het duurt zo lang, en bij anderen zo kort

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door senna999, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Pff
    vandaag op facebook gelezen dat een collega zwanger is en nog van een tweeling ook. vind het super voor haar maar ik heb het er moeilijk mee.

die collega en ik zijn in 2008 samen gestopt met de pil (wisten we niet van elkaar hoor) en zij huppakee meteen zwanger.
    ik helaas pas na anderhalf jaar en toen helaas een miskraam. daarna na 3 maanden weer aangeteld en zij bleek toen zwanger te zijn van nummer 2.
    nu ben ik afgelopen oktober weer gestopt met de pil voor en tweede en zij eind van het jaar dus ook gestopt met de pil en meteen weer zwanger. helaas kreeg zij een miskraam, maar huppakee daarna meteen weer zwanger en nu dus een berichtje dat het een tweeling is.
    en wij...... weer niks.... alweer 7 maanden verder en niks nada noppes.

hoop zo dat we er niet weer 2 jaar over gaan doen.
    vind het moeilijk om blij voor haar te zijn, wij willen ook zo graag.

een vriendin van mij ongeveer zelfde verhaal. meteen zwanger van de eerste, de 2e ook meteen zwanger maar helaas missed abortion, daarna wilde ze even 1 maand wachten omdat het anders 9 maanden later rot zou uitkomen met eventuele verjaardagen en huppakee maand erna weer zwanger en die is nu bijna uitgeteld.

tis niet eerlijk verdeeld.
    iemand tips om hier anders over te kunnen denken.

2. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ik kan je helaas niet helpen, ik heb hetzelfde:)
    De zwangeren schieten als paddenstoelen uit de grond en wij staan nog steeds met lege handen:( Ik kan me dan vooral zo ergeren aan mensen die zeggen van "ach je bent nog jong". Ten eerste ben ik al 28, dus zo jong is dat niet. En verder willen wij nu graag kinderen en niet over 10 jaar.

En aan mensen die een ronde overslaan omdat de baby anders op een vervelend moment geboren wordt erger ik me helemaal. Wat maakt mij het nu uit wanneer een kindje geboren wordt. Daarbij kan een kindje ook te vroeg geboren worden, dus plannen kan je toch niet. Maar bij mensen zo als wij, die lang moeten wachten, komt het extra hard aan als anderen zeggen dat ze even een maandje overslaan omdat ze anders op zo'n rotmoment uitgeteld zijn. Maar dat zijn wel degene die ook meteen weer zwanger worden.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik sluit me bij je aan ja.

wat ook irritant is is dit antwoord (van degene die weten dat we weer bezig zijn); tja het is al een keer gelukt, je lichaam weet nu hoe het moet.. ja daaag!! wat is dat nu voor opmerking.
    of; je hebt er al 1 daar moet je blij mee zijn.

meestal kan ik er wel goed mee omgaan als er weer zwangere zijn of op kraamvisites. maar dat mn collega er straks 4 heeft in de tijd dat ik er 1 heb dat vind ik toch moeilijk.

4. Muisjex3

Muisjex3 Actief lid

25 mei 2012
    223
    20
    18
    Vrouw
    Werkende mama. Logistieke/poetsmedewerkster
    Oost-Vlaanderen (BE)
    Hoi meiden,

Weet totaal hoe jullie voelen! Alleen proberen wij nog niet zwanger te worden omdat het financieel nog niet gaat.. + we hebben ons eigen stekje nog niet. Dus moeten we eerst sparen! Een maand geleden was ik nog werkeloos en was het voor mij nog extra moeilijker omdat ik en mijn ventjee vooruit wouden! Zag al mijn vriendinnen zwanger worden! Was echt niet een pretje omdat allemaal te zien.. :( Mijn moeder gevoelens worden heviger en heviger! En dan het zoeken naar werk was een hele klus! Uit eindelijk heb ik terug werk! Dus hopelijk heb ik dan een vast contract en kunnen we beginnen! Nu dat ik weer werk heb kon ik mijn moeder gevoelens bedwingen maar nu heb ik weer effkes een dipje. Ben er eigenlijk te veel mee bezig! Maar ik kan meh niet bedwingen! Ik moet gwn op mijn tanden bijten en alles komt wel van zelf! t'heeft alleen zijne tijd nodig! Alles op zijn tijd zeg ik de hele tijd om mij wat vrolijk te maken! :) Gelukkig is mijn ventjee nog bij mij om mij wat op te beuren! :D En als hij mij is vergeet ik alles weer en voel ik meh weer goed! Kijk er zo hard naar uit naar onze toekomst te samen!

