Klossen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamavanEL, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik weet niet of ik dit bericht hier goed geplaatst hebt.
    Zo niet, dan verplaats het maar ;)

Ik zou graag willen weten of je ook verplicht bent om thuis klossen te plaatsen als je in het ziekenhuis moet bevallen?

Ik heb een medische indicatie en mag dus niet thuis bevallen.
    Klossen zijn toch over het algemeen voor een thuisbevalling of moet ik ze zowiezo hebben als de kraamhulp komt? Of is dat niet nodig?

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    DAt hoopte ik ook :(

Ik beval ook op medische indicatie in het ziekenhuis, maar ben toch verplicht om klossen aan t schaffen helaas. (dure boxspring dus hoop dat dat gaat lukken...)

Voor controles e.d. die kraamzorg thuis doet. (ivm werkhoogte)

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zou even contact opnemen met de kraamzorg.
    Dat heb ik bij mijn vorige bevalling ook gedaan. Ik ben namelijk ook in het ziekenhuis bevallen. En heb hun gewoon verteld dat ik best klossen onder het bed wilde zetten maar dat mijn bed dan kans had om in te storten. (is al een oudje;)) Toen hoefde ik van hun geen klossen meer. En kwam de kraamhulp gewoon bij mij op bed zitten. Dus misschien dat je het in overleg met hun niet persé hoeft.

4. MamavanEL

Dat "instortingsgevaar" heb ik dus ook :D
    We zijn wel van plan om een nieuw bed te kopen maar dat word zowiezo een boxspring en dan zijn klossen ook niet echt makkelijk geloof ik.
    Binnenkort toch maar even bellen, het duurt nog even dus er is geen haast bij.
    Maakte me er toch een beetje zorgen om :)

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn verloskundige wil juist geen klossen, dat is voor haar een vervelende werkhoogte. Mocht de kraamzorg dat na de bevalling wel willen, zien we dan wel weer...

Het huren van klossen is bij de thuiszorg toch gratis? Was vroeger iig wel!

6. MamavanEL

Ik ben zelf werkzaam bij de Thuiszorg maar ik ben wat kraamzorg betreft helemaal niet "thuis" zeg maar.
    Zal er toch eens achteraan gaan :D

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Klossen hoeft niet perse, maar je bed ophogen vaak wel. Kan ook bv. door een extra matras op je bed leggen. En als je wilt ophogen dmv klossen, is het vaak wel handig vooraf te reserveren...ze hebben ze niet oneindig op voorraad natuurlijk. ;) Maar bierkratjes werken vaak ook prima.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb ze gratis kunnen lenen bij de thuiszorg. Ze staan nu nog in de babykamer, tot na de bevalling (ik heb ook m.i.). Als de kraamzorg graag met een opgehoogd bed werkt, zijn die klossen er zo ondergezet.

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zelf doe ik geen klossen omdat dat met ons bed echt niet kan, maar de kraamverzorgster heeft recht op een werkomgeving die Arbo-technisch verantwoord is. Omdat ze vaak handelingen aan het bed uitvoert, moet dat op de juiste hoogte zijn. Ze heeft dus het recht om bepaald werk te weigeren. En terecht als je het mij vraagt, het werk van een kv is al zwaar genoeg.

Ik zorg voor een luchtbed voor controles e.d. en mocht het nodig zijn dat ik op de keukentafel moet liggen, dan neem ik dat voor lief.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    over het algemeen wil de kraamzorg ivm jouw verzorging
    maar klossen opzich ben je niet verplicht, als je matras maar ongeveer 80cm hoog is.
    klossen kun je wel gratis lenen bij de thuiszorg.
    lege kratjes bier kun je ook vaak bij de supermarkt regelen

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Is je boxspring dan niet hoog genoeg?
    Onze boxspring is 76cm hoog en dat is voldoende. En vindt de kraamhulp het toch te laag, dan verschoont ze het bed maar niet. En zoveel verzorging heb ik op bed (hopelijk) niet nodig.

Bij onze vorige zwangerschap waren de klossen nog niet in huis. Die mochten we pas halen na 37weken zwangerschap en ik beviel met 37 weken al. Onze kraamverzorgster vond het geen probleem. Hebben ze wel nog in huis gehaald. Maar met het bed dat wij toen hadden ging het gewoon niet goed. Dus toen hoefde het niet...
    Is dus ook wel afhankelijk van je kraamhulp!

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier gewoon weer bierkratjes onder het bed :).

Bij de eerste hadden we dat nog niet, en belde ik vriendlief dat hij dat nú toch echt maar even moest meenemen van z'n werk, omdat ik op dat moment met gebroken vliezen in het ziekenhuis lag (36+6).

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vandaag de klossen gehaald, had er 12 nodig omdat we een boxspring hebben en dat was geen probleem. Heb ze zo gratis meegekregen en na de kraamperiode moeten ze weer terug. Maandag heb ik een intakgesprek van de kraamzorg en dan zal ik meteen even vragen of en wanneer ze eronder moeten.

14. Ssweetiejj

Ssweetiejj Nieuw lid

9 jan 2012
    1
    0
    0
    Ik zit met behoorlijk pijnlijke bekken en vind 70cm erg hoog om van en op bed te komen..
    I.o.m. verloskundige hebben wij besloten dat we een 1-persoonsbed lenen van mijn schoonouders en die op klossen op lege bierkratten zetten..
    Dan heeft de verloskundige en kraamzorg een bed op hoogte om de controles te doen.. Maar kan ik gewoon slapen op ons eigen bed (50cm hoog)..
    Verloskundige wil het bed wel op minimaal 70cm hoogte hebben i.v.m. de bevalling die thuis begint (ook al moet je op medische indicatie in ziekenhuis bevallen) en zij dan controles moeten doen..
    Wanneer de kraamzorg nu weigert om ons 2persoonsbed te verschonen dan doet mijn vriend dat..

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij gaan ons eigen bed ook niet verhogen, dat is gewoon te veel gedoe (het bed heeft rare poten, dus de standaard klossen passen niet). We verhogen wel een eenpersoonsbed op een andere kamer, zodat er iig een verhoogd bed is mocht de vk dat nodig vinden (ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, maar de eerste fase vindt dan natuurlijk wel thuis plaats) en ook de kraamzorg kan daar dan controles doen. Mijn man kan ons eigen bed wel verschonen en daar kan ik ook gewoon slapen, 't eenpersoonsbed is er dus puur voor onderzoeken :)

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hier ook een bed wat niet op klossen kan maar wil ook in het zkh bevallen. mocht de kraamzorg het lastig vinden met de controles dan ga ik ook wel op de keukentafel liggen :p

Ik kies voor moeder-kind zorg van de kraamhulp dus bed verschonen is zoiezo niet van toepassing

17. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik ben ook in het ziekenhuis bevallen.
    maar ik ben dolblij met die klossen, in en uit bed gaat nu een stuk makkelijker.(al is het eigenlijk iets te hoog.)
    maar veel makkelijker dan bij een laag bed.
    voor de bevalling vond ik die klossen niks, nu wil ik ze eigenlijk niet inleveren, ideaal zo`n hoog bed.

gewoon even overleggen met je kraamzorg en verloskundige.

18. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb de klossen al onder mijn bed...:) vind het heerlijk...lekker makkelijk in en uitstappen.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Hangt helemaal van je kv af! Als je bv geeft zal het waarschijnlijk wel moeten. Hier moest man de klossen er gelijk onderuit halen. Door KS kon ik mijn bed niet meer veilig in of uit. Bij een tweede halen we ze wel maar gaan ze er pas onder als het moet. Heb toch mi.

Deel Deze Pagina