Omgang en sport

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hallo ik had even een vraagje ..
    Aller eerst ff mijn vorige topic dat zoon niet meer naar papa wilde... Wij hebben dat toen onder de neus van ex geduwd en heeft zoon aangegeven tegen papa naar huis te willen en 2 weken later helemaal niet meer wilde door gedrag van papa.. Dus thuis gehouden .. 2 weken later ex weer de kans gegeven en het lijkt dat het geholpen heeft en is papa naar zoon erg verandert.. Hij heeft zelfs een fiets gekregen daar van papa .. Het 1ste kado in 7 jaar tijd en hij was niet eens jarig😄 maar goed nu het volgende , mijn zoon zit op zwemles na veel gezeur brengt ex hem om de week aangezien ik zwemles erg belangrijk vind.. Hij moet zich uit het water kunnen redden.. Hij mag bijna afzwemmen en er is vanaf dag 1 afgesproken /beloofd van mocht hij zijn zwemdiploma halen hij een sport mocht kiezen.. Het is voetbal geworden .. Woensdag trainen zaterdag voetballen.. Gister hebben we hem ingeschreven .. Ex was al ruim van te voren daarvan op de hoogte.. Al zijn vriendjes zitten op voetbal en hij voetbalt ook veel op het hofje hier .. Ook kijkt hij Ajax mee en juigt erg hard als ze scoren .. Maar ex wilt dus niet zoon naar voetbal brengen (zwemles vond hij al veel) maar ik moet wel gewoon betalen voor de gemiste wedstrijden en daarbij 1 keer in de 2 weken naar voetbal is gewoon niks.. Het kost al een hoop geld.. Daarbij gaan onze ander 2 kids op peuter/kleuter voetbal ik kan het gewoon niet maken dat hij niet mag omdat hij naar papa moet? Daar gaat zoonlief echt tegen in.. Afgelopen woensdag mocht hij mee trainen en hij vond het geweldig om te doen en zei met glinsterende ogen dat hij snel bij Ajax zal voetballen .. Heerlijk due fantasie en wie weet is hij wel een super talent wie zal het zeggen ... Maar ik wil hem echt niet teleurstellen en hij zal zo op deze manier weer niet naar papa willen, want voetbal is echt zijn ding.. En daarbij vind ik het heel belangrijk sport voor de kids en daar komt ook nog bij dat ik tegen hem nee moet zeggen geen voetbal en tegen de andere ja? Kan ik niet hoor.. Of tegen die andere ook nee omdat Zijn vader niet naast het veld van zoon wilt staan? Sowieso begrijp ik dat stukje niet hoor.. Ex is echt een voetbal fan dan is het toch alleen maar geweldig dat zoon wilt voetballen ? Overigs komt zoon ook nog op de voetbal club waar hij vroeger gevoetbald heeft..
    Mijn vraag kan ik ex verplichten om te gaan?? Voor zoon ?of is hij dit niet verplicht en mag hij het gewoon dwarsbomen ? Dat gevoel heb ik namelijk omdat toen we samen waren hij zoon zowat al ingeschreven had daar toen was ik nog zwanger van zoon..
    Of moet ik zoon maar teleurstellen want omgang is in het belang van het kind toch ? Maar ook dat hij door de omgang geen sport of droom kan verwezenlijken ? Is dat nog steeds in het belang van het kind ?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    lijkt niet meer dan normaal dat hij zoon ook gewoon naar voetbal brengt. Dat is toch in het belang van je kind!

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hebben jullie co-ouderschap? Is je zoon de ene week bij jou en de andere week bij hem? In dat geval is het inderdaad lastig als pa niet meewerkt. Wonen jullie vlak bij elkaar? Je zou kunnen opperen dat jij je zoon naar voetbal brengt en dat zijn vader hem daar komt halen. Zo ook in de weekenden bij wedstrijden. Het zou zielig zijn als je zoon niet kan voetballen als hij het zo graag doet.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vraag me af of en op welke manier je dit hebt overlegd. Iets mededelen is natuurlijk iets anders dan in goed overleg voor een sport kiezen. Ik lees nl heel veel "ik" in jouw verhaal. Ik vind persoonlijk dat je eerst had moeten overleggen omdat jouw ex nu gedwongen wordt hierin mee te gaan. Je hebt hem wel laten mee trainen en ingeschreven terwijl je weet wat hij ervan vindt ik vind dat je dit naar je zoontje niet jan maken. Hij zit nu nl middenin een voetbal conflict en dit lijkt me niet goed.

