Help!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Pffffffffffffffff, ik zie door de bomen het bos niet meer!!! Welke kinderwagen? Welke babykamer? Welk flesje? Welk dit? Welk dat?

Ik ben vast niet de enige die dit heeft, dus kom op met die goede tips om wat orde te scheppen in de grote wereld die babyspullen kopen heet :D

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha!

Kinderwagen: gewoon binnenkort eens lekker gaan proefrijden in een babywinkel!

Flesje: gewoon een paar verschillende, kun je straks met baby kiezen wat hij/zij fijn vindt

Babykamer: ook gewoon eens op babykamerjacht in de babywinkel! Kies je gewoon wat je mooi vindt.

Wat wil je nog meer weten?

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

gewoon lekker gaan rondkijken op internet of naar winkels..

ik heb een quinny buzz 4 gekocht maar die hoef jij helemaal niet mooi te vinden.. dus qua merken is het helemaal aan jezelf

ook met een kamertje je moet kiezen wat jij mooi vind toch?

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja dat is een beetje een moeilijk vraag want wat wij mooi vinden kan jij verschrikkelijk vinden!!! Laat je in ieder geval goed informeren wat betreft een kinderwagen want dat is wel heel belangrijk. Wij hebben de Joolz Day 2010 (toen met actie gratis MaxiCosi). Wij hebben van Interbaby de kamer Serano... Wel grappig want de babykamer is goedkoper dan de kinderwagen!!! Maar goed... En qua flesjes enzo moeten wij ook nog kijken! Maar wat ik dus al zei: Iedereen heeft zijn eigen smaak. Kijk gewoon eens rustig rond op de site van Prenetal of Baby-Dump ofzo... Bij een kinderwagen raad ik je wel aan om echt in de winkel te gaan kijken zodat je iemand erbij kan roepen en een proefritje kan maken... Succes!!!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Niet teveel druk maken, je bent nog maar 9 weken zwanger!
    Qua kamertje zou ik gewoon kijken naar wat je mooi vindt.
    Wat wel handig is, is dat je met je voeten onder de commode kunt. Dan sta je er net wat dichterbij, wat prettiger is voor je rug.

Qua kinderwagen, kijk naar de grootte van je auto (past ie daar in), woon je op een bovenverdieping en moet je de wagen veel tillen (neem dan een wagen die niet te zwaar is).
    Wil je veel in het bos gaan lopen (dan zijn grote wielen prettig).
    En verder gewoon kijken naar de prijs, en hoe je ze vind lopen.
    Als je een proefritje maakt met een kinderwagen, leg er dan ook even wat zwaars in. Sommige wagens rijden dan wat minder lekker.

Wacht met het kopen van het kamertje niet te lang, de levertijden kunnen oplopen van 8 tot 16 weken!

7. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Je hebt zo'n blad/tijdschrift babystuff.
    Daarin staan oa "alle kinderwagens, kinderstoelen, dekentjes, flesjes etc op een rij. Vond het best eennhandig overzicht geven van wat er zoal op de markt is en je hoeft niet alle babywinkels langs (hoewel dat ook wel weer erg leuk kan zijn).

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Het allerbelangrijkste: LAAT JE NIET GEK MAKEN!! Ga lekker rondkijken en vorm je eigen smaak.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Meiden, allemaal bedankt voor jullie reacties!

Het zal ook vast allemaal wel goedkomen, maar er is zoveel keus! ;)

Morgen gaan we eens even snuffelen bij de BabyDump :)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Annie: dat snuffelen bij de babydump is een goed idee, je doet er vast leuke ideeën op. Veel plezier!

11. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Inderdaad een goed idee om zelf te gaan rondsnuffelen!
    Geloof me.. we've been there! Je komt ineens binnenvallen in een nieuwe wereld waar je niks over weet.
    Je verbaast je straks over hoeveel je al weet van babymerken aan het eind van je zwangerschap! :D

12. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Veel shop/kijk plezier bij de babydump :D

13. misa

misa Niet meer actief

Haha, ja het is wel eens lastig ja! Zoveel keuze!

Wij hebben vooral veel bekeken in het begin. Winkels is om dingen uit te proberen, 9 maanden beurs was ik geweest, en internet.

De kinderwagen:
    Ik wilde eentje die het stoeltje/ zitgedeelte (bijna) helemaal plat kon leggen. Ook moest de stang erg hoog kunnen omdat wij lang zijn. Ik was al snel verliefd op de mura 4. Vond de vierwiel steviger en kleiner in te klappen.
    Ik heb ook nog wel op marktplaats (mp) gekeken, maar had te veel eisen en wensen... dus wilde al snel een nieuwe.

De kamer: ik ben op mp aan het snuffelen geweest. Ik wilde zeker tweedehands, vond de rest te duur. Toen 'liep' ik tegen een hele mooie degelijke kamer aan: 300 euro!

De box: marktplaats!

Flesjes: heb ik nog niet. Maar ik ga denk ik voor difrax. Vind ze mooi en je weet toch niet of je kindje eruit gaat drinken. Dan heb ik uit de pakketten nog wel een reserve.

Voedingskussen: Vind ik ook een dilemma...!

Matras: kijken, zoeken, info lezen en nu gaan we voor die van ikea (spelevink).

Badje: smaak en prijs verschil

En ga zo maar door! Succes!
    Doe gewoon stukje bij beetje: richt je eerst op het ene (bijv de kamer) en als je geslaagd bent op bijv. de kinderwagen, enz.

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Nou, we zijn bij de babydump geweest hoor....en het wordt een Mutsy. Alleen....nu heb je dáár ook weer zoveel keus in :(

Nu dus even goed internet afspeuren naar recenties en meningen en een leuke aanbieding afwachten :D

15. misa

misa Niet meer actief

Ooh erg he! Goed bekijken wat je belangrijk vind.
    Wij vonden dit belangrijk:
    - 4 wielen
    - grote voorwielen
    - zitgedeelte dat bijna helemaal plat kan (dus niet het hele stoeltje achterover kantelen)
    - stoeltje/ zitgedeelte beide kanten op
    - hoge duwstang (we zijn lang)

Heel persoonlijk wat je belangrijk vind!

16. Tink

Tink Niet meer actief

Uitstekend advies :D. En bedenk erbij: het zal je baby worst wezen of ie in een designer wiegje slaapt of in een spijkerkissie. Zolang jij en z'n papa er maar zijn om van 'm te houden ;)

Deel Deze Pagina