Vind het gewoon best moeilijk...Wie kent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik moet het even kwijt. Mijn dochter wordt zaterdag 1 jaar en het gaat allemaal zo hard.
    Mijn kleine babietje is ineens al zo groot.

Vandaag ging ik haar ophalen van het kdv. Ze loopt nog niet, maar wat aan het buitenspelen in het gras. Kruipen enzo. Ze zat een beetje onder het zand en de modder en ook nog aan haar handjes te kluiven.

Ik weet wel dat alle kindjes op een dag zand en aarde eten, maar ik heb het er toch moeilijk mee dat mijn kleine meisje nu bloot staat aan dat soort dingen. Ze is nog best klein.

Hoe doen jullie dat met buiten spelen op deze leeftijd?
    Vinden jullie dat niet erg?

Zal wel een onwijze miep zijn, maar ik moest het even kwijt! :(

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn maar je houd het niet tegen!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, heb al eerdere topics gelezen en het lijkt of je heel erg gefixeerd bent op hygiene. Natuurlijk belangrijk maar probeer niet te geobsedeerd te raken! Ze zullen bij het kdv goed opletten en buiten spelen hoort er bij. Ze zal ook ooit wel een grassprietje in haar mondje steken of wat zand. Wel uitkijken voor giftige planten natuurlijk.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.812
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb ook liever niet dat mijn kids zand enz eten maar voorkomen doe je niet.
    hier helpen beide kids altijd mee in de tuin en 9 van de 10 x zijn ze bijna zo zwart als roet door t zand en de eventuele modder. een te hygienische omgeving is ook weer niet goed voor je kind en door vies worden bouwen ze ook weer een imuumsysteem op wat ze uiteindelijk weer beschermd;)

als ze al te vies is lekker onder de douche. mijn schoonouders en mijn moeder verteld altijd. kinderen horen vies te worden

bijtreffend nog een leuke foto:)

Bijgevoegde bestanden:

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    kinderen die op een boerderij opgroeien zijn veeeel minder vaak ziek en allergisch voor dingen dan kinderen die in een Dettol-huis opgroeien... Het is gewoon de natuur maar hoor. Al die enge schoonmaakmiddelen zijn veel schadelijker.

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Je houdt het niet tegen. Dochterlief is lekker buiten geweest de afgelopen dagen en loopt nog niet. Ze kruipt over de tegels en het gras dus de handjes worden toch wel vies. Ik zag vanmorgen ook dat ze wat aarde in haar mond stak. Zag het net te laat. Maar ja, ze trok een vies gezicht dus misschien heeft ze ervan geleerd.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik vind het prachtig om te zien hoe D. het buitenspelen ontdekt. En ja, daar wordt hij nu eenmaal een beetje vies van. So what? Lekker onder de douche en klaar! Wees blij dat ze het naar haar zin heeft!

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind dat niet erg nee, integendeel zelfs.
    Toen we gisteravond thuis kwamen na de familiedag zag dochter zwarter van het vuil dan ooit. Haar onderarmen zwart, haar voetzolen zo mogelijk nog zwarter, zand in d'r haartjes. Ze heeft het geweldig naar haar zin gehad. Klauteren, grassprietjes trekken, madeliefjes proberen te eten. Echt de wereld eens op een andere manier ontdekken, daar leren ze van!

Probeer maar zo te denken: je meisje wordt niet maar zo ziek, de wasmachine is gewillig en zij heeft de tijd van haar leven!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heerlijk juist!
    Ik was een echt buitenkind en ben er niets minder door geworden...
    Nee, zou er totaal geen moeite mee hebben!

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oeps.. Woon ik dus in een boerderij waar Dettol gebruikt wordt ;)

TS, het schijnt best goed te zijn dat ze zo af en toe iets in hun mond steken (geen giftige planten natuurlijk). Hier heeft dreumes vandaag nog een hap zand genuttigt, lekker dat ze het vond. Zo lekker dat zand momenteel "koek" genoemd wordt :cool:

Oh, mijn dochter is inderdaad nooit ziek..

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ging ze vorige week nog 'head first' van de glijbaan in het speeltuintje (op haar buik) en viel zo met haar open mondje in het zand, haha!
    Dacht dat ze er nou wel klaar mee zou zijn, maar het tegendeel was waar. Even vegen met een doekje en daar ging mw weer!