Wat je wel zou kunnen proberen is dat jij op zaterdag naar de voetbal gaat en daarna pas naar zijn vader. Misschien is dat nog een idee.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat een zak hooi zeg. Sorry, ik heb geen tips, maar wilde je die bijdrage niet onthouden.

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Waarom een zak hooi? Misschien is het financieel niet mogelijk
    Voor hem of qua afstand?

Lijkt me niet dat je zulk iets kan afdwingen

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ts schrijft toch dat ex ruim van te voren op de hoogte was.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Meen jaar geleden hadden ex en ik het erover .. Hij woont 20 minuutjes er vandaan.. En tegenover een kind ben je het verplicht ja.. Dat mee trainen was niet afgesproken maar dat vroeg de trainer .. Hij is ook al een keertje met vriendje mee geweest.. En de voetbal verenerging zit naast het zwembad dus elke zaterdag zag hij dat... We hebben geen co ouderschap .. Zoon woont hier en gaat 1 keer per 2 weken naar papa.. Financieel is onzin wij betalen het anders gaat ex echt stijgeren... Overal waar zoon komt ziet of doet hij aan voetbal .. Dus zelf ik er weinig aan gedaan.. Ik wil best Zoon naar voetbal brengen en dan naar papa maar dan zal de omgang pas op zaterdag beginnen .. Daar zal ex niet mee akk

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Niet mee akkoord gaan...
    Maar hoe je het went of keert elk kind heeft toch recht om te doen wat hij/zij het liefst doet ? Of moeten we dat verbieden omdat papa en mama niet meer samen kunnen leven? En mijn andere kids ook maar alles ontzeggen omdat er voor hun een andere man is geweest waar een kind uit gekomen is en mijn kids allemaal daarvoor moeten boeten? Werkt dat echt zo? Zal de rechter ook zo denken of kinderbescherming jeugdzorg enzo ??

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik bedoel financieel niet haalbaar qua benzinekosten

Bij de rechter dit afdwingen lijkt me wel een heel drastisch
    Ook al zou het toegewezen worden en hij houd zich niet aan
    Dan staat er heus geen dwangsom op.

11. twinkle star

Dit vind ik een kinderachtige reactie. Hij woont 20 min. Van jullie vandaan, lijkt mw persoonlijk niet ideaal als ze om half 8 moeten verzamelen maar goed. Misschien een optie om een club bij vader in de buurt te zoeken?

Verder kan ik niet over de situatie oordelen. Weet niet of je het hebt medegedeeld of hebt overlegd. Mijn ervaring is dat wanneer je dingen in goed overleg regelt er een hoop mogelijk is. Misschien kun je rustig het gesprek met hem aangaan en uitleggen hoe vervelend je het vind en samen proberen tot een oplossing te komen.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

In plaats van hier een topic openen zou ik gewoon je ex bellen om het te overleggen, of hem uit te nodigen voor een kop koffie vanavond.

Iets een jaar geleden bespreken betekent natuurlijk niet dat hij nu een jaar later maar overal in mee moet gaan. Er kan veel veranderen in een jaar. Misschien heeft ex er wel moeite mee dat alles voor zijn zoon alleen door jou besloten wordt? Kan van alles spelen waar je geen weet van hebt.

"Daar zal ex niet mee akkoord gaan" zeg je. Als hij echt zo'n voetbalgek is en weet dat je zoontje dat ook is, gaat hij je zoontje die voetbal echt niet ontzeggen hoor. Gewoon even samen over praten!

Succes!

13. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    De TS heeft het over willen, niet over kunnen. Een financiƫle drempel is wel even wat anders dan niet willen.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    want een onzin reacties over die ex.....

het gaat toch om de jongen?! wat voor vader vind het op 1 x in de 2 weken(!!!!!!!!) op zaterdag teveel werk om met hem naar voetbal..................

Ik vind het in ieder geval belachelijk dat hij zo moeilijk doet...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Dit dus, wat een laml*l.