Meiden hopelijk mag het voor jullie eens raak zijn want ik versta jullie volledig! Veel succes voor jullie volgende ronde! Ik ga mee duimen! ;)

Groetjes Muisjex3 (Evelien)

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    En ook ik kan me aansluiten.
    Ik ben dan wel al gezegend met een zoontje, maar dat ging ook niet makkelijk. Daar zijn we 17 maanden voor bezig geweest voor het eindelijk lukte. Dan heb je een zus die twee keer in de eerste maand zwanger wordt. Natuurlijk ben ik blij voor haar, maar inmiddels zitten wij alweer in ronde 11..........

En dan krijg je ook nog eens van die vragen (ik ben dus 34): zou je niet eens opschieten want je leeftijd gaat meespelen........of: ja je zus heeft er inmiddels wel al twee terwijl jij als eerste zwanger was, zou jij niet eens opnieuw beginnen.............................dan val je toch effe stil zeg...(overigens wordt dit niet door familie gezegd hoor, die kennen mijn achtergrond).....ben mijn zus niet. En omdat ik het niet aan de grote klok hang dat we wel bezig zijn, maar dat het gewoon niet lukt, wil niet zeggen dat mijn wens niet extreem groot is. En elke dag ook groter wordt.........

Sommige mensen zullen dit nooit begrijpen. Ik vind het geweldig als mensen hun kinderwens kunnen vervullen en ik gun het iedereen om in de eerste / tweede / derde maand zwanger te worden, maar waarom wij dan niet?????

Meis, ik duim voor je dat het verd*mde snel raak mag zijn voor jullie!!!!!!!!

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap je gevoel heel goed. Hier 14 maanden over onze dochter gedaan en ook toen was iedereen echt de eerste maand al zwanger.... ontzettend frustrerend. Nu voor de 2e na 7 maanden al, maar mk helaas. Ondertussen worden ook weer zoveel mensen zwanger die amper gestopt zijn met anticonceptie. Wij nu ook weer heel pril, maar even wachten hoe het weer allemaal loopt.
    Nee kan je niet helpen je gevoel te veranderen...

7. tulip

tulip Niet meer actief

dit ook ja, wat kan het mij in hemelsnaam schelen wanneer ik uitgerekend ben of iets, net als een duidelijke voorkeur voor een geslacht, man ben allang blij als er een kindje mag komen....

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Senna... (en anderen met kinderen).. het helpt misschien om je rijkdom te bekijken.. Je hebt een prachtig kind en dus ben je een rijk mens. Natuurlijk heb je de wens om nog zo'n prachtig kind te mogen ontvangen maar er zijn ook genoeg mensen die dat geluk helemaal niet mee mogen maken....
    Ik wil graag zwanger worden van de derde.. tot nu toe lukt dat niet zo goed en ik ben heel bang dat mijn eitjes gewoon te oud zijn (ben ook een fossiel) maar dan kijk ik naar mijn twee bloedjes en dan denk ik.. wow, wat een geschenk.. natuurlijk wil ik dat nog een keer maar ik leef in het heden... wat rijk ben ik al.

