Hallo, Hoe zwemmen/zonnen jullie als je nog een baby hebt (van 3 Maanden), kan dit uberhaubt wel? Ik bedoel waar laat je je baby dan? Bedoel ook niet de hele dag natuurlijk maar voor ca 2 uurtjes. Kan ze in de reiswieg in de schaduw met handdoek erover of is dat heet/schadelijk voor haar? Dat zag ik bij een vrouw vorig jaar namelijk. (we gaan naar een hotel waar ze Binnen en Buiten zwembaden hebben maar die binnen is dicht denk ik). Ik ga haar niet laten zwemmen in ieder geval, vanwege chloor enzo. Vind haar nog te kwetsbaar. Domme vraag misschien maar hoe doen jullie de baby in bad? Ze hebben daar ligbad en douche in 1 Gewoon hetzelfde als thuis in bad doen? Eerst inzepen en dan in een laagje water in het bad?
het zonnen weet ik eigenlijk niet, maar het in bad doen, zou ik gewoon haar meenemen onder de douche.
Zorg dat jekindje buitenlekker in de schaduw is. En dan nog: insmeren! Ook in de schaduw bereikt schadelijk uv-licht de huid van je kindje. Ik neemons zoontje meestel mee onder de douche. We zitten dan samen in de douchebak op de grond. Soms gaat hij mee in bad, maar alleen als mijn man thuis is en hem aan kan geven en terug kan pakken. Ik durfnietmet ons zoontje in mijn amen in en uit bad te stappen.
Ik had gelezen dat babies onder de 4 maanden eigenlijk nog niet in het zwembad mogen volgens een onderzoek vandaar
Wij zijn gaan babyzwemmen met 3 maanden... Mocht eigenlijk al met 6 weken. Dus zie daar geen probleem in. Denk dat er al heel veel zwemmen met 3 maanden
Ik zou lekker de wagenbak meenemen en een muskietennet zodat er geen beestjes bij haar kunnen komen zonder dat je het ziet. Wij hadden vorig jaar een travel cot tentje. Hierin kon hij lekker spelen en viel hij als hij moe was in slaap.
Meestal wordt geadviseerd niet met babyzwemmen vanaf vier maanden. Voor die tijd is je kindje nog erg vatbaar voor infecties en kan het zich nog niet goed genoeg warm houden. Verder is uit onderzoek gebleken dat kinderen die in hun eerste jaar al gaan zwemmen, twee keer zoveel kans hebben op longziektes.
Vervelend hè, dat dat advies zo wisselt. Het ene cb zegt weer wat anders dan de andere. Het verschilt ook per zwembad wanneer je mag babyzwemmen. De laatste grens die ik heb gelezen is vier maanden, maar er zijn ook veel baden die 3 of zelfs 2 maanden aanhouden.
Ja inderdaad verwarrend maar ik ga liever op mijn gevoel af dan en wacht tot ze minstens een half jaar is en ze begrijpt het toch nog niet dus ze mist niks , toch