Goedemorgen, Hierbij misschien een rare vraag omdat ik nog niet zwanger ben, maar ik zou graag een advies van jullie willen horen. Mijn man en ik willen weer voor een derde kindje gaan. Mijn menstruatie is net voorbij en deze maand gaan we het voor het eerst proberen om weer zwanger te worden. Op 1 mei heb ik een concert van de backstreet boys gepland staan, we hebben staan plaatsen. Mocht ik direct zwanger worden dan ben ik zo rond 10 weken zwanger op 1 mei, of die maand erna mocht het dan raak zijn, 4 a 5 weken. Als ik weet dat ik zwanger ben, ga ik niet naar het concert. Ik heb tussen mijn zoon en dochter twee miskramen gehad en ben daardoor erg voorzichtig geworden. Ik zit alleen met het volgende, mocht ik begin april niet zwanger zijn. En we na die menstruatie in april wel zwanger worden. Dan ben ik op 1 mei misschien zo pril zwanger dat ik het nog niet kan testen. Heeft het dan gevolgen voor die prille zwangerschap? Mijn man en ik hebben er zelfs over nagedacht om dan weer even condooms te gebruiken als ik begin april niet zwanger ben, zodat we niks riskeren op 1 mei. Maar de wens voor een kindje is groot en ik vraag me dus af of het noodzakelijk is om een zwangerschap tegen te houden omdat we misschien nog niet kunnen testen op 1 mei en dus misschien heel pril zwanger zijn. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, want het is een beetje rommelig geworden. Ik zou graag jullie advies willen horen over of een concert en de trillingen kwaad kunnen in een prille zwangerschap. Mocht ik nu direct zwanger worden, dan laat ik het concert aan me voor bij gaan. Alvast bedankt. Groetjes, mama van jongetje 4 jaar en een meisje 2 jaar
hoi naar een concert gaan is geen probleem als je zo kort zwanger bent. Je kunt er geen miskraam van krijgen en ook voor het gehoor van de baby kan het nog geen kwaad. Dus je kunt gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden en straks lekker van je concert genieten! Mirjam