Zonnen achter raam

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzie83, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Domme vraag wrs, maar weet het echt niet.

Ik ben zelf heel erg wit en wordt eigenlijk nooit bruin. Ik verbrand en ben daarna weer net zo wit :(. Maar nu dacht ik, als ik nou elke dag 10 min in de zon ga zitten, misschien dat ik dan toch een beetje bij kleur.

Maar heeft het zin om achter het raam in de zon te gaan zitten? Of heeft dit totaal geen effect?

Iemand enig idee?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik weet wel dat uv straling door ramen heen kan, maar of je nou bruin wordt..... Geen idee....

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nee volgens mij niet, de uv stralen ofzo bereiken je huid dan niet om bruin te worden. ik lig nu wel geregeld achter het raam, heerlijk uit de wind in de zon op een lekkere ligstoel.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou, nooit geprobeerd bruin te worden achter glas, maar ik vebrand wel achter glas!

Als ik auto rij en de zon staat er volop, geheid dat ik er rood uitkom;)

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn opa kwam in de zomer niet heel veel buiten.
    Zat altijd in zijn stoel pal achter het glas en de goede man was altijd zo ontzettend bruin! Om jaloers op te worden!!
    Had wel een hele dunne huid dat wel, maar het kan volgens mij dus wel hoor. Zal alleen veel langer duren, maar ja alle beetjes helpen

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    tegenwoordig bijna niet meer, in huizen met dubbelglas zit in 99% vd gevallen warmtewerend glas (met UV bescherming) en wordt je dus amper tot niet bruin.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wilde net zeggen, ligt aan de dikte van het glas.
    Maar als jij bruin wil worden moet je zodra de warmte het toe laat elke dag gewoon even een aantal minuten de zon op zoeken.
    Ik ben ook zo'n wit spook maar met veel geduld en de juiste manier (dus niet 1 dag uren en dan de rest vd week niet meer. maar elke dag n tijdje en niet op t heetst van de dag want dan word je kreeft ipv bruin) lukt het wel. Alleen duurt het wat langer als bij anderen. EN je zal dit jaar niet echt bruin worden...beetje beige creme kleurig dat wel. Maar als je het n aantal jaar volhoud wordt je elke zomer ietsje bruiner.
    Je kan ook een voor sprongetje halen bij een zonne studio natuurlijk.
    En smeer je in met een goed product! Want als je verbrand dan gaat je huid er weer af en dus het kleurtje wat er anders eventueel op zou zitten ook. Dus niet verbranden en anders maar heel licht (als ik n beetje verbrand verandert het de volgende dag in beige)
    Tja...het is veel werk en ik heb er het geduld niet voor... DUS ik blijf een spook. (gelukkig tegenwoordig geen wit haar meer. Dat had ik als kind wel nml...dus totaal nergens kleur!)

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Mijn probleem is ook idd wel geduld geweest. Geen zin om steeds met mijn luie gat in de zon te gaan zitten. En heb jaren in een flat gewoond zonder tuin.

Ik heb rood haar, en dus ook een lichte huid.
    Baal er gewoon altijd van en schaam me een beetje om een rokje te dragen in de zomer. Doe het meestal dus ook niet, met het gevolg: witte benen.

probeer het dit jaar vol te houden om dagelijks even in de zon te gaan zitten. Nu achter glas, straks buiten. Hoop dat het iets doet.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan wel, maar dat ligt inderdaad aan je raam..

Bij lange autoreizen wordt wel gewaarschuwd om toch te smeren. Het is misschien 10% wat er door dat enkele raam komt, maar genoeg om te verbranden (bij een baby vooral)..

Maar met dubbel vensterglas (met een Uv-laagje) zal dat helemaal niet zo'n vaart lopen.

Deel Deze Pagina