Ben ik in de overgang? Of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Duma, 3 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik ben benieuwd waar jullie aan denken.

Normaal regelmatig ongesteld, na 4 weken.
    *nu opeens (vandaag) na 2 weken.

Normaal gevoelige borsten na eisprong tot eerste dag menstruatie.
    *vorige menstruatie bleven ze pijnlijk tot de volgende (vervroegde) menstruatie.

Nog nooit een blaasontsteking gehad
    *vorige menstruatie begon met blaasontsteking.

Ik heb na de vorige menstruatie een zwangerschapstest gedaan. Twee weken geleden.
    Verwachtte niet zwanger te zijn, maar vond de blaaasontsteking icm zere borsten vreemd.
    Deze was negatief. Ik wil ook niet meer zwanger worden trouwens.

Ik ben 34, maar denk aan de overgang?
    Of kan het nog wat anders zijn?
    Afwachten maar?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Overgang kan, maar is niet direct voor de hand liggend gezien je leeftijd.
    Hoe oud was je moeder toen ze in de overgang kwam? En was je zelf vroeg qua menstrueren?

Je lijf kan "gewoon" anders reageren dan anders onder invloed van je hormonen, het weer en je stresslevel. En het kan ook eenmalig zijn.

Zelf ben ik al een jaar of 6-7 zonder AC en ik merk dat het bij mij nu steeds wat meer begint te schommelen. Okay, ik ben inmiddels 46, dus even een beetje ouder als jij bent. Ook bij mij wisselen de verschillende symptomen per periode. En de duur van de periode begint dus ook te schommelen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    De overgang? Maar je bent pas 34. Nu kan dat natuurlijk maar believe me...een vriendinnetje van me kwam vroeg in de overgang, ze was 38, en dat waren toch andere verschijnselen

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Klinkt voor mij gewoon als een keer een beetje een afwijking van je cyclus, een blaasontsteking kan bv ook een teken zijn van verminderde weerstand en dat kan ook invloed hebben op je cyclus. Ik zou me over deze verschijnselen zelf geen zorgen maken.

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    AMH laten prikken en dan weet je het meteen.

6. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hm, oké, ik kwam met Googlen bij de overgang. :o:

Mn moeder was eind 40 toen ze in de overgang kwam.
    En mn menstruatie begon op mn 12e.

Gebruik niet de pil. Nooit gedaan.
    En altijd super regelmatig ongesteld.

7. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ben trouwens gewoon fit (hardloop 40 km in de week) en geen stress..

8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb dit ook gehad, had mijn spiraal al ruim 2 jaar. En kreeg ineens last van tussentijdse bloedingen etc.
    Klein poliepje, laten verwijderen.. daarna weer..
    De ene blaasontsteking naar de ander, toen ineens over en de ene bacteriele vaginose na de andere.
    Extra uitstrijkje laten maken, allemaal goed.. hele baarmoeder is binnen en buiten gekeerd. toen mijn spiraal laten verwijderen omdat man gesteriliseerd was.. en ineens alle klachten voorbij...

9. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Fijn! Dat de waarschijnlijke reden achterhaald is en je nu klachten vrij bent.
    Ik heb geen spiraaltje.

10. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Oké, ik zal nog even een cyclus (of twee) afwachten. Neem aan dat de doktersassistente zoiets aanraadt. En als het vreemd blijft bellen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Zou de huisarts even bellen. Overgang lijkt me niet de meest voor de hand liggende oorzaak van deze klachten gezien je leeftijd.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zit al een paar jaar in de overgang en dat begon bij mij met opvliegers. Nu pas is mijn menstruatie onregelmatig aan het worden

13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik heb ook best wel wat klachten die op de overgang lijken: cyclus van max 24 dagen bijvoorbeeld. En de laatste keer menstrueerde ik 12 dagen achter elkaar :| Daarnaast blaasontstekingen, heftige kou en opvliegers afgewisseld. Maar ik heb een schildklieraandoening, dus weet waar het vandaan komt. Ben je al eens geprikt op de schildklierfunctie?

14. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik had trouwens twee weken geleden ook een avond last van opvliegers, toen heb ik dus aan m’n moeder gevraagd wanneer zij in de overgang zat. Maar toen iets daarna bleek dat ik een blaasontsteking had wijdde ik het daaraan.

Ik heb een trage schildklier maar met medicijnen zit ik al jaren goed. In augustus nog voor het laatst gecontroleerd.

Deel Deze Pagina