel rustig aan beginnen.
    Als ik pijn heb gewoon nog wat wachten :(

14. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik ben na 5 weken weer begonnen, gewoon rustig aan geen gekke dingen dan merk je vanzelf of het gaat of niet.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik dacht dat na een eerste kind je baarmoeder mond altijd ietsje open blijft staan?
    maar als je dan niet bij de gyn. loopt, dan is er dus niemand die kan kijken en aangeven dat je weer rijden mag?
    ik denk dat je gewoon heel goed ook naar je lichaam luisteren moet

Deel Deze Pagina