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nee ik ga niet naar de rechter hoor.. Zoon heeft het ook bij papa aangegeven dat te willen dus rede genoeg om er in mee te gaan.. Het is goed besproken .. Een jaar geleden idd .. Het is idd niet willen .. Over het niet kunnen financieel ofzo heb ik hen daar niet over gehoord... Het is idd 1 keer per 2 weken en ja soms moet je vroeg je bed uit om je kind ergens heen te brengen.. Ex moet morgen ook om 8:00 uur bij het zwembad staan en ja ook bij ons in de buurt en niet bij ex..
    Dus sommige zouden hier echt naar de pijpen naar ex dansen? Ondanks wat kind aangeeft ? Zowel bij vader als moeder ? Is het niet in het belang van het kind om hem te laten gaan? Sociaal belang? Ook oudergesprekken moeten maar wanneer hij kan omdat het ook niet naast de deur is ? Maat voor mij juist onhandig is om het overdag te moeten doen.. Zwemles moest eerst ook maar door de weeks wat voor mij ook erg onhandig was.. Nu zwemt hij toevallig op woensdag en zaterdag en ja om half 9 in de ochtend.. Maar hij zal niet verdrinken dus dan maar vroeg ons bed uit.. Ook daar betaald hij niks aan .. Nooit gedaan ook.. En beziene geld daar kan ik niks aan doen.. Onze zoon kost hem al zo weinig geld dus dat beziene kan er dan wel vanaf.. Kinderen kosten eenmaal geld .. Voor hem alleen beziene en klein beetje kinderalimitatie.. Kleding enzo krijgt zoon van huis mee en krijg ik nog een boos whats appje omdat ik een extra boxershort of sokken ben vergeten ...

Maar stel hij gaat naar de rechter (zie ik hem wel voor aan) zal de rechter eisen om kind niet op sport te doen.. Kind mag niet sporten ? Nogmaals vind ik het op lichamelijk en sociaal gebied erg belangrijk dat ze hier sport doen.. Al is het een dure grap 4 kids zometeen op voetbal belangrijk is het na hun zwemdiploma .. Dat hoort bij de opvoeding toch?

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

Dat vind ik dus ook... Hij moet nu boeten omdat wij (papa en mama ) niet meer samen zijn.. Is dat niet al gebeurt? Dat denk ik wel. Hij was pas 13 maanden toen wij uit elkaar gingen .. En werd het een (vecht) scheiding .. Een jaar na scheiding omdat ex een jaar lang weg was.. Niet gezien of gehoord zowel ik als zoon en nog vond hij het gek dat ik zo boos was na het weer zien ...eerst zonder zoon natuurlijk .. Sinds dien zijn ex en ik niet bepaald vriendjes te noemen.. Omdat hij zijn Zoon toen in de steek had gelaten ...

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, als hij zichzelf het echt zo lastig maakt... dan voortaan maar na de wedstrijd van zaterdag brengen/op laten halen?

19. twinkle star

Ik denk dat je moet nadenken waarom ex zo reageert. Ik kan uit jouw berichtjes alleen maar woede halen en een hoop ik, ik,ik en je geeft vreselijk op hem af. Hij betaald niks, maar ik neem aan dat hij alimentatie betaald dan hoeft hij in principe toch niks meer te betalen (al zou dat niet mijn manier zijn maargoed)

Probeer het gewoon als twee volwassenen te bespreken en op te lossen. Verplaats je niet alleen in jezelf en je zoon maar ook in hem en andersom.

En voor de meiden die afgeven op de ex van ts. Wanneer Jullie kind bij je Ex woont en deze een beslissing maakt over iets wat doorspeelt in de tijd dat jouw kind bij jou is zou je denk ik ook niet heel blij zijn. Op deze manier beslist ts wat haar ex op de zaterdag ochtend moet doen. In voetbal gaat veel tijd zitten weet ik helaas uit ervaring. Kostbare tijd als je je kindje maar 1x in de twee weken een weekend ziet. Zoiets moet je in heel goed overleg doen en niet mededelen.

Maar ben met jullie eens dat jullie zoontje er niet onder moet lijden. Dus bel je ex, maak een afspraak en praat erover zonder verwijten naar hem te gooien dan bereik je het meest

20. twinkle star

Ik denk dat hier een deel van het probleem zit. Wel logisch dat je boos was maar je kunt niet boos blijven. Vergeten zul je het niet maar probeer het te vergeven zodat jullie weer zonder ruzie door 1 deur kunnen. Je zal zien dat wanneer je anders op hem reageert hij ook anders op jou gaat reageren en de omgang ook beter gaat verlopen.

Deel Deze Pagina