Fenja is nooit een grote slaper geweest, nu lees ik vaak dat andere kindjes best veel slapen. Maar Fenja niet! Ze slaapt drie kwartier en is dan weer wakker. Na twee uur wakker zijn wordt ze weer moe en gaat weer slapen voor drie kwartier. Maar ze is nog steeds maar 2 uur wakker tussendoor, ik zou eigenlijk graag willen dat ze een langer slaapje doet en dan wat langer wakker zou zijn, kun je dit sturen? Wanneer gaat er ongeveer een slaapje afvallen? En zijn er nog meer mensen die zo'n slechte slaper hebben overdag. Snachts gaat het prima hoor (gelukkig).
Hoi! Daan deed het net zo overdag, tot ik ergens las op deze site, dat ze na 3 kwartier overgaan van de ene slaap in de andere, en daar wakker van kunnen worden. Dus nu laat ik hem even mopperen, en vaak valt hij weer in slaap. Zo niet, geef ik hem zijn speentje en vanlt hij daarna weer lekker in slaap. Daan moet alleen nog leren `s nachts door te slapen, vannacht was hij letterlijk elk uur wakker..pfff... Succes
Tja, dit probeer ik ook regelmatig bij Fenja, maar die valt dus echt niet meer in slaap. Blijkbaar heeft ze er dus genoeg aan dan. Alleen is wel nog na twee uur wakker weer moe. Is dit nog gewoon op deze leeftijd. Ik dacht dat ze zo langzamerhand wel eens wat langer wakker zou moeten blijven. of zit ik ernaast? Zou wel lekker zijn als ze langer wakker is, dan kun je ook wat langer weg enzo.
Mijn dochtertje is 8 weken en slaapt overdag ook bijna niet. Ik maak me hier ook soms zorgen over. Ze slaapt tot 11 uur goed en dan erg onrustig, wordt ze weer wakker na 3 kwartier wakker, soms huilt ze en soms blijft ze gewoon wakker liggen te kijken. Ik vraag me echt af of dit normaal is voor een kindje van 8 weken. 's Avonds en 's nachts slaapt ze wel goed. Vanaf 6 of 7 's avonds tot 11 uur en dan tot een uur of 6 's morgens. Ik wil het toch eens voorleggen bij het CB.
8 weken is nog wel heel jong ja om zo weinig te slapen. Fenja is ook nooit een grote slaper geweest maar toen ze een paar weken was ging ze wel weinig slapen overdag, en ook heel veel huilen. Toen zijn we begonnen met inbakeren en naar een ostheopaat geweest. Dat hielp wel. Maar nu slaapt ze al maanden in dit ritme, en is er niet uit te krijgen, wat we ook doen. Nouja, moet me er maar bij neerleggen. Maar Bloem...ik zou het van jou kindje inderdaad even bij CB vragen hoor wat je kunt doen enzo.
hier nog zon slechte slaper overdag. moeilijk is dat he. ze is nu 5 maanden, maar weet ook niet wat ik er aan moet doen.
Nou zeker moeilijk. maar ik heb me er al redelijk bij neergelegt hoor, maar soms.... Zou alleen zou graag willen dat ze wat langer wakker zou zijn op een dag. Dus niet na 2 uurtjes alweer moe maa na drie ofzo. van mij mag ze ook wel naar 1 lange slaap op de dag. Maar ben bang dat nog ff gaat duren. Ben dit ritme gewoon een beetje zat. Om de twee uur naar bed, maar dan maar slapen voor drie kwartier (als we geluk hebben een heel uur!). Toevallig slaapt ze nu alweer 2 uur! Maar als ze dat doet, dan doet ze dat de komende maand niet meer hoor. Haha, haalt eens per maand haar slaaptekort even in en gaat dan weer in haar oude ritme. Gekke meid hoor.
Hoi hoi, Jayson is ongeveer van dezelfde leeftijd en hij doet eigenlijk hetzelfde. Meestal is het schema zo: +/- 9.00 uur papfles. 9.30-10.00/10.30 slapen Af en toe van 11.30 tot 12.00 ook nog een dutje soms ook niet 12.00-12.30 uur boterham 13.00-14.00 uur slapen 15.00 uur fruit en daarna doet hij af en toe een dutje van een kwartiertje/half uurtje. En soms na de groente ook nog een kwartiertje of zo. Dan om 20.00 uur de laatste fles en rond half 9 ligt hij op bed tot ongeveer half 9/9 uur s'ochtends. Ik zou ook liever willen dat hij één of twee langere slaapjes deed, maar dat is nou eenmaal niet zo. Hij slaapt wel in de wagen ook, dus ik kan wel weg. Soms slaapt hij op een hele dag maar een paar keer een kwartiertje, het verschilt heel erg, maar ik vind het niet zo'n ramp. Als hij slaap heeft slaapt hij, anders niet. Succes
Tijn sliep ook heel erg slecht, zowel overdag als 's nachts. Van mijn zwager hebben we toen een speciale beer gekregen en sinds dien slaapt hij heerlijk. De beer bevat een electrisch apperaatje en maakt speciale geluiden. Er zitten verschillende standen op: baarmoeder, slaapliedjes, witte ruis, ruisende golven en een opname mogelijkheid voor je eigen stem. De baarmoedergeluiden zijn echt bij een zwangere vrouw in de buik opgenomen, het is dus voor baby's een hee bekend geluid. Ze voelen zich dan snel veilig en vertrouwd. Als de beer aanstaat maakt hij 5 minuten geluid en dan springt hij op stand-by. Wanneer de kleine huilt of erg beweegt schiet hij door de geluid en bewegings-sensor weer voor 5 minuten aan, etc. Hier heeft het echt geholpen! De beer is te koop bij prenatal.
Erikje slaapt overdag best vaak. Hij slaapt 2 uur en is dan maar 1 uurtje wakker. Heel soms 2 uur. Maar vaak na 1 uurtje begint ie al in zijn oogjes te wrijven. Dus dan is het weer slaapjes tijd
bedankt voor de antwoorden. Die beer hebben wij ook. Maar die werkt nu niet meer. Ach...het geeft ook niet, en ik vind het ook niet erg. Maarja, soms zou het wel lekker zijn als ze wat langer zou slapen omdat je dan net even zelf wat meer kan doen in huis ofzo. Maarja, heb het wel geaccepteerd en ben dus ook niet de enige met een wakker kindje! ik lees veel dat de meeste kindjes van deze leeftijd zoveel slapen, en kan dan haast niet geloven dat fenja het op zo weinig slaap kan doen. Maar goed, ze kan het en heeft blijkbaar niet meer slaap nodig!
Hier slaapt Joris dus precies hetzelfde! Ook 2 uurtjes wakker en dan meestal zo'n 3 kwartier slapen! Soms langer, soms korter, maar na 2 uurtjes wakker begint hij in zijn oogjes te wrijven!
Oh, nou dan heeft Joris precies het zelfde ritme als Fenja. Ach...er zijn dus meerdere baby's met dit slaappatroon!