Vage pijn 1 borst. Nu mammo

Discussie in 'De lounge' gestart door Kabeljauw, 13 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabeljauw

Kabeljauw Lid

4 okt 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Grrr kan mij zo druk maken , maar vind het zo eng.

Heb al 2x een mammo gehad aan die borst in een jaar of 10 tijd. Toen ging je et beide keren om een bultje in oksel. Waar eerst een mammo gedaan werd en daarna een echo. Beide keren niks. Enkel laatse keer zagen ze wel een lymf kliertje in borst maar was helemaal normaal.

Nu deed die borst een week of 2 geleden vaag zeer . Meer als ik in bed zonder bh naar voren boog voor wekker bijv. Maar was heel licht en ging direct weer over .
    Afgelopen donderdag terwijl ik mijn borsten inzeepte was het bij die ene borst net alsof er iets scherps langs tepel ging. Maar was eenmalig en die pijn niet meer gevoeld . Vanaf donderdag is tepel wel gevoeliger bij aanraken en als ik met arm tegen borst kom is het een vaag pijnlijk gevoel als er onder de tepel een beurse plek zit.
    Als ik voel of ik harde plekken in mijn borst voel of bultjen is dat niet zo. Voelt allemaal lekker soepel ondanks mijn maatje 90 g haha.
    Het is geen erge pijn maar direct achter mijn tepel voelt het beurs .

Vandaag kom ik vervroegd bij ha terecht. Die heeft beide borsten gevoeld en voelde totaal niks raars.
    Tepel zag er ook prima uit.
    Volgens haar kon het gewoon een geïrriteerd kliertje ofzo zijn. Maar ze zag er niks geks in . Maar als ik wilde het het zeker wilde weten dan kon ik een mammo en echo laten maken. Maar ze benadrukte dat ik mij niet ongerust hoefde te maken.

Net gebeld en kan helaas pas 23 dec terecht.
    Baken dat ik zolang nog in soort van onzekerheid zit.
    Ben een type van piekeren en bezorgdheid.
    Ook is het lastig omdat de enige optie zo snel was een ziekenhuis iets verder en precies op de aller drukste dag van het jaar op het werk. En dan mistensb2 uur er tussen uit . Maar ja gezond heid gaat voor.

Ik heb een verwijsbrief dus gehad voor een bepaald ziekenhuis met meerdere vestigingen.

Is het mogelijk om morgen naar een heel ander ziekenhuis te bellen om te vragen of ze daar eerder plek hebben?
    Dan heb ik waarschijnlijk wel een andere verwijsbrief nodig zeker?
    En hoe zit het dan bijv als er bijv wel iets gevonden word? Kan ik dan in eigen ziekenhuis terecht voor behandeling?

Ook zou zo graag de huisarts blindelings willen volgen qua niet zorgen maken ,maar ik kan alleen maar piekeren.
    Weet dat het vaker niks is al wel .

Nou gelukkig hoop afleiding qua werk maar hoop zo snel mogelijk op duidelijkheid.

Deel Deze Pagina