Factuur gekregen, geen dienst afgenomen

Discussion in 'De lounge' started by Bubblez, Oct 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik krijg net per mail een factuur, van onze oude tandarts dat ik daar op periodieke controle ben geweest.

    Ergens in mei of juni zijn we bij hun weggegaan. Een bak ellende met opzeggen, en mn dossier kregen we niet mee zonder betaling, dus die heb ik ze laten houden. Doei.

    Maar nu krijg ik dus een factuur. Tis geen hoog bedrag maar 21 euro. Maar ik ben daar niet geweest. Hoe hoog kunnen hun dit spelen? En hoe hoog ik?

    Ik heb ze al teruggemaild dat wij geen patiënt meer zijn van hun praktijk en ik niet op controle ben geweest en dus ook niet betaal.

    Maar wat zijn mijn rechten?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zie nu trouwens ook dat er een totaal verkeerde verzekering zogenaamd bij staat.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    Jun 13, 2009
    22,797
    19,007
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Geen ervaring mee. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan even contact mee op en laat hun het verder regelen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee die heb ik dus niet.. helaas.. :(
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben daar makkelijk in.
    Ik zou betalen en het afsluiten.
    Kost allemaal zoveel energie voor die paar rot centen.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Aan de ene kant, ja.

    Maar; wat zegt dan dat ze over 6 maand niet weer een factuur sturen? En weer? En weer?

    Ik bedoel. Ik ben al bijna 5 maand geen klant meer. En ik ben gewoon niet geweest.

    Wie zegt dan dat dit zogenaamd de laatste is?
     
    rums, RachelleNM and bosi333 like this.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Heb je al gebeld? Ik snap dat je met ellende bent weggegaan, maar ik zou uitgaan van een fout en het telefonisch bespreken. Ik vind het een beetje vreemd om over rechtsbijstand te spreken terwijl je alleen een factuur hebt gekregen.
     
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female

    Even bellen/langsgaan. Zeggen dat je geen patiënt meer bent (heb je daar bewijs van?)
    Kijken wat ze daar dan van zeggen. Ook al is het maar 21€ ik zou echt niet zomaar betalen
     
    fanona, Brinta and Lexie74 like this.
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    Oct 8, 2018
    3,227
    4,457
    113
    Female
    Even bellen zodat je zeker weet dat het van je tandarts komt en geen phishing is.
     
    nense, Zara75 and Anouk2005 like this.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar zou ik niet van uitgaan. Ik denk dat het een vergissing is en bel ze anders even en laat anders op mail zetten dat je niet meer ingeschreven bent.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het probleem is, waarom we ook weg zijn gegaan is omdat deze tandarts heel verbaal agressief is naar klanten en collegas. Geld rekend voor dingen die niet gebeurd zijn en kosten rekend voor dingen waar je geen kosten voor mag rekenen.

    Al met al dus een lastig iets om mee te communiceren. Ik bel ze eel even, maar wil alles graag op de mail omdat ik zo bewijs heb. Per telefoon heb ik dat niet.
     
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Call recorder op je telefoon installeren.
     
    rums, bosi333 and Ysabella like this.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ga ik gelijk doen. Dank!
     
    bozoe likes this.
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,659
    2,110
    113
    Bel even met juridisch loket dan.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Heb je nog tips welke wel werken ? Heb er nu 4 geinstalleerd en geprobeerd. Of je hoort alleen wat gekraak. Of je hoort niks. Of hij neemt niet op.

    Dat werkt dus niet zo goed helaas..
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Makkelijk verdiend, misschien krijgt ze dan nog meer rekeningen.
    Ik zou een brief sturen dat het niet klopt en je niet betaald, wellicht is het gewoon een foutje.
     
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    Jan 11, 2019
    12,256
    12,632
    113
    Female
    Op handsfree bellen, en met een andere telefoon het gesprek opnemen!
     
    Bubblez likes this.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Je kan bellen en vragen van welke datum het factuur is. Als dat dus in het tijdsbestek van die 5 maanden is kan je gelijk zeggen dat je al 5 maanden bij een andere tandarts in behandeling bent en dat het factuur verkeerd geadresseerd is.
     
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad, maar dan met de huisarts. Waren verhuisd, nieuwe huisarts, dus dossier moest naar nieuwe huisarts. Zag ik opeens dat we (terwijl we al patiënt bij nieuwe huisarts waren) dat er consulten bij de oude huisarts waren gedeclareerd terwijl wij niet waren geweest.

    Ik heb eerst contact met de oude huisarts opgenomen. Assistente vertelde dat ze die tijd had gerekend voor de administratie rondom onze verhuizing. (Die assistente was ook nogal heetgebakerd).
    De manier waarop, maakte dat we navraag hebben gedaan bij de zorgverzekering en het blijkt dat ze daar helemaal geen consult voor mogen rekenen. Zorgverzekering heeft daarop contact opgenomen met de huisartsenpraktijk en die facturen zijn uiteindelijk niet betaald.
    Volgens mij is de praktijk daarna extra in de gaten gehouden qua facturen/declaraties, want in principe is het gewoon fraude.

    In jouw geval zou ik hetzelfde doen, eerst contact opnemen met de praktijk. Wie weet is het alleen een foutje en krijg je te horen dat je niet hoeft te betalen. Zeggen ze dat niet, neem je contact op met de zorgverzekering.
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    Jun 25, 2007
    15,252
    6,138
    113
    Had je nog een afspraak staan?
    Anders gewoon melden dat je niet bij die tandarts onder behandeling bent dus ook de rekening niet gaat betalen.
     

Share This Page