zelfstandig lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mevrouw Pinguin, Apr 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Hoi hoi,

Ons kindje zat met 6 mnd, kroop en liep langs tafel met 8 maand en nu met 14,5mnd dus nog steeds.

Al vanaf verjaardag loopt ze van mij naar papa (2,5 mnd geleden) helemaal los, zo'n 2 mtr.
    Maar ze snapt het niet. ... Ze berijpt niet hoe ze dit zelf moet doen. Lijkt wel angst te hebben.

Komt dat Nog wel goed?

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik snap het niet, ze loopt los maar ze snapt het niet? Wat bedoel je??

Overigens ging mijn zoontje met 7.5 mnd in één week tijd ineens zelfstandig zitten, kruipen en staan, en met 8.5 maand liep hij rond de tafel enzo, en hij is nu 17 mnd en loopt nog steeds niet los haha. Tja soms onhandig, maar alles op z'n tijd, je kunt het niet forceren!

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn dochter liep met 17 maanden. Daarvoor altijd ergens aan vasthouden. Mij dochter doet pas iets als ze zeker weet dat ze iets kan. Met 17 maanden dacht ze op een dag nu kan ik lopen. Het ging goed, nooit gevallen, alsof ze al maanden liep :)

4. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Sorry,
    Was film aanHet kijken en typen.

Ze was als baby heel vlot met alles, maar nu hangt ze al een half jaar in hetzelfde.

Ze loopt gewoon los als ik haar neerzet of iets, dan loopt ze naar een tafel of iets waar ze zich aan vast kan houden, een paar meter.

Maar ze berijpt niet hoe ze dit zelf moet doen. Ze loopt niet van tafel naar mij bijv, dat doet ze kruipend. Ze loopt alleen als ik haar op de grond neerzet, maar snapt het idee van dat ze dit ook uit haarzelf kan doen niet

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Als ze het zelf nog niet doet is ze er nog niet aan toe, dat is mijn mening. Zodra ze zeker genoeg is zal ze vanzelf wel gaan lopen.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Komt vanzelf, blijkbaar is ze er nog niet aan toe.

Volgens mij is het wel normaal dat kinderen eerst een hele poos langs de tafel, bank, box en aan een hand lopen. Onze meid liep met 10-11 maanden langs de tafel en met 14 maanden liep ze los.

7. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vrees van niet :D.

Die van ons liep die paar meter met 13 maanden en ging pas echt zelf lopen met 15 maanden.

8. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female

Haha soms denk Ik echt, het komt niet meer goed hoor. .

Natuurlijk weet ik dat ze ooit zelfstandig gaat lopen, maar voor mijn gevoel duurt het zo lang, omdat ik weet dat ze het prima kan, maar inderdaad nog niet zeker genoeg is m

9. pline

pline Actief lid

Dec 25, 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Geen zorgen maken! Mijn dochter sloop met 6 maanden, en kroop op handen en knieën op 8 maanden. Ze kan zich ook al optrekken sinds ze 8 maanden is... maar ze liep pas los op 16 maanden! Ze heeft dus 8 maanden aan een stuk "geen vooruitgang gemaakt" ;) en het is toch goed gekomen. Vaak is het wel zo dat vroege kruipers het nut niet zien van los te lopen. Geen zorgen maken dus!

10. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Komt heus wel hoor :D! Op een dag is ze er zo mee weg. Hier liep dl op 12mnd rond tafel etc., met 14mnd de eerste losse stapjes en dan niet meer tot op 15mnd. Toen had ze het ineens door en liep de hele kamer door :).

Iedereen wacht op de moment dat ze hun eerste stapjes zetten, maar forceren kan je het niet ;)! En zie het positief, nu moet je er nog niet heel de tijd achterlopen. Van zodra ze rondlopen is de rust helemaal gedaan :p!

11. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hier was ze ook erg snel, loopt al sinds een maand of 8 langs de tafel, en nu.. nog steeds. Ze loopt sinds kort kleine stukjes los, maar echt lopen is het nog niet. Alles op zijn tijd :D

12. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

Jun 1, 2013
    540
    304
    63
    Beetje hetzelfde als hier... Ze liep met zo'n 9,5 maand los aan de tafel, maar echt goed loslopen deed ze pas 5 maanden later.... Daar tussen in heeft ze het wel steeds verder uitgebreid: aan 2 handen lopen, aan 1 hand lopen, ze liep op een gegeven moment ook wel 3 pasjes los van A naar B (als ze dus een duidelijk doel had), dat werden 4 pasjes, 7 pasjes en toen van de ene op de andere dag liep ze het hele huis door......

Wat eerder geschreven was, lijkt hier ook zo te zijn: ze had blijkbaar nog niet voldoende vertrouwen en ineens dacht ze... nu kan ik het ! :)

13. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Ze loopt trouwens ook nog niet aan mijn hand. Gaat dan direct Door de knieen. Ik denk dat ze het alleen zelf wil doen, zonder Hulp.

In het zwembad loopt ze helemaal alleen, enorme afstanden. Het lijkt wel of het water haar houvast geeft. ......

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik moet een beetje lachen om je vraag, hihi (niet lullig bedoelt). Natuurlijk kom het nog goed! Je kindje is nog erg jong en snel gaan zitten betekent écht niet dat alles snel moet gaan. Juist kindjes die vroeg beginnen, doen er vaak langer over om het helemaal onder de knie te hebben. Erg logisch, want een belangrijke factor in lopen is voldoende spierkracht ontwikkelen om evenwicht en zelfvertrouwen te krijgen. Over een paar weekjes of eerder loopt je kindje als een kievit, wacht maar af!

15. Twanneke

Twanneke Actief lid

Aug 18, 2014
    175
    0
    0
    Nee, waarschijnlijk moet je tot haar 70e haar handje vast blijven houden :p

Tuurlijk komt het goed. Los lopen is best eng, heel begrijpelijk dat ze zich liever nog even aan iemand vasthoudt. Op een gegeven moment snapt ze het wel, als ze er zelf aan toe is. En zelfs dan zal ze in het begin nog regelmatig liever voor het veilige kruipen kiezen.

Share This Page