En ergeren aan rondes overslaan? Nee joh, waarom dat doen? Gewoon niet bezig zijn met anderen. Ik heb altijd geroepen dat ik nooit meer in de zomer hoogzwanger wil zijn en wist ik veel dat ik van mijn tweede heel snel zwanger zou worden (mijn eerste duurde 11 rondes)... Als je jong bent dan is een maandje overslaan gewoon een optie... waarom niet. Laat iedereen toch

9. tulip

tulip Niet meer actief

cygnet, o daar heb je helemaal gelijk in, ik besef mij (zeker na die miskraam) zo erg wat een wonder onze dochter is en hoe verschrikkelijk blij ik daarmee ben. Maar het maakt de wens niet minder groot..

ennu een fossiel;) nee hoor, zo erg is het toch nog niet:)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Tulip.. ik ben me aan het orienteren op rollators.. (er schijnt een wachtlijst te zijn.. hihihi) Maar ... zo te zien heb je een positieve test in handen gehad?

Ja, de wens... hier ook groot!

11. tulip

tulip Niet meer actief

whaha rollators.

en ja, ineens onverwacht, vorige week nog een spierwitte zoals ik in het topic schreef. Maar zulke rare klachten allemaal....toch maar weer geprobeerd en ineens surprise..

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

GAAF! maar waarom zo licht roze? Nog een beetje een slag om de arm??

13. tulip

tulip Niet meer actief

omdat ik het zelf nog niet helemaal geloof en heel erg bang ben of het wel weer goed blijft gaan. De test was iig geen twijfel over mogelijk, die was bijna zwart;)

14. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

totaal off topic, maar ik duim dat alles goed mag gaan voor jullie Tulip :)

15. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Tja, even relativeren:
    ik ben ook in 2008 gestopt met de pil en heb tot op heden nog steeds geen kindje.....Ook niet eentje.
    Nu aan het afwachten wat het resultaat is van onze laatste vergoedde ICSI poging, maar vrees het ergste.
    Niet dat je niet mag balen dat "de anderen" allemaal in 1 wip zwanger zijn, maar tel ook je eigen zegeningen.
    Het kan altijd erger....
    Succes!

16. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk topic dit, mag ik ook even mn frustraties kwijt?!

Vanmorgen hartstikke ongesteld geworden, ronde 3 na miskraam nummer 3!!! (totaal ruim 1.5 jaar bezig) Baby's maken is echt t stomste wat er is!!! Tis voor mij alleen maar verdriet, teleurstelling en frustratie, terwijl t voor anderen de mooiste tijd uit hun leven is..

En ja, tuurlijk, t kan allemaal nog veel erger, maar daar voel ik me toch echt niet beter door helaas...

Weet je waar ik pas naar van word?? Dat er nu ook weer een vrouw is (in België), die haar kindje vermoord, in stukken snijdt en in de vrieskist legt!!!
    In december, de dag dat ik uit t ziekenhuis kwam na mn laatste curretage, zet ik de tv aan en is er op t nieuws dat één of andere debiel een baby ergens voor dood heeft achtergelaten tussen het huisvuil..
    Daaaar word ik pas kwaad van!!! Dan denk ik, er zijn zoooo veel mensen hier (waaromder ik) die alles zouden doen voor een kindje en het zoveel liefde zouden kunnen geven en dat dan uitgerekend dat soort gestoorde mensen wel een kind op de wereld zetten! WTF??!!

Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld he meiden... :(

Zo, pffff, dat lucht op.... Even voor de duidelijkheid, ik voel me gelukkig niet elke dag zo boos hoor, gelukkig, haha!! Maar vandaag is even alles k*t ;)

17. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    idd ff offtopic, tulip zie dat je na zon lange cyclus toch echt zwanger bent.
    helemaal geweldig meid. het is je gegunt

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoewel wij nog maar in de 3e ronde zitten wil ik me er ook bij aansluiten.

