Zonnepanelen

Discussion in 'De lounge' started by Patty82, Apr 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi Dames,

Misschien kunnen jullie me helpen in de zoektocht naar de juiste zonnepanelen. Heb al gegoogeld, maar kom heel weinig informatie tegen. Datgene wat ik tegenkom is vrij gedateerd. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen. Waar moet ik op letten, welk panelen zijn goed Heb je zelf panelen waar je tevreden over bent, laat maar weten!

Bedankt!

2. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    #2 meintje, Apr 30, 2015
    Last edited: Apr 30, 2015
    Wij hebben sinds februari 16 panelen en hebben gelet op kwaliteit en prijs. Ze liggen bij ons niet op het huis maar op een bijgebouw. Wij hebben een oud boerderijtje met bomen ervoor, dus dan zou dat ongunstig zijn qua schaduw voor de panelen en het zou niet mooi zijn op het huis. Het bijgebouw vangt ongeveer de hele dag zon, dus daar liggen ze gunstig. We hebben een goede omvormer eraan en houden op internet bij wat de opbrengst is en het verbruik en zijn natuurlijk heel benieuwd naar wat het volgend jaar doet met de energierekening. Voorschot is omlaag gezet al wel. Het kleine ondernemer worden en dan de BTW via de belastingdienst terugvorderen is goed gegaan, was allemaal goed te doen en is inmiddels afgerond, dus vrij rap.

Geloof dat wij Duitse panelen hebben met keurmerk, zwarte (zwart dak ook, dus blauw zou echt niet mooi eruit hebben gezien). Heel goede grondkabel gekocht en ingegraven vanaf het bijgebouw naar de meterkast in het woonhuis.

Als je specifieke vragen hebt kan ik ze voorleggen aan mijn man, dat is de techneut van ons twee;)

Wij hebben trouwens de panelen zelf gelegd op het dak (scheelt veel in de kosten) en het bedrijf waar we ze gekocht hebben heeft daarna alles aangesloten en gecontroleerd.

3. Baby 2

Baby 2 Actief lid

Nov 12, 2014
    235
    1
    16
    Wij hebben ze besteld via 123 zonne-energie , dat is van vereniging eigen huis. Het zal niet die goedkoopste zijn, maar er zit een goede organisatie achter en dus ook niet de duurste. Tot nu toe loopt het aanvragen soepel. Ze zijn toch behoorlijk voordelig omdat er bijvoorbeeld niemand komt om te kijken, maar je foto's moet sturen.

4. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi bedankt voor jullie reactie.

Zelf plaatsen gaat hier echt niet lukken, we zijn beide niet handig.

@meintje: Wij willen ook voor de zwarte gaan. Hebben jullie een slimme meter? Hebben jullie Duitse of Chinese panelen?

@baby2: misschien dat wij het ook via veh gaan doen. Volgens mijn man zijn ze toch redelijk qua prijs. Daarnaast lees ik veel verhalen over oplichting en mensen die zelf panelen in elkaar zetten en de verkopen. Maar waar baseren ze de offerte op als ze niet komen kijken?

5. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Wij hebben een slimme meter inderdaad en zojuist mijn man gevraagd naar de panelen, het zijn Chinese panelen die erg goed uit een Duitse test kwamen.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Deze week op het dak laten zetten 10 stuks totaal 3200 euro incl instalatie omvormer en alles krijgen we nog zon 450-500 btw van terug
    A merk panelen 250wp
    Bij MetDeZon laten doen super om te zien hoeveel we nu besparen!

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik weet niet welke panelen wij hebben, maar wij hebben micro-omvormers ipv 1 grote omvormer. Bij een micro omvormer heeft elk paneel een eigen omvormer. Hier zit veel langer garantie (20 jaar ipv 5 jaar) op en je hebt geen "groot" ding op zolder.
    Wij hebben er 6 sinds anderhalf jaar en zijn tot nu toe erg tevreden over de opbrengst.

8. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben sinds vorige jaar mei (volgende week dus 1 jaar) 10 panelen op ons dak liggen en wij zijn zeer tevreden. Vooraf was aangegeven dat het ongeveer 2000 kWh op jaarbasis zou opleveren. Momenteel zitten we net over de 2100 over het afgelopen jaar. Wij zijn tevreden dus.
    Wij hebben blauwe Duitse panelen (kleur maakte voor ons niet uit omdat ze onzichtbaar op het platte dak liggen) en een Growatt omvormer.

Wij hebben ze ingekocht via een groepsinkoop via samenzonneenergie. Plaatsing en garantie, alles is bij elkaar goed geregeld. Wij zijn dus zeer tevreden!

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij krijgen binnenkort Cis Frontier panelen op het dak.

Share This Page