Zakkenrollers "grote" steden!

Discussie in 'De lounge' gestart door Friesin, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Good morning!

Ik ga binnenkort naar Barcelona en ik hoor om mij heen dat er in het centrum van Barcelona (vooral bij bekende bezienswaardigheden) veel zakkenrollers actief zijn.

Vroeg me af of iemand hier bekend mee is en wat je hebt gedaan om dit tegen te gaan? Tips? Wellicht een anti-diefstaltas aangeschaft..

Ik ben totaal niet van de verkooppraatjes of trucjes en laat me ook niet snel afleiden. Gelukkig is mijn reisgezeldschap net zo:D

Ben benieuwd naar jullie reactie's:)

2. Triangel

Triangel Niet meer actief

#2 Triangel, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2018
    Ik had een klein tasje dicht bij mijn lichaam. Er in een simpele telefoon, niet aantrekkelijk om te stelen zeg maar. En een portemonnee met wat contant geld, nooit heel veel. In een ander vakje van de tas had ik mijn pinpas en id kaart, maar die liet ik ook vaak in het hotel geloof ik. Maar ik had het iig niet bij elkaar in, met het idee dat als ze met portemonnee jatten, ze alleen het contante geld hadden en ik geen gezeik had met pasjes blokkeren, aanvragen ed.

Edit
    Maar mijn man heeft een aantal dagen door Barcelona gelopen, rugzak op, portemonneein het voorvakje en niets aan de hand. :rolleyes::eek:

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik hou op drukke plekken mijn tas altijd strak tegen mij aan.
    Gewoon goed opletten.
    Kijk ook uit voor kleine kinderen, ik wil niet discrimineren, maar er lopen in Barcelona nogal wat zigeuners rond die diefstallen plegen en hun kinderen dit hebben aangeleerd.

floppie888, DastyQueen en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  4. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Man zijn ex collega, die met de fameuze woorden bij mij gaat echt niemand kunnen zakkenrollen in het vliegtuig, was binnen een dag zijn tel. Met pasjes kwijt.. :rolleyes:

Man zei wel Barcelona is erg mooi maar dat is inderdaad wel een punt, dus dingen apart bewaren en geen dure tel mee.

5. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Als ik een schoudertas draag heb ik die op drukke plekken dicht tegen mij aan en mijn hand erop.
    Als ik een rugzak draag heb ik deze op drukke plekken aan de voorkant ipv op mijn rug. Waardevolle spullen heb ik altijd in het meest ontoegankelijke vakje in de tas.

Draag ook geen hele opvallende dure sieraden/kleding.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Wij zijn vorige week in Barcelona geweest. Mocht je met de auto gaan zet hem dan in een beveiligde!! parkeergarage. Vrienden van ons hebben dat niet gedaan (we waren er op dezelfde dag maar apart van elkaar) en in hun auto is ingebroken en alles meegenomen.

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Top zeg al de tips!

Ik heb een klein bruin leren tasje met ritssluiting. Groot vakje en voorop een kleiner vakje. Als ik hem op me draag, valt hij op mijn buik net onder mijn borst! Ritssluiting naar binnen. Heb een apart klein beursje mee waarin ik was losgeld doe. Mijn pin in een binnenvakje. ID en rijbewijs laat ik waarschijnlijk in het hotel!

Mijn reisgezeldschap heeft een anti-diefstal tas aangeschaft:p

En idd @famoffour; diegene met de grootste mond..:|:p

Sneaky basterds! Zo jammer dat je met soort dingen bezig moet zijn.

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Neeeeeee...:eek: Dat is echt vreselijk!:mad:

We gaan vooral taxi'en en willen fietsen gaan huren.

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Barcelona staat er inderdaad om bekend. Vooral op de echt drukke, toeristische plekken opletten. Ervaringen van mij is het wel of mij niet overkomen zeggen niks. De een kan ook geluk en de ander pech hebben.