Ik kan er zo van genieten als ze zo buiten speelt...
    Het is zelfs zo dat ze tegenwoordig al roept 'buiten' terwijl ik net de deur open maak om haar uit bed te halen, haha! Een echt buitenkindje hier...
    Ben er overigens ook erg blij mee dat ze op het kdv ook vaak buiten spelen met goed weer!

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik ben juist altijd blij als kids wat vuil van t Kdv komen, dan weet ik tenminste zeker dat ze heerlijk gespeeld hebben...

13. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er zelf niet zo happig op als ze in de zandbak speelt, maar dat komt vooral omdat ik soms geen zin heb om het weer schoon te maken (ik heb een hekel aan zand :p). Ze heeft de laatste dagen wel veel buiten gespeeld (ze is net één jaar) en ze stopt alles in de mond: continu heeft ze steentjes in haar mond en al een paar keer een hap zand. Ze vindt het heel vies, maar ze snapt nog niet dat ze dat dus niet in d'r mond moet doen...

Ik ben het wel eens met de reacties hierboven: een beetje viezigheid is heus niet erg voor een kind. Teveel hygiëne wel, dan bouwen ze nooit een afweersysteem op.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara is ook echt klein, echt nog een babytje haha
    Maar ook daar gaat wel is wat zand in, al is het wel zo dat als ik het zie ik het probeer te voorkomen en dat gaat tot nu toe nog best goed.

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het 'ergste' probeer ik te voorkomen, zoals toen hij een lieveheersbeestje in z'n mond wilde stoppen :D

Maar hier ook een echte buitenspeler, als het hem 's ochtends te lang duurt voordat we op pad gaan, komt hij met z'n laarsjes aangelopen.
    Ook binnen stopt hij soms de raarste dingen in z'n mond, zoals het stokje van de bellenblaas :(. Het was bubblegum-bellenblaas dus ik ook nog proeven of het misschien zoet smaakte, en het was me toch smerig!!! Ik ging zowat over m'n nek, maar mijnheer stopt het stokje weer in het buisje met sop en zo weer in z'n mond....

Ook hier wordt op het KDV veel buitengespeeld, de bedoeling is dat je je kindje 's ochtend al ingesmeerd met zonnebrand aflevert, zodat ze gelijk naar buiten kunnen en niet eerst een uur bezig zijn met smeren.

TS: probeer je er een klein beetje bij neer te leggen, anders ga je het nog moeilijk krijgen en het zou jammer zijn als jij niet kunt genieten van je spelende kindje!

16. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik vind het heerlijk om te zien hoe m'n zoontje met zand en water speelt. Vorige week waren we op het strand, valt vollop met z'n gezicht in het zand. Een lol dat ie had, z'n hele mond zat vol. Het zand zat tot aan z'n kruin.:D

Prachtig toch, hoe kinderen ontdekken. Daar hoort ook vies worden bij ;)

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nee daar kan ik me iet druk om maken.
    Ons zoontje is vaak pikzwart van het zand en graven in de tuin, heerlijk toch!
    Probeer wel te voorkomen dat hij geen zand eet, maar komt er iets binnen zal dat echt niet kwaad kunnen hoor.

18. adi

adi Niet meer actief

Op welke manier laat jij haar buiten spelen?

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja ik heb een knul en ik vind het alleen maar leuk, lekker ontdekken, hij krijgt er niks van...natuurlijk moet hij het niet ehct gaan eten, ik leer wel aan dat het vies is of zeg dat het niet om in de mond te doen is...afleiden met hoe je r wel mee moet spelen..

maar bijv mij zoontje is inmddels 20 mnd en die is nu into takjes rapen en er mee spelen, tja die "proeft" ook nog wel es, nu begrijpt hij natuurlijkd at het vies is, en merkt dat ook haha...maar ach...goede weerstand, mijn zoontj eis nog steeds maar 3 of 4x verkouden/ziek geweest

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vind het juist heerlijk dat ze helemaal zwart van het KDV afkomt. Dan weet ik zeker dat ze lekker gespeeld heeft.

Op die leeftijd (en al eerder toen ze kon tijgeren) moesten ze haar altijd tussen de struiken vandaan halen. Ze vond (en vind) het prachtig om daar lekker tussen te struinen.

Deel Deze Pagina