zorgen maken om hoeveelheid harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Napoleon, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoi,
    ik ben nu ruim 10 weken zwanger van mijn 5e kindje. De gyn als mijn vk bevestigden dat ik best al wat harde buiken kon hebben.
    Ik ben vandaag om half 2 bij mijn werk weggegaan omdat ik het niet trok (sta voor de klas). In mijn vorige zwangerschap heb ik ook al in de 12e week moeten minderen met werken ivm harde buiken. Thuisgekomen ben ik in bad gegaan om te ontspannen maar nu heb ik al de hele dag door heel vaak harde buiken (zo om de 5 a 8 minuten) ze doen verder geen pijn, maar wordt er zelf heel onrustig van... Bovendien vind ik de hoeveelheid en frequentie wel erg hoog. Moet ik me hier zorgen om maken?

Ik ga in ieder geval morgen even urine inleveren bij de huisarts om te laten controleren op blaasontsteking.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Napoleon.

Het is wel erg vroeg om harde buiken te hebben, maar het kan, door de 5e zwangerschap groeit de baarmoeder harder.
    Elke 5-8 minuten een harde buik is inderdaad veel.
    Neem rust en laat inderdaad je urine controleren.
    Neemt de frequentie niet af neem dan wel contact op met je verloskundige of gyn.

Groetjes Ineke

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Inderdaad blaasontsteking... nu een kuur voor 7 dagen gekregen. Probeer zoveel mogelijk mijn rust te nemen. Vanmorgen was mijn buik rustig, sinds einde middag weer begonnen, maar denk niet dat de ab al werkt ;).

Vind het alleen zo apart dat ik dus helemaal geen klachten heb verder... geen buikpijn, niet vaak plassen, geen pijn bij het plassen... Ik heb alleen al wel een paar weken dat het wat raar rook maar weet dat eerder aan de zwangerschap zelf.

Kan het ook kloppen dat ik mijn baarmoeder al een stukje boven mijn schaambeen uitvoel? (er zit er maar 1 in ;))

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Napoleon.

Alleen harde buiken kan al wijzen op een blaasontsteking, dat is ook de reden dat we heel laagdrempelig adviseren om hierop te controleren.

Het is je 5e kindje, dan kan je baarmoeder inderdaad al boven je schaambot voelbaar zijn.

Nee de AB werkt helaas nog niet zo snel.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina