Wie heeft nog meer de plancenta aan de voorkant?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani84, Jul 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Vraagje, zijn er meer dames met de placenta aan de voorkant? Bij onze 20 weken echo zagen ze dit en omdat ik ons kindje nog niet voel bij uitzondering van een plopje soms.. Vind ik dit wel heel spannend en een beetje eng..

Wil het zo graag voelen maar ze gaven aan dat dit dan nog wel even kan duren.. wie heeft dit nog meer en hoe gaan jullie er mee om? `t is onze eerst en m`n man wil ook wel es wat voelen haha

Kent iemand dit probleem?

Liefs Danielle

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi ik heb de placenta ook aan de voorkant dat zagen ze al met 10 weken toen met 12 en 13 en 14 en 16 weken echo werd dit ook bevestigd
    ja ik voel ook nog niets vind het wel jammer natuurlijk
    ook dit is onze eerste en had idd net als sommige gehoopt al wat te voelen maar helaas we moeten denk ik nog even wachten.
    al maak ik me som wel druk van zit je er nog kleintje doet je hartje het nog misschien komt dat omdat we nog niets voelen

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi,

Je hebt de placenta aan de voorkant OF aan de achterkant. Eén van de twee en het kan allebei dus er is niets bijzonders aan. Pas als je placenta heel laag zit en voor de uitgang kan het problemen geven maar dat is bij jou dus niet het geval (dan had de dokter het wel gezegd). Ja, het is jammer... als je de placenta aan de voorkant hebt, voel je over het algemeen het kindje later en minder hard maar het heeft ook voordelen... je voelt het kind ook minder tegen de tijd dat je dat schoppen helemaal beu bent en beurs aan de binnenkant bent.
    Hier dus ook een placenta aan de voorkant en prima.. niets mis mee.

Ik denk zelf dat je binnen een aantal weken wat zal voelen. Trouwens je voelt al wat (de plopjes). Het is ook lastig om precies te bepalen wanneer je je kindje voelt. Als je het denkt.. dan is het meestal ook zo!
    En anders plan je nog een pretecho met 24 weken ofzo.

4. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    hmmm niet helemaal juist hoor, die van mij zit schuin bovenin ;)

@TS: ik heb inderdaad wel eens gehoord dat je bewegingen dan veel minder voelt... dat is dan wel jammer. Maar Inderdaad niets om je zorgen over te maken gelukkig.

Geniet van je zwangerschap!

5. Nash

Nash Bekend lid

Jan 2, 2008
    522
    0
    16
    Ik heb hem ook aan de voorkant en voelde ons kindje ook pas met 21/22 weken echt duidelijk. Nu voel ik het kindje al veel beter en ook een paar keer per dag :D

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

Dec 28, 2007
    3,194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb hem ook aan de voorkant. Ik voelde de baby duidelijk schoppen toen ik 19,5 week zwanger was. En mijn man voelde het aan de buitenkant dezelfde dag als toen ik de 20 weken echo kreeg. Dat was 1 dag voordat ik 20 weken was. Maar ik moet erbij zeggen dat ze toen heel hard schopte (zeker boos vanwege de echo ;) ). Daarna duurde het twee weken voordat hij het opnieuw voelde.

7. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik heb hem ook aan de voorkant en voelde ook laat pas echte schopjes etc. Mijn vriend voelde voor het eerst wat beweging bij 24 weken, dus je hoeft je echt niet zorgen te maken. Geloof me over een paar weken heb je wel eens het gevoel dat het ookz achter mag en iets minder :oops:

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi.. hier ook weer placenta aan de voorkant...
    toch voelde ik de eerste met 16 weken en 3 dagen en deze met 12 weken en 3 dagen....

Denk dat het uitmaakt waar aan de voorkant de placenta zit.... en waar het ukkie net trapt....

9. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    2,015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant zitten.
    Voelde de kleine voor het eerst in week 22.
    En daarna voelde ik het regelmatig. Moet wel zeggen dat ik het niet zo heel erg vind. Als je soms hoort van mensen dat ze helemaal lek worden getrapt. Daar heb ik geen last van!

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Dan nog eindigt ie of voor of achter de baarmoeder... :)

11. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb hem ook aan de voorkant, en ik voel het ook
    niet zoveel af een toe een schopje, of als beeb zich
    omdraait.... :rolleyes:
    Voor de rest heeft niemand het nog gevoeld, soms zien
    ze het wel....
    Ik maak me ook geen zorgen....

12. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    Ik wou dat hij aan de voorkant zat.
    Maar die van mij zit voor de baarmoedermond :(
    Maar ik voel de kleine sinds vorige week regelmatig ;)

13. Domino85

Domino85 Bekend lid

Oct 17, 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Jep ook hier de placenta aan de voorkant, en ik voel al wel een week of 5 echte schopjes, denk 4 weken ervoor ook een soort van plopjes, bij mij leek het een beetje op darmgerommel maar dan op een andere plaats!
    Mijn man heeft et ook nog nie gevoeld, maar ik weet zeker dat als hij op de goede momenten zijn hand erop legt, hij de beeb nu echt wel kan voelen hoor! Dus het is niets om je druk over te maken, voel me kleintje echt meerdere keren per dag en best duidelijk :D :D

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    bij mij lag de placenta helemaal beneden voor de uitgang en gisteren heb ik de echo gehad waarin ze gaan kijken hoe die ligt en lag nog steeds n deel voor de uitgang ze dachten niet dat n keizersnee nodig was maar zou wel een zwaardere bevalling worden volgens haar! ook een fijn vooruitzicht! en als het te zwaar zou worden zouden ze ter plekke in het ziekenhuis tegen die tijd beslissen of ik toch een keizersnee nodig heb of niet :( :(

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hier ook aan de voorkant en ik voelde de kleine met 15 weken en 1 dag :)

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties Ben vrijdag 21 weken, hoop dat we toch binnenkort wat gaan voelen. Ja af en toe beetje onzeker zou t hartje t nog doen..

Maar goed hopelijk voelen we t snel genoeg!
    Liefs

17. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

Ik ben nu 28 wk en heb de placenta ook aan de voorkant en voel niet iedere dag iets terwijl als ik bij een echo kijk is ons kindje toch druk voor tien alleen komt het bij mij niet aan op de buikwand omdat de baby tegen de placenta aanschopt en dan pas tegen me buikwand, vind het wel heel jammer had het liever veel vuuldig gevoeld, geeft ook een sort van veiliger gevoel.
    Succes !

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja nou precies, bij de 20 weken echo van vorige week was ons kindje ook heel druk, veel draaien en zwaaien enz :D heel gaaf, maar ja als je weinig voelt, ga je soms toch denken..

De verloskundige zei bij de vorige controle ook al dat we ons geen zorgen hoefde te maken, en bij twijfel dat we altijd mogen bellen. Vanaf week 28 hoef je het pas elke dag te voelen geloof ik dus nog ff volhouden!

Op m`n werk zijn er nog 3 zwanger en 2 collega`s werk ik redelijk nauw samen mee (dagverblijf) De ene collega zegt steeds dat ze het zo duidelijk voelt schoppen e.d. dan denk ik pff.. ik wil ook! :rolleyes: maar ja zij is al 28 weekjes.. we wachten af...

Liefs Danielle

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij mij ligt de placenta ook voor en ging rond de 21 weken de kleine voelen. Nu voel ik haar elke dag al is het niet altijd even hard ivm anderen. Nu is het even jammer maar dadelijk denk ik een voordeel....

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Als ik daar overna denk had ik liever bij mijn eerste zwangerschap de placenta tussen baby en ribben gehad.... :)
    Tjeetje wat voelde die beurs aan....

Share This Page