Hallo, Wij hebben een huis gekocht. We moeten de hypotheek nog rond krijgen maar ik ben alvast een beetje aan het oriënteren. Wij willen graag zonnepanelen op de achterzijde van het huis/dak. Nu hebben wij daar echter wel een dakkapel en een klapraam. Mijn vragen: Hoe kan ik ongeveer berekenen hoeveel panelen er op zouden passen? Wat is een goede en betaalbare leverancier EN installateur? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel informatie over te vinden, waarvan ik vele websites juist erg onoverzichtelijk vind. Wie heeft ervaring/tips? Bedankt!
Ik heb het nog niet zelf geprobeerd maar hier kun je berekenen https://zonnepanelensimulator.eneco.nl/zonopproef
Let wel goed op de duur dat de panelen meegaan. Vaak ligt de terugverdientijd vanaf zeven jaar,maar hebben de panelen een kortere levensduur. Daarom beginnen wij er nu nog niet aan,omdat we ook nog geen betrouwbaar bedrijf hebben gevonden. Wat betreft energieleverancier vraag offertes op met de teruglevertarieven. Regelmatig houden zij dezelfde prijs aan als waar jij energie voor inkoopt,maar jij betaald daar dan nog energiebelasting over, wat je niet terugkrijgt als je aan hen teruglevert. Succes!