Waardevolle spullen (en paspoort) in je hotel/appartement in een kluis laten (of gewoon thuis). Verder is het moeilijker stelen uit een dihctgeritste tas die je aan de voorkant strak tegen je aan hebt dan uit bijvoorbeeld de kontzak van je broek. De zakkenrollers in Barcelona zijn goed getraind (maar op de meeste andere plaatsen waar ze actief zijn ook).

10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik doe tijdens vakanties ook nog wel eens een sleutelhanger ringetje om de ritssluiting van mijn tas. Die kun je dan vastmaken aan het hengsel van de tas, zodat de rits niet zomaar open kan.

11. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zorg ook altijd dat ik op drukke plekken m'n arm om m'n tas heb zodat ik hem aan de onderkant vast heb, sinds een keer de tas van onderen was open gesneden van iemand in ons gezelschap.
    En niet alles in je tas opbergen, bijvoorbeeld contant geld in je tas en pinpas op een andere plek. Als het niet te warm is doe ik vaak wat spullen in de binnenzak van m'n jas, maar die zul je in Barcelona vast niet aan hebben. ;)
    Veel plezier!

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Id/paspoort in het hotel laten? Die hoor je toch bij te hebben?

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Naast alle al genoemde tips moet je ook opletten dat ze de onderkant niet opensnijden!

Veel mensen denken: ik doe mijn portemonnee helemaal onderop, lekker veilig. Niet dus als ze de bodem openhalen ;)

14. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik was 2 jaar geleden in Barcelona en heb er zelf niks van gemerkt. Maar ik had verder ook geen tas bij me, alleen een portemonnee met ook een vakje voor mijn telefoon en een hengsel wat ik om mijn pols deed. De portemonnee hield ik dan gewoon vast.

53812279-2C9D-452B-9733-49CB0E28DDE9.jpeg

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Diefstalrisico is niet veel groter dan in andere grote steden hoor ;).

Ik ben ong 5x per jaar in Barcelona, en zolang je wegblijft van Les Rambles en goed oplet valt het wel mee.
    Ik voel me veel onveiliger in de Kalverstraat in Amsterdam dan in centrum Barcelona.

DastyQueen en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zoveel mogelijk pasjes thuis laten. En alles waar je gehecht bent.
    Je paspoort/id in de kluis vh hotel laten.
    Dat wordt ook geadviseerd door de politie.
    En zorg dat je weet hoe je je pasjes moet blokkeren. En heb je 2 bankrekeningen: pasjes apart!

Mijn portemonnee is ook gejat. Eventjes op een afgesloten terras op de tafel gelegd (voor de postzegels) Achter ons waren 10 oude mannen (70 plus) wat aan het drinken. 1 van hen moet de dader zijn geweest.
    Maar wat een ellende: halve dag politiebureau/consulaat om weer terug te kunnen vliegen. En er zat maar €30 in de portemonnee.
    Maar ook het 1e Moederdaggedicht. Dat vond ik zo erg.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een klein schoudertasje die ik dan achterste voren om doe (ritssluiting tegen je buik zeg maar) en die ik alsnog vast hou. Mijn telefoon doe ik in mijn bh :rolleyes:.

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Dit is mijn tasje die ik mee neem als we gaan stad'en! Fijn klein!

Bijgevoegde bestanden:

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik neem op zulke plekken een klein tasje mee en draag deze onder mijn jas.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.061
    113
    Collega van mij zat op een terras in Parijs, nog even wachten voor de trein vertrok en ineens was haar tasje weg, niemand van het gezelschap had het door dat iemand haar handtas had weggegepakt, maar het was wel gebeurd.
    Goed dat je alert bent, ik denk dat dat al de helft is. Ik denk dat het goed is als je zo’n klein tasje draagt, ik doe altijd 1 pinpas in een andere tas en pinpas in de kluis in het hotel, zodat ik altijd nog kan betalen (ik heb nauwelijks contant geld bij mij).

Deel Deze Pagina