Wat zouden jullie doen bij miskoop autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zouden jullie een nieuwe autostoel kopen?

1. Ja, heel snel comfort boven alles!

2. Nee, ik wen wel aan deze!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Toen onze oudste uit de Maxi-cosi (groep 0) was gegroeid hebben we de maxi-cosi Tobi gekocht. Erg fijn en ben er dus tevreden over. Nu onze jongste in maart uit groep 0 was gegroeid heb ik de maxi-cosi priori gekocht. Was goedkoper en dacht ach dat kan ook. Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik alleen gekeken heb naar de prijs en niet zo zeer naar het comfort. Echt ik vervloek elke keer weer dat ik die stoelen heb gekocht :x. Zouden jullie alsnog de tobi's kopen of niet. Ik zit dit namelijk te overwegen, aangezien ze niet over enkele maanden uit deze stoel gegroeid zijn... Ik heb er wel 2 nodig, dus dat is ook een dure aanschaf. Ben beneiuwd wat jullie zouden doen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

tja is voor mij een beetje moeillijk antwoorden, want ik heb een priori en vindt het een super stoel. Waar heb je precies moeite mee als ik vragen mag??

Het enige wat ik je verder nog kan adviseren is om te kijken voor hoeveel je ze nog kan verkopen. Als het verschil dan niet al te groot is kun je alsnog de tobi kopen.

3. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Wij hadden eerder de cabrio fix met ISOfix en nu de Priori met ISOfix onderkant... Wij vinde 'm ook superfijn.

Dus tja... Maar als je echt niet tevreden bent, kun je er vast wel over praten met de winkel waar je 'm gehaald hebt... Misschien is er iets te regelen ?

Of je kunt de stoel verkopen op marktplaats ofzo en dan alsnog de Tobi halen ?

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik vind dat de stoel heel los zit in de auto, daar heb je met een isofix geen last van lijkt me. Ik krijg hem ook niet strakker in de autogordel geplaatst. Ook de gordels zijn heel stroef en heb ik als ik er flink aan trek, dan nog zitten de kindjes nog los in de auto. Misschien dat ik ze idd op marktplaats zet en kijk hoeveel ik er voor terugkrijg. En dat geld bijleggen op de tobi...

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ze allebei, in de ene auto een tobi en in de andere een priori. De eerste keer kreeg ik de priori ook niet strak, maar nu krijg ik hem in 1 keer muurvast :) Ik zit nu ook niet meer zo te pielen om die riem onder die klem te krijgen, ik klik hem gewoon vast, trek de gordel super strak en klik dan de klem dicht.
    Ik zat laatst juist te denken om die tobi weg te doen, Sterre zit daar minder lekker in met die stroeve gordeltjes.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Hoe zet je die dan zo strak vast? Want een kant van de priori daar kruipt de gordel helemaal omhoog, waardoor ik die klem niet meer vast krijg :x. Heel irritant, want nu heb ik het idee dat de stoel echt heel los zit. Zelfs mijn man krijgt hem niet vaster :(

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ligt ook aan je auto.
    Ik heb de tobi en de priori gehad. De priori fijner in gebruik dan de tobi. De tobi stond in mn auto perfect, in die van mn man niet. Zijn bank achter loopt wat gebogen, wat gevormd naar t lichaam waardoor de stoel niet goed stond.
    In mijn auto dus geen problemen mee.

Echter in mijn auto kreeg ik de priori niet strak genoeg, in die van mn man weer wel.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan inderdaad aan je achterbank liggen, want ik heb ook de priori en die staat gewoon vast hoor! Kyra zit er super in en zit er ook strak in. Maar als je niet tevreden bent, kun je kijken of je hem nog kunt omruilen bij de winkel waar je hem gekocht hebt? Dat je ff belt en het uitlegt aan ze..kijk je of je de Tobi ervoor kan terugkopen.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ehm ga eerst dan nog proberen om de stoeltjes in de auto van mijn man te plaatsen. Ik heb een peugeot 306 en hij een 308, misschien dat dat het verschil maakt. Heb hem in februari gekocht en heb hem sinds maart in gebruik. Ben bang dat ze (de Prenatal) dat niet meer zullen omruilen voor een tobi.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De winkel zal hem niet terug nemen nee, volgens mij mag je autostoelen ed ook helemaal niet ruilen. Passen mag vaak wel in je auto dan loopt er een verkoper mee met je. Ik zou de stoel verkopen als het in je mans auto ook niet past. Want een half losstaande stoel lijkt me ook erg onveilig.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja precies, vind het ook niks dat ie nu zo los staan. Meestal gebruiken we de auto van mijn man, maar ja moet in mijn auto net zo goed zijn. Nu trek ik hem iedere keer wel weer wat strakker voordat we weggaan, maar ja zou eigenlijk niet moeten. Ik ga vanavond meteen proberen met zijn auto. Hopelijk dat dat wel werkt, want dat gaat me uiteindelijk toch de centen schelen!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook een Priori en een Peugeot 306, en geen problemen met het stoeltje. Hier staat 'ie muurvast. Ik vind de gordeltjes ook niet stroef. Dus wij zijn er wel tevreden over.

13. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb ook een priori en dat ding wiebelt helemaal heen en weer als ik een hobbel neem. Hij kan niet omvallen, maar vast staat ie zeker niet. Ik krijg dat ook met geen mogelijkheid voor elkaar :( Hoe doen jullie dat dan??

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben 2 priori's in gebruik (binnenkort worden dat er 3) en hebben hier totaal geen last van. Wij kunnen ze gewoon strak trekken (ikzelf moet er een beetje aan gaan hangen, vriend trekt er gewoon even aan) en dan staan ze super stevig.

Kennisen van ons, die kregen hem ook niet strak genoeg, wanneer het stoeltje 'vast' stond kon je het gewoon op en neer duwen. Die gaan nu als ze het stoeltje moeten wisselen, zelf op de knieen in het stoeltje zitten zodat het in de zitting geduwd word en dan trekken ze het vast. Gaan ze weer uit het stoeltje, dan zit hst stoeltje stevig en het kind is niet zo zwaar als de ouder die erin zit dus die duwt het stoeltje niet naar beneden.

Maar ze geven toch juist altijd de tip om het stoeltje voor het kopen altijd eerst even in je auto te testen? Maar wat ik zou doen is kijken of je een manier hebt om hem toch goed vast te laten zitten in de auto, lukt dat niet zou ik denk ik toch maar een andere stoel gaan halen, weet eigenlijk niet hoe onveilig een niet helemaal vast zittende stoel is. Maarja een maxi cosi (dus de draagbare) die kan je ook met gemak heen en weer schudden wanneer hij in de gordel zit.

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik schaam me dood :) haha...ik kom er net achter (via youtube) dat ik dus dat ding verkeerd 'monteer'. Ik doe de gordel altijd door beide rode klemmen heen en dat moet helemaal niet! Alleen degene aan de kant van de deur moet de gordel doorheen :) Dat verklaart al een heleboel. Ik ga even naar de auto lopen :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mwah, dat zal al een flink verschil maken denk ik idd :D!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook geen problemen met de Priori. Ik vind het een erg fijn ding. Hij staat muurvast en Nathan zit er goed in.

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

En nu zit ie wél strak en goed vast :) Ik ben blij dat ik daar nu achter ben gekomen! Waar zwp toch al niet goed voor is zeg :)

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Whahahaha wat ben ik toch een doos! :D :D :D Bij de maxicosi had ik het ook al, daar zat ik altijd te klooien met theedoeken om de zon tegen te houden. Drie maanden nadat ie al niet meer in gebruik was kwam ik erachter dat er gewoon een zonnescherm inzit :p hahaha....
    Nou, heeft het (eventuele) 2e kind wat meer geluk bij mama, Nikita is the testdummy :p

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ga ook ff googlen, want dadelijk doe ik het ook helemaal verkeerd :). Dat zou wat zijn, haha dan is dit toppic dus helemaal voor niks. Nou ik laat het nog ff weten :D

Deel Deze Pagina