Maar deze foto is vast niet in Nederland de maan zou hoger moeten staan. Edit! Oh wach ik zie het al, je foto is gekanteld!
Hier ook helemaal niks meegekregen ervan door de bewolking. En ik heb altijd al zoveel last van te lange periodes zonder zon. Toch echt serieus aan het overwegen te emigreren! :x
Tsjah.... Weet niet eens of de zon erop staat!!! Zie echt niks!! Maar geschat waar hij ongeveer altijd staat op dit tijdstip haha
Hier is het hartstikke helder maar ik heb een nepzon denk ik, geen verandering te bekennen in het afgelopen uur. :x
Hier was hij best goed te zien, de bewolking trok even een beetje weg zodat het te zien was... Je moest wel net op het goede moment kijken... Echt steeds maar heel even te zien...
Nou zeg.... Mislukt... De hele ochtend mist en het begint nu pas een beetje weg te trekken. Het werd heel even iets grijzer, idd alsof het ging regenen, maar dat was alles...
Ik snap trouwens niet al die ophef en stress over stroomcapaciteiten die uitvallen en dat het spannend is voor de beursen omdat de helft op zonnepanelen werkt etc etc Ik bedoel de maan verduisterd de zon helemaal gedurende 1 minuut. Het is niet zo dat de maan 2 dagen voor de zon blijft hangen dus ik snap het gezeik en de ophef niet echt hierover.
Volgende deelse zonsverduistering is in 2021, over 6 jaar... maar die zal nog minder zijn kwa intensiteit dan deze van vandaag, omdat de maan maar voor een kwart voor de zon zal langs gaan. Dan beter de wekker zetten voor een volledige maansverduistering op 28 september dit jaar! Mag je om 4 uur je bed uit...
Hie was het helaas erg bewolkt, niets van de zon gezien. En nu schijnt de zon weer door de wolken heen .
Heeft iemand misschien ergens een mooi filmpje gevonden op het internet (van ergens op de wereld waar het mooi te zien was), om het nog even terug te kijken met de kinderen?