Ik heb zo'n gigantische leuke 'vriendin'. Even een korte schets:
    Zij is een jaar of 2-3 ouder dan mij en heeft niet verder gestudeerd (ik wel, 4jaar) dus zij stond gewoon al veel vroeger veel verder in haar leven dan ik.
    Ze zijn gaan samenwonen en zij wilde dolgraag een kindje (wat natuurlijk begrijpelijk is, want nu ervaar ik hetzelfde) dus zij was gestopt met de pil maar haar vriend wilde nog niet.
    Uiteindelijk een jaar nadat ze gestopt was met de pil heeft haar vriend toegegeven (kun je nagaan, dat ganse jaar is hij voor het zingen de kerk uitgegaan of klustten ze gewoon niet, stomme mensen soms, het is een beslissing die je samen neemt en niet alleen hé!:x)

Goed in de 2e ronde waren ze zwanger, en ik was super blij voor haar :D! Na haar een andere vriendin ook zwanger, van een tweeling in ronde 2 of 3 geloof ik. Ik was zo blij dat ik straks zoveel kraambezoekjes kon doen. :D

Goed intussen zijn we bijna 3 jaar verder en is het eindelijk aan mij. Pas getrouwd, al bijna 2jaar samenwonend, en wij hebben samen de beslissing genomen om eraan te beginnen. Super spannend natuurlijk ;)!
    Ik neem mijn temp, ik let op mijn vruchtbare dagen en er wordt hier héél veel geklust :p. Een goede vriendin van me is nu ook zwanger, in ronde 5 was het raak, en wij waren onlangs aan het praten over tempen, ovulatietesten etc... en komt madam ineens bij ons zitten (die 'vriendin' die als eerste zwanger was in ronde 2 na een jaar geen pil meer te nemen red.) en zei doodleuk het volgende:

"Meisje, weet je hé, wij hebben gewoon seks gehad wanneer we er zin in hadden, en ik heb zelfs nooit gekeken wanneer mijn vruchtbare dagen waren, gewoon lekker spontaan, en kijk nu naar ons heerlijk e mannetje, hij was er toch ook snel."

Nou ik dacht echt dat ik haar de kop ging inslaan :x! Ik was zo blij voor haar toen het haar beurt was en nu is het eindelijk mijn beurt en dan hoef ik geen negativiteit, maar eerder positieve woorden! Hoe egoïstisch zeg! Nou, iedereen is nu eenmaal anders en als ik graag mijn cyclus in de gaten hou dan is dat mijn zaak en wij klussen nu eenmaal graag en vinden het maar al te leuk dat we nu om de dag 'moeten'.

Sorry voor de lange post, maar ik moest mijn 'ei' (haha :D) toch even kwijt!

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik lees veel herkenbare verhalen. en natuurlijk ben ik harstikke blij dat we al een kindje hebben maar dat maakt de wens naar een tweede niet anders en het zit me soms nog steeds dwars dat het bij onze eerste zo lang heeft geduurd en bij andere het zo snel gaat.
    maar ik vindt dat aan de andere kant ook een stomme gedachtegang van mij, dat ik dan jaloers wordt als er iemand aan het vertellen is dat ze zwanger is.

ik hoop voor jullie allemaal dat het snel 'raak' mag zijn.
    maar wat iemand ook al aangaf, als het langer gaat duren dan wordt het zo 'medisch'. je bent met vanalles bezig, blijven liggen, kussen eronder, tempen, eisprong berekenen, om de dag sex etc..
    terwijl bij mn vriendin/collega het hoppakee is en zwanger.
    merk ook dat die de miskraam sneller zijn vergeten want tja ze zijn toch weer zo zwanger (dat zei mn vriendin letterlijk).
    pfff

20. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Erg he, sommige 'vriendinnen' denken niet echt na over wat ze zeggen. Waarschijnlijk heeft ze er geen idee van dat andere meiden er wat langer over kunnen doen.
    Ik heb ook een vriendengroep waar op dit moment een babyboom gaande is, waar ik alleen maar hoor dat het in de 1e, 2e en 3e poging raak was. Terwijl wij nu aan poging 6 beginnen... Best frustrerend, vooral als je ook nog eens hoort dat het bij een vriend en vriendin een 'ongelukje' was... Maar goed, we houden de moed erin! :)

Deel Deze